مقالات تخصصي طراحي اپ موبايل
مرجع رسمي مقالات طراحي اپليكيشن


3.كيت لهجه اپ نويسي زير اينترنت

برنامه نويس ها به SDK هايي نياز دارا‌هستند كه گويش نرم‌افزار نويسي مد حيث خويش را مانن طراحي اپليكيشن در مشهد د پايتون، PHP و… گسترش دهند.

4.كيت گسترش‌ اپليكيشن متن‌گشوده

اين SDK ها معمولا مجاني مي‌باشند و شركت ها، پيشرفت دهندگان را دعوت مي‌نمايند تا مبتني بر چارچوب، هدف ها شركت را تغيير تحول دهند.

5.كيت توسعه و گسترش اپ منحصر

اين نوع كيت برخلاف SDK گذشته، نياز به جواز دسترسي دارااست.
جي دي كا (JDK) چيست؟
واژه و كلمه java Development Kit كه به اختصار JDK گفته مي شود، در واقع به معناي كيت گسترش جاوا ميباشد كه مشمول اطراف جاوا به همپا ابزارهايي براي پيشرفت (ديباگ، نرم افزار هاي جاوا، مانيتورينگ) ميگردد. JDK براي نرم افزار هاي جاوا، اپلت ها و اجراي آنان ضروري ميباشد. ابزار هاي JDK دربرگيرنده 5 گروه هستند كه عبارتند از:

1. ابزارهاي في مابين المللي (Internationalization)

2. ابزار هاي امنيتي

3. ابزار هاي JAVA IDL

4. ابزار هاي اساس اي(Basic tools): ابزار هاي مبنا اي JDK مشتمل بر، JAVAC، JAVA، JAVADOC، Appletviewer و Jar مي باشند.

JAVAC: يك كامپايلر براي گويش اپليكيشن نويسي جاوا ميباشد.
JAVA: براي كامپايل نرم افزار جاوا از آن به كار گيري مي‌نمايند.
Javadoc: خالق مستند API براي لهجه جاوا ميباشد.
Appletviewer: قادر است اپلت ها را سواي نياز به مرورگر، انجام و ديباگ نمايد.
Jar: مشمول كلاس، تصوير، متن و… ميشود.


5. ابزار هاي فراخواني اسلوب روش به دور ( RMI)
جاوا چيست؟
در واقع جاوا، گويش نرم‌افزار نويسي شي گرا ميباشد كه به وسيله جيمز گاسلينگ در كمپاني مايكرو سيستمز ساخت شد. گويش جاوا نيز مانند ++C ميباشد ولي سبك شي گرايي معمولي تري دارااست. براي شناخت بي نقص با گويش اپليكيشن نويسي جاوا نوشته‌علمي ي، جاوا چيست؟ تمامي چيز در مورد Java را پژوهش نمائيد.

تفاوت SDK و JDK
با اعتنا به توضيحاتي كه داده شد ميتوانيد تفاوت SDK و JDK را متوجه گرديد. در واقع SDK كتابخانه اي براي پياده سازي نرم افزار هاي اندرويد ميباشد پس درصورتي كه بخواهيم اپليكيشن نويسي اندرويد اعمال دهيم مي بايست SDK را اخذ كنيم و JDK كتابخانه اي براي برنامه نويس ها جاوا ميباشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۳ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۴۳:۲۷ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]


نشر آپ تو ديت رساني ها و رفع باگ ها
در برخي از مورد ها، باگ‌هايي در كد‌هاي نرم افزار‌ها وجود دارا هستند، كه فقط بعد از استعمال‌ي زمان بر مقطع و يا اين كه ارتقا يوزرها آن ها، بروز مي‌نمايند و در مرحله‌ي آزمايش، هيچ آدرس از آنان يافت نمي شود؛ از طرفي بعد از سپري شد فرصت، امكان‌هايي تازه به وجود ميايند كه به كار گيري از آنان در نرم افزار‌ها، موجب موفقيت در رقابت با ديگر كمپاني‌ها مي‌شود و اين قابليت و امكان‌ها بايستي در پوسته به‌روزرساني‌هاي عصر‌اي، در دسترس يوزرها  طراحي اپليكيشن در مشهد قرار بگيرند.

در راستاي توضيحات بالا، بايستي بگوييم كه وظيفه «تكثير به‌روزرساني‌ها و رفع باگ‌ها»، بر ذمه ‌ي توسعه و گسترش دهندگان نرم افزار ميباشد؛ اين بسط دهندگان مي بايست با آشنايي قابليت و امكان‌هاي نو و با صرفه‌سازي آنان براي نرم افزار‌هاي مد لحاظ خويش و همينطور شناسايي باگ‌هاي جانور در كد‌ها، به‌روزرساني‌هاي گوناگوني را در طول مجال براي يوزرها منتشر كنند.

اكنون كه با وظايف مو جود در فعاليت بسط دهنده نرم افزار آشنا شديم، وقت آن رسيده ميباشد كه هم پا شما به معرفي و رسيدگي مهارت‌هاي لازم بسط دهندگان جهت ايفا وظايفشان، بپردازيم؛ با ما همدم باشيد.

مهارت هاي مايحتاج فعاليت بسط دهنده نرم افزار
پياده سازي و تشكيل داد يك نرم افزار غامض، كاري بسيار اساسي و دارنده جزئيات فراوان هست و پيشرفت دهندگان نرم افزار مي بايست مهارت‌هاي مختلفي براي شغل و بسط درين كار، استحصال كنند؛ در‌اين نصيب از نوشته‌ي‌علمي، قصد داريم مهارت‌هاي مايحتاج فعاليت بسط دهنده نرم افزار را، با هم رسيدگي كنيم. اين مهارت‌ها عبارت‌اند از:

علم فني
فعاليت گروهي
مدير تيمي
برقراري رابطه
مدير فرصت
دقت به جزئيات
حل مساله
نوآوري
كاوش در وب
به كارگيري از قابل انعطاف‌افزارهاي تخصصي
لهجه انگليسي
در پي، هريك از مهارت‌هايي كه اسم برديم را، با هم نظارت خوا‌هيم كرد.
علم فني
اولي گام براي ورود به حوزه شغلي پيشرفت دهنده نرم افزار، استحصال «علم فني» موردنياز اين حوزه هست؛ كساني كه به عمل گسترش دهنده نرم افزار عشق دارا هستند، مي بايست با گذراندن عصر‌هاي تحصيلي و همينطور كمپاني در زمان‌هاي آموزشي كه فارغ دور و بر تحصيلي برگزار ميشوند، علم فني ما يحتاج پيرامون كدنويسي و اپليكيشن‌نويسي نرم افزار‌ها را، به دست بياورند.
اين حوزه شغلي – به عبارتي‌طور كه پيش‌خيس رسيدگي كرديم – دارنده شاخه‌هاي تخصصي گوناگوني ميباشد و همينطور به‌اين نكته هم اشاره كرديم كه، نرم افزار‌ها دارنده نصيب‌هاي مختلفي مي باشند و وظيفه‌ي پياده سازي و كدنويسي هريك از اين قسمت‌ها، بر ذمه ‌ي متخصصين آن نصيب، نهاده ميگردد؛ در همين راستا، اشخاص عشق‌مند به حوزه توسعه و گسترش نرم افزار، مي بايست پيش از گذراندن هر سيرتكامل عصر آموزشي، آغاز حيطهي تخصصي خويش را تعيين كنند و آنگاه علم ما يحتاج براي شغل در آن حوزه تخصصي را، حصول نمايند.

برخي از مواقعي كه يك پيشرفت دهنده نرم افزار مي بايست بلد باشد، عبارت‌اند از:

شناخت با لهجه‌هاي نرم افزار‌نويسي
مهارت به كار گيري از فريمورك‌ها و پلتفرم‌هاي كدنويسي
نرم‌افزار‌نويسي شي گرا
شناخت با معماري مقر‌هاي داده
شناخت با روش سعي و پردازش داده ها در سيستم استدلال‌ها
و…
عمل گروهي
به عبارتي‌طور كه در نصيب‌هاي گذشته اشاره كرديم، براي اجرا پروژه‌هاي پياده سازي و توسعه و گسترش يك نرم افزار – مخصوصاً قابل انعطاف‌افزارهاي بغرنج و هنگفت – از تيمي متشكل از متخصصين حوزه گسترش نرم افزار امداد گرفته مي‌گردد؛ هر مورد از اعضاي اين مجموعه‌ها، دارنده وظايف مختلفي مي باشند و به ياري همياري با يكديگر، پروژه را به اتمام ميرسانند؛ در همين راستا، يك توسعه و گسترش دهنده نرم افزار براي كار در كمپاني‌ها و گروه‌هاي ماهر پياده سازي و پيشرفت‌ي نرم‌افزار‌ها، مي بايست مهارت «فعاليت گروهي» را استحصال كند، تا حاذق به همياري مؤثر، با ديگر اعضاي مجموعه خويش باشد.
رئيس تيمي
تا اين نصيب از نوشته‌ي‌علمي دريافتيم كه پروژه‌هاي پياده سازي و گسترش نرم افزار‌ها به دست تيمي متشكل از متخصصين و نرم‌افزار‌نويسان شكل ميگيرند و مي دانيم كه هر تيمي براي استخراج توفيق و وصال به هدف ها خويش، مستلزم يك سرپرست يا اين كه مديريت دسته است؛ در همين راستا، يكي از ديگر از مهارت‌هاي موردنياز فعاليت گسترش دهنده نرم افزار، مهارت «رئيس تيمي» ميباشد. گسترش دهندگان با استخراج اين مهارت، توانا به رئيس و راهنماي اعضاي گروه و وصال به توفيق ميباشند و براي حصول و تقويت اين مهارت، بايستي فاكتورها و مفاد مختلفي را در لحاظ داشته باشند، كه بعضي از آنان عبارت‌اند از:

آشنايي نقاط قوت اعضاي مجموعه
آشنايي نقاط ضعف اعضاي مجموعه
آشنايي تخصص هريك از اعضاي مجموعه
تقسيم وظايف با دقت به تخصص‌ها و مهارت‌هاي اعضاي دسته
برقراي رابطه با اعضاي دسته
ارشادوراهنمايي و امداد به اعضاي تيم در راستاي جاري ساختن وظايفشان
تقويت روحيه عمل گروهي و همياري تيمي
مدير فرصت و دارايي‌ي رقم خورده براي پروژه
و…


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۱۴:۱۶ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]


سيستم استدلال سرور
بر روي هر سرور بازي يا اين كه سرور هاي معمول ، يك سيستم دليل نصب ميشود كه سبب مي‌شود سرور ساختار قابل انعطاف افزاري خويش را مطابق امكان هاي آن سيستم استدلال بتواند به جاري  طراحي اپليكيشن در مشهد ساختن در بياورد .

اولي و بي آلايش ترين قابليت و امكان و مزيت سيستم استدلال ويندوز نسبت به لينوكس در سرعت فراتر نصب آن است و او‌لين ميزيت لينوكس نسبت به ويندوز را مي اقتدار در دسترسي هاي بيشتر و جامع تر آن براي انجام تغييرات دانست زيراكه كدهاي اپليكيشن‌‌هايي كه بر روي سيستم دليل ويندوز نصب مي گردد و همينطورخود ويندوز به راحتي قابل دسترس نيستند و نمي‌اقتدار آن‌ها را تغيير تحول بخشيد.

البته در سيستم دليل لينوكس كدهاي آن به راحتي قابل دسترس بوده و مي‌اقتدار آن را به راحتي فردي سازي كرد. توسعه و گسترش دهندگان لينوكس دربرگيرنده توده‌ي متعددي از متخصصان اين حوزه مي شوند كه بر روي نسخه‌هاي جديدتر آن شغل ميكنند و آن را آپ ديت و بروز نگه مي‌دارا هستند.

نكته ي ديگر در استعمال از ويندوز اين ميباشد كه نياز ميباشد در صدر لايسنس يا اين كه سند اعتبار ويندوز را خريداري نماييد. در صورتيكه قصد خريد يك سرور بر مبناي ويندوز را داريد مطلقا يك سند اعتبار همپا آن اخذ مي‌كنيد.

البته در ازاي مزيت هاي بيان شده از لينوكس نسبت به ويندوز شايد براي شما پرسش باشد كه چرا همچنان بخش اعظمي از يوزرها ترجيح مي‌دهند از سيستم ادله ويندوز براي سرورها استعمال نمايند و جواب اين پرسش در عاميانه خيس بودن و معمولي خيس بودن فعاليت با ويندوز ميباشد زيراكه معيار شناخت اكثريت يوزرها با ويندوز بسيار فراتر از لينوكس ميباشد و همين فرمان سبب ساز گرديده است كه محوبيت سيستم دليل ويندوز بيشتر باشد .

البته در غايت مي بايست به صورت خلاصه و بي آلايش بگوييم استعمال از هر مورد از اين سيستم دست اندركاران تماما ذوق وسليقه اي بوده زيراكه هريك از آنها ميزيت هايي را دارد و مهم‌ترين قضيه در سرور همانگونه كه گفته شد ، موضوع ي قطعات طاقت فرسا افزاري همچون : پردازنده ، حافظه موقت و ياد است .

اشكال سرور
(هم اكنون كه با مفاهيم نخستين ي سرور آشنا شديم ، قصد داريم به معرفي و توضيحات مرتبط با هر سرور و كابردهاي آن بپردازيم .)
1- سرور منحصر
يوزرها اين نوع سرور معمولا وب سايت ها – نرم افزار ها و يا اين كه بازي هاي بسيار بزرگي با يوزرها ميليوني مي‌باشند ، كه براي مدير هر چه آحاد خيس و دسترسي هاي موردنياز و از كليه اساسي خيس امنيت فراتر براي حفظ از داده ها و از يك سرور منحصر به فرد به كارگيري مي نمايند .

آيتم ديگري كه براي اين نوع از سرور ها وجود داراست اين ميباشد كه مجموع سرور در مشت شما ميباشد و هيچ كامپيوتر و از روش آن سايت و يا اين كه نرم افزار ديگيري به آن متصل نيست و به همين خيال و خاطر استعمال از همه منابع سرور به طور منحصر در دست شما بوده و سرعت فوق العاده اي تجارب خواهيد كرد .
2- سرور اشتراكي
بر روي سرور اشتراكي چندين سايت، ديتابيس و دامين تعريف‌و‌تمجيد گرديده‌اند كه در لحظه، پاسخگوي درخواست‌هاي تعداد متعددي از يوزرها خواهند بود. همانطوريكه از اسم يك سرور اشتراكي معين ميباشد ، طبق تعاريف مديريت سرور منابع اين سرور هاي ائم از : حافظه موقت – پردازنده و خاطر دربين يوزرها اشتراك مييابد .

3- سرور مجازي
مقايس بلندمرتبه‌خيس با منابع منحصر ‌خيس از يك خدمت اشتراكي ميباشد كه از روش “مجازي‌سازها” تقسيم منابع يك سرور مخصوص صاحب خانه به يك سري ماشين، شكل مي‌پذيرد ؛ و معمولا تعداد خدمت هايي كه روي يك سرور مجازي پياده ميشوند بسيار كمتر از خدمت هاي اشتراكي خواهد بود .

اكنون كه به توضيحات تخصصي در ارتباط با سرورها و گونه هاي آن پرداختيم و شما با اصطلاحات نخستين آشنا شديد وهله به آن رسيده ميباشد به سراغ تعريف‌و‌تمجيد سرور بازي ، توضيحات مرتبط با آن و تفاوت هاي آن با سرورهاي معمول برويم .

سرور بازي
بزرگترين و مهم‌ترين تفاوت دربين سرور بازي و سرورهاي ديگر اين ميباشد كه‌اين نوع سرورها از حيث طاقت فرسا افزاري و پردازشي بسيار قدرتمندتر مي‌باشند.

براي رويارويي با وسعت بالا بارهاي ناشي از بازي هاي آنلاين، سرورها مي بايست دارنده CPU قدرتمند، دور و اطراف ذخيره سازي و پهناي باند بسيار بالايي باشند.

قابل ذكر ميباشد كه درصورتي كه سرور بازي شما از نگاه طاقت فرسا افزاري نيز بسيار كاركشته باشد البته در پاسخگويي و تبادل داده ها در ميان كلاينت و خويش ضعيف شغل نمايد ، گشوده كاربردي را ندارد زيراكه در صفحه ي پيشنهاد بازي آنلاين به طور بي نقص توضيحات داده شد كه ، بازي هاي آنلاين با چه الگوريتمي عمل خواهند كرد و اين الگوريتم مستلزم چه قدرتي ميباشد .

سرور هاي بازي مطلوب و كار كشته معمولا بايستي پينگ ذيل 100 ميلي ثانيه را دارا باشند ، زيراكه بايستي در كوتاه ترين مجال ممكن تلاش و رويدادهاي چهره داده در بازي به سمت كلاينت ها و آن هم در تعداد بسيار بالا نبي خواهد شد و اين فرصت فقط در بازي هاي async ميتواند يه خرده كمتر باشد . ( توضيحات مرتبط با بازي هاي async در نوشته‌علمي ي توصيه بازي آنلاين نقل شده ميباشد)


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۵۶:۰۲ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]


6- Sencha Ext JS
شما ميتوانيد از اين چارچوب جاوا اسكريپت براي ساخت‌و‌ساز نرم‌افزار هاي كاربردي با وسعت بالا براي اينترنت و گوشي به كارگيري فرمائيد. همينطور يك چارچوب پيشرفت گوشي يكسري طراحي اپليكيشن در مشهد  پلتفرمي ميباشد.

Ext JS خويش دارنده بيش تر از 115 پلاگين UI از پيش يكدست و با كوشش بالا ميباشد. بعضي از اجزاي آن روزنگار HTML5 ، كانال محوري ، كانال ها ، درختان ، آداپتور D3 ، ليست ها ، منوها ، هيبت ها ، نوار ابزار ، پنجره ها ، پانل ها و … ميباشد و Sencha دارنده صدها نرم‌افزار افزودني مخاطب ميباشد كه روند ي پياده سازي نرم افزار را براي شما بسيار شل خيس مي نمايد .

بعضي از خصوصيت هاي Sencha Ext JS عبارتند از:

مدير ميليون ها داده با وسعت بالا
تجزيه و بررسي توانا
UI بسيار انعطاف پذير
اكران داده هاي بصري
5- Flutter
Flutter يكي‌از ديگر از شايسته ترين فريمورك هاي پياده سازي نرم افزار است كه يك چارچوب رابط مخاطب قابل حمل و يكي دوست داستني ترين چارچوب هاي بسط نرم‌افزار هاي موبايل ميباشد كه براي ايجاد كرد نرم‌افزار هايي با پياده سازي كاربري بسيار پويا و دايناميك براي گوشي ، دسكتاپ و اينترنت به كارگيري ميشود. اين فريمورك بوسيله گوگل پيشرفته ميباشد كه به شما قابليت مي‌دهد طيف وسيعي از يوزرها را با يك كد واحد غرض قرار دهيد.

از آن جا كه هنوز در بازار رايج نشده ميباشد ، امان جامعه كمتر ميباشد ، البته اشخاص بيشتري در يكسري وقت اخير استارت به به كارگيري از آن كرده اند. اين نرم‌افزار بدون پول ، منبع گشوده بوده و به وسيله Google دفاع ميشود كه‌اين در واقع مهمترين مزيت رقابتي آن در مقابل بقيه فريمورك هاست .

بعضا از خصوصيت هاي Flutter عبارتند از:

گسترش ي سريع اپ ها با استعمال از دسته اي بي نياز از ويجت هاي تماماً قابل تهيه براي توليد رابط هاي مستقر در طي بسيار كمتر.
رابط كاربري بسيار بي آلايش ، شل و انعطاف پذير

4- Xamarin
Xamarin يكي‌از برگزيدگان چارچوب هاي توسعه و گسترش نرم‌افزار هاي گوشي را دارااست و بر طبق .Net ميباشد. اين پلتفرم مستقر بوسيله مايكروسافت معرفي شد‌ه‌است كه مسلما يكي مزاياي رقابتي آن ميباشد .

تحت عنوان يك پلتفرم متقابل و منبع گشوده براي توليد اپليكيشن ، Xamarin يك اكوسيستم پيشرفت را با دور نما ، API ، اجزا و … ارائه ميدهد.

با گسترش دهندگان Xamarin ، ميتوانيد نرم‌افزار هاي مستقر را با دفاع يك انجمن فعال براي Android ، tvOS ، watchOS ، iOS ، maغير مجاز مي باشد و Windows بسازيد.

بعضا از خصوصيت هاي Xamarin عبارتند از:

 

يك جامعه ي بلندمرتبه دربرگيرنده دست كم 70.000 پشتوانه

ابزارهاي تشخيصي و هوشمند بسيار توانا

مديريت SDK Android

پوشه هاي Storyboard

رئيس مشابه ساز Google


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۰۳:۲۱ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]


مرحله 5
رديف سمت چپي كه در تصوير مشاهده مي‌كنيد ساختار پروژه اندرويد را طراحي اپليكيشن در مشهد  اكران مي دهد.
طريق‌ي اكران ساختار پروژه يك سري شرايط داراست كه موقعيت پيش فرض آن Android ميباشد.
در‌اين صورت پروژه به دو بخش كلي app و Gradle Scripts تقسيم ميشود.


فولدر ها و فولدر ها
فايل‌ي res دربردارنده محتويات تحت است :
Drawable : مشتمل بر تصاوير مصرف شده در نرم افزار و برخي پوشه‌هاي xml مانند بيت مپ‌ها و …

Layout : مشمول لايه‌هاي واسط كاربري مانند (activity_main.xml) كه از روش كلاس R.layout قابل دسترسي مي باشند.

mipmap : تصاوير مرتبط با آيكون نرم افزار درين فايل قرار ميگيرد.

Values : فولدر‌هاي xml با پوسته‌ها (themes.xml)، محتواي آرايه‌ها (strings.xml)، بعد ها و اندازه‌ها (dimens.xml) ، رنگ‌ها (colors.xml) و …

Gradle Scripts : مشمول پيكربندي پروژه و اندرويد استوديو ميباشد.

كتابخانه‌ها از مخزن‌هاي google و mavenCentral اخذ مي شوند كه براي يوزرها اهل ايران مسدود و مستلزم
اين نام مجاز نمي باشد مي باشيد .

فولدر Module : app دربرگيرنده داده ها شالوده‌ي پروژه ميباشد مثلا
Minimum API (minSdkVersion)، Target API (targetSdkVersion) و Compile SDK (compileSdkVersion) و ….
حقيقت تركيبي را مي اقتدار يك كدام از گران قدر ترين دستاوردها و تكنولوژي هاي روز عالم دانست ؛
در كل مي اقتدار اذعان كرد حقيقت تركيبي همانگونه كه از نام آن پيداست مخلوط فوق العاده ي در ميان
دنياي فيزيكي و دنياي ديجيتال ميباشد .
در‌صورتي‌كه بخواهيم به طور فني اين مخلوط را توضيح دهيم مي بايست خاطرنشان كرد مخلوط حقيقت مجازي (Virtual Reality)
با حقيقت افزوده (Augmented Reality) ميباشد .
(پيش از اين در مقالاتي به توضيحات مرتبط با هر مورد از آن‌ها پرداخته ايم .)
به صورت كلي مي قدرت بيان كرد امروزه حقيقت تركيبي ، تعامل ميان بشر و هوش تصنعي و مصنوعي را وارد فاز جديدي
نموده است .

تركيبي از سه پردازش كامپيوتري، ورودي آدم و ورودي محيطي، اين زمان فوق العاده را در دست
ما گذارده ميباشد .


شايد معني حقيقت تركيبي با حقيقت افزوده بسيار غلط گرفته خواهد شد ولي مهمترين تفاوتي كه در اينجا به وجود
آمده ميباشد ، روش ي تعامل با اشياي مجازي اي ميباشد كه در دنياي حقيقي وواقعي وارداتي اند .
تجارب هاي تكنولوژي حقيقت تركيبي قابليت و امكان تعامل فيزيكي با مشابه سازي ها را ساخت و ساز مي نمايد.
اين تعاملات به روشي ميباشد كه هنوز AR نمي تواند داشته باشد و در حقيقت تركيبي

به جاي‌اينكه صرفا به شيت ي موبايل متعلق باشيد مي‌توانيد از تن و دستگاه هاي در اختيار گرفتن از روش به دور
براي تعامل بيشتر با اطراف استعمال نماييد.

طريق ي فعاليت و پتانسيل هاي آتي
حقيقت تركيبي زماني به صدق براي تغيير‌و تحول طريق يادگيري، معاش و شغل ما استعمال شود، پتانسيل باورنكردني داراست.
از آنجايي كه فناوري به رويش خويش ادامه مي دهد و به حيث ميرسد
دستگاه‌هاي تازه MR را فعال مي‌نمايند، شكي وجود ندارد كه مجموعه‌هاي بيشتري در ادامه روش‌هايي
براي تاييد حقيقت تركيبي خواهند بود.
فعلا، فناوري جان دار به دو گروه تقسيم مي گردد. او‌لين نوع دستگاهي كه ممكن ميباشد مشاهده كنيد
يك دستگاه يا اين كه هدست ميباشد، مشابه به يك هدست VR، كه به شما قابليت ميدهد دنياي فضا خويش را متحول نماييد.
مورد دوم كه اينك به وسيله بعضي از رهبران بازار MR در هم اكنون نظارت ميباشد،
دستگاه هاي هولوگرافيك ميباشد.


اين كالا محتواي ديجيتال را در دنياي حقيقي و واقعي كپي مي نمايد و به حيث مي‌رسد كه حقيقتاً وجود دارااست.
گسترش تكنولوژيكي تجربه حقيقت مختلط بيشتري را قابليت پذير خواهد كرد.
با اين اكنون، فعلا، ما هيچ دستگاه جامعي نداريم كه بتواند شايسته ترين تجارب را براي MR كلاً طيف ارائه دهد.
بسط دهندگان در اكنون شغل بر روي اين ميباشند، و با ادامه يافتن مورد هاي اتصال فارغ از ژرف انديشي مانند 5G، پتانسيل حقيقت تركيبي ارتقاء خواهد يافت.
در بعدي، دستگاه‌هاي هولوگرافيك و MR توسعه يافته‌خيس خواهند شد و
به ما فرصتي مي دهند تا با هم فعاليت كنيم و رابطه برقرار كنيم.


از آنجايي كه تجربه حقيقت مختلط در دنياي حقيقي و واقعي واقعه ميفتند،
ميتوانند مرز جديدي را براي جستجو در مشت ما قرار دهند كه نسبت به اكثري
از تجربه حقيقت مجازي جان دار مدرن حقيقي‌خيس و ريلكس‌خيس به حيث ميرسد.
پهناور اطلاعات ، رايانش ابري و گسترش‌هاي اخير در هوش تصنعي و مصنوعي
امكان‌هاي MR را مقرون به صرفه‌خيس مي‌نمايند و با كاهش ارزش،
انتظار مي‌رود كه MR تعامل كامپيوتري انساني ( HCI) را به شدت تغيير تحول دهد.

در نظر گرفتن هاي بعدي :
كارشناسان صنعت در نظر گرفتن مي نمايند كه حقيقت تركيبي تا سال
2024 به يك صنعت جهاني 1.2 تا 6.9 ميليارد دلاري تبديل شود.
اگرچه بازي همچنان نقش مهمي در پيشرفت آن اجرا خواهد كرد، انتظار مي رود Enterprise MR
بر سعي هاي تحقيقاتي حقيقت تركيبي در سال هاي آجل اشراف داشته باشد.
اكنون هدست‌هاي MR قيمتي في مابين 300 تا 3000 دلار دارا هستند.
در آتي مجاورت، انتظار مي‌رود موبايل‌هاي هوشمند، تبلت‌ها و عينك‌هاي هوشمند مجهز به دوربين جايگزين هدست‌هاي تخصصي شوند.
خبرپراكني شد‌ه‌است كه اپل عينك هايي با حقيقت تركيبي در اختيار توسعه و گسترش داراست كه مانند اپل واچ به آيفون استفاده كننده متصل ميشود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۴۹:۱۶ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]


فن ها در لهجه اپليكيشن نويسي جاوا
كلاس String آرم دهنده حرفه هاي كاراكتر طراحي اپليكيشن در مشهد  ميباشد.
تك تك سخن هاي حرفه اي، براي مثال، “hello” تحت عنوان مثال هايي از اين كلاس طراحي ميشوند.
يك مثال از اين كلاس يك شي ميباشد.
حرفه ها تغيير و تحول ناپذير مي باشند، براي مثال، انتساب يك مقدار نو به يك شي فن، يك شي تازه ساخت مي نمايد.
براي به هم پيوستن حرفه ها از يك StringBuilder به كارگيري نمائيد.

StringBuilder sb =new StringBuilder("Hello ");
sb.append("Eclipse");
String s = sb.toString();
استريم ها در لهجه نرم‌افزار نويسي جاوا
يك استريم از بسته java.util.stream دنباله اي از عنصرها از يك منبع ميباشد كه از عمليات انبوه حفاظت مي نمايد.

package com.vogella.java.streams;

import java.util.ArrayList;
import java.util.List;
import java.util.stream.IntStream;

public class IntStreamExample {

public static void main(String[] args) {
// printout the numbers from 1 to 100
IntStream.range(1, 101).forEach(s -> System.out.println(s));

// create a list of integers for 1 to 100
List list = new ArrayList<>();
IntStream.range(1, 101).forEach(it -> list.add(it));
System.out.println("Size " + list.size());
}

}
Optional
در صورتيكه متدي را فراخواني نمائيد يا اين كه به فيلدي روي يك شي دسترسي داشته باشيد كه مقدار دهي نخستين (null) وجود ندارد،
يك NullPointerException (NPE) اخذ خواهيد كرد.
كلاس java.util.Optional قادر است براي اجتناب از اين NPE ها مصرف شود.
java.util.Optional ابزار خير براي آرم دادن اين ميباشد كه مقدار بازگشتي ممكن ميباشد وجود نداشته باشد،
كه مي‌تواند مستقيماً در سياق چشم خواهد شد خير اينكه صرفا بيان گردد كه null ممكن ميباشد در JavaDoc برگردانده گردد.
در‌حالتي كه ميخواهيد متدي را روي يك شي Optional فراخواني نمائيد و بعضي از مشخصات را نظارت نماييد،
ميتوانيد از طريق غربال به كارگيري نمائيد.
روال غربال يك پاراگراف را تحت عنوان آرگومان ميگيرد.
در صورتيكه پاره اي در شيء ازروي اراده وجود داشته باشد و با پاراگراف مطابقت و همخواني داشته باشد، طرز غربال آن مقدار را برمي‌گرداند.
در غير اين شكل، يك شيء از روي اراده خالي را برمي گرداند.
شما مي‌توانيد ازروي اراده را به طرز هاي گوناگون ساخت فرماييد:

// use this if the object is not null
opt = Optional.of(o);
// creates an empty Optional, if o is null
opt = Optional.ofNullable(o);
// create an empty Optional
opt = Optional.empty();
روال ifPresent مي‌تواند براي اجراي بعضا از كدها بر روي يك شي در شكل وجود آن مصرف شود.
فرض نمائيد يك شي Todo داريد و ميخواهيد اسلوب getId() را روي آن فراخواني فرماييد.
از روش كد تحت ميتوانيد اين فعاليت را جاري ساختن دهيد.

Todo todo = new Todo(-1);
Optional optTodo = Optional.of(todo);
// get the id of the todo or a default value
optTodo.ifPresent(t-> System.out.println(t.getId()));
از روش طريق نقشه ميتوانيد شي را در شكل وجود تغيير تحول صورت دهيد و از روش نحوه غربال مي‌توانيد مقادير خاصي را غربال نمائيد.

Todo todo = new Todo(-1);
Optional optTodo = Optional.of(todo);

// get the summary (trimmed) of todo if the id is higher than 0
Optional map = optTodo.filter(o -> o.getId() > 0).map(o -> o.getSummary().trim());

// same as above but print it out
optTodo.filter(o -> o.getId() > 0).map(o -> o.getSummary().trim()).ifPresent(System.out::println);
براي بدست آوردن مقدار حقيقي يك از روي اراده مي قدرت از اسلوب get() استفاده نمود.
البته در صورتيكه كه Optional خالي باشد، يك NoSuchElementException ساخت مي نمايد.
براي خودداري از اين NoSuchElementException مي اقتدار از orElse يا اين كه orElseGet براي ارائه پيش فرض در شكل نبود استفاده نمود.

// using a String
String s = "Hello";
Optional maybeS = Optional.of(s);
// get length of the String or -1 as default
int len = maybeS.map(String::length).orElse(-1);

// orElseGet allows to construct an object / value with a Supplier
int calStringlen = maybeS.map(String::length).orElseGet(()-> "Hello".length());


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۰۴:۴۹ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]


افزودن منو به تاب توشه
در حالي كه هنوز در قسمت shr_product_grid_fragment.xml مي‌باشيد، مورد ها پايين را به مؤلفه Toolbar XML  طراحي اپليكيشن در مشهد  اضافه فرمائيد:


xmlns:app="http://schemas.android.com/apk/res-auto"
xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools"
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="match_parent"
tools:context=".ProductGridFragment">

android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="wrap_content">

android:id="@+id/app_bar"
style="@style/Widget.Shrine.Toolbar"
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="?attr/actionBarSize"
app:navigationIcon="@drawable/shr_menu"
app:title="@string/shr_app_name" />

 

درحال حاضر دكمه هاي action را اضافه نمائيد و به نوار بالاي اپليكيشن استايل دهيد .

هم اكنون نوار بالايي را استايل دهي كرده و دكمه هاي action را به طور طرح ريزي گرديده به منوي آن اضافه مي‌كنيم.

آغاز بياييد روشي براي تهيه نوار ابزار توليد كنيم. اين روال مي بايست با به كار گيري از شناسه خويش به نوار ابزار ارجاع دهد و همينطور با به كار گيري از ()getActivity به اكتيويتي ارجاع دهد.
در‌حالتي كه اكتيويتي تهي وجود ندارد، نوار ابزار را تهيه فرماييد تا با به كار گيري از setSupportActionBar تحت عنوان يك ActionBar مصرف شود:

private void setUpToolbar(View view) {
Toolbar toolbar = view.findViewById(R.id.app_bar);
AppCompatActivity activity = (AppCompatActivity) getActivity();
if (activity != null) {
activity.setSupportActionBar(toolbar);
}
در حال حاضر يك فراخواني به مشي setUpToolbar اضافه نمائيد كه به محتواي مشي () onCreateView اضافه كرديم با مفاد پايين:

@Override
public View onCreateView(
@NonNull LayoutInflater inflater, ViewGroup container, Bundle savedInstanceState) {
// Inflate the layout for this fragment with the ProductGrid theme
View view = inflater.inflate(R.layout.shr_product_grid_fragment, container, false);

// Set up the toolbar
setUpToolbar(view);

return view;
}

@Override
public View onCreateView(
@NonNull LayoutInflater inflater, ViewGroup container, Bundle savedInstanceState) {
// Inflate the layout for this fragment with the ProductGrid theme
View view = inflater.inflate(R.layout.shr_product_grid_fragment, container, false);

// Set up the toolbar
setUpToolbar(view);

return view;
}
در غايت يك اسلوب () onCreate به ProductGridFragment.java اضافه نماييد و در بدنه مشي، پارامتر setHasOptionMenu را صحيح تهيه فرماييد.

@Override
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setHasOptionsMenu(true);
}
كد بالا نوار نرم‌افزار را از طرح XML ما تحت عنوان نوار action براي اين شغل تهيه و تنظيم مي نمايد.
جواب به تماس onCreateOptionsMenu به action مي‌گويد كه از چه چيزي تحت عنوان منو به كارگيري نمايد. دراين‌صورت، مورد هاي منو از R.menu.shr_toolbar_menu را در نوار نرم افزار قرار مي‌دهد.


xmlns:app="http://schemas.android.com/apk/res-auto">
android:id="@+id/search"
android:icon="@drawable/shr_search"
android:title="@string/shr_search_title"
app:showAsAction="always" />
android:id="@+id/filter"
android:icon="@drawable/shr_filter"
android:title="@string/shr_filter_title"
app:showAsAction="always" />

 

xmlns:app="http://schemas.android.com/apk/res-auto">
android:id="@+id/search"
android:icon="@drawable/shr_search"
android:title="@string/shr_search_title"
app:showAsAction="always" />
android:id="@+id/filter"
android:icon="@drawable/shr_filter"
android:title="@string/shr_filter_title"
app:showAsAction="always" />

بعداز اين تغييرات، پوشه ProductGridFragment.java شما بايستي به طور ذيل باشد:

package com.google.codelabs.mdc.java.shrine;

import android.سيستم عامل.Bundle;
import android.view.LayoutInflater;
import android.view.Menu;
import android.view.MenuInflater;
import android.view.View;
import android.view.ViewGroup;
import android.widget.Toolbar;
import androidx.annotation.NonNull;
import androidx.appcompat.app.AppCompatActivity;
import androidx.fragment.app.Fragment;


public class ProductGridFragment extends Fragment {

@Override
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setHasOptionsMenu(true);
}

@Override
public View onCreateView(
@NonNull LayoutInflater inflater, ViewGroup container, Bundle savedInstanceState) {
// Inflate the layout for this fragment with the ProductGrid theme
View view = inflater.inflate(R.layout.shr_product_grid_fragment, container, false);

// Set up the toolbar
setUpToolbar(view);

return view;
}

private void setUpToolbar(View view) {
Toolbar toolbar = view.findViewById(R.id.app_bar);
AppCompatActivity activity = (AppCompatActivity) getActivity();
if (activity != null) {
activity.setSupportActionBar(toolbar);
}
}

@Override
public void onCreateOptionsMenu(Menu menu, MenuInflater menuInflater) {
menuInflater.inflate(R.menu.shr_toolbar_menu, menu);
super.onCreateOptionsMenu(menu, menuInflater);
}

}


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۱۲:۴۴ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]


Extensibility :
پيشرفت پذيري يك كدام از خصوصيت هاي فوق العاده ي Gradle طراحي اپليكيشن در مشهد  ميباشد.
ما به راحتي قادر خواهيم بود Gradle را براي ارائه گونه هاي تسك ها يا اين كه سبك هاي بيلد خويش توسعه دهيم.


Incremental Builds :
Gradle شغل مارا با بيلد صعودي سريع خيس مي نمايد، بدين مضمون‌ كه تنها تسك هاي ضروري را جاري ساختن مي نمايد.
در صورتي‌كه سورس كد را كامپايل كنيم، رسيدگي مي نمايد كه آيا منابع نسبت به اجراي گذشته عوض شده اند يا اين كه نه.
در صورتيكه كد تغيير و تحول نمايد، آن گاه ايفا گردد.
البته، در صورتيكه كد تغيير‌و تحول نكرده باشد، جاري ساختن را رد مي نمايد و تسك تحت عنوان آپديت گرديده نشان گذاري مي‌شود.
الگوريتم هاي متعددي در Gradle براي اجرا اين عمل وجود داراست.

Familiar with the Java :
ما براي اجراي Gradle به JVM نياز داريم، بدين ترتيب دستگاه ما بايستي يك كيت توسعه و گسترش جاوا (JDK) داشته باشد.
Gradle با اكثر خصوصيت هاي جاوا آشنا ميباشد.
اين يك امتياز براي يوزرها جاوا ميباشد چون قادر خواهيم بود از APIهاي استاندارد جاوا استعمال كنيم، مانند افزونه‌ها و تسك هاي سفارشي.
براين اساس اجراي Gradle بر روي پلتفرم هاي متفاوت را سهل مي نمايد.

Gradle تنها به تشكيل داد پروژه هاي JVM محصور نميشود. همينطور از تشكيل داد پروژه هاي ساكن تامين مي نمايد.

Performance :
Gradle در تلاش بسيار سريع ميباشد. در كل مناطق حدود دو موازي سريعتر از Maven و در بيلدهاي گرانقدر با استعمال از build-cache صد موازي سريعتر ميباشد.

پوشه هاي گردل
Gradle از گونه هاي پوشه هاي ذيل دفاع مي نمايد:

پيكربندي
بليد اسكريپت ها
اسكريپت هاي Init
فولدر هاي Property
درپي به طور جدا از هم هريك از اين پوشه ها را رسيدگي كرده و معني آنهارا تفصيل خوا‌هيم بخشيد.
Settings
اسم پيش فرض اين پوشه settings.gradle (براي Groovy) ياsettings.gradle.kts (براي Kotlin) ميباشد.
مقصود اساسي پوشه پيكربندي تصويب پروژه هاي فرعي ميباشد كه بخشي از پروسه بيلد خواهد بود.
با استعمال از طريق include ميتوانيم پروژه هاي فرعي را در فولدر پيكربندي تصويب كنيم.

Gradle چه‌طور مي‌داند كه پروسه بيلد فعلي بخشي از بيلد تك يا اين كه تعدادي پروژه اي ميباشد؟

همان طور كه مي‌دانيم Gradle از بيلد تك پروژه اي و يك‌سري پروژه اي جانبداري مي نمايد.
براي گزينش نوع مراحل بيلد فعلي، آغاز فولدر پيكربندي را در دايركتوري فعلي و آن گاه در سلسله مراتب والد آن كاوش مي نمايد
و فرآيند تحت را براي گزينش نوع دنبال مي نمايد.

در حالتي‌كه دايركتوري والد و فعلي دربردارنده پوشه پيكربندي نباشند، Gradle بيلد را تحت عنوان يك پروژه واحد در لحاظ ميگيرد.

در شرايطي كه دايركتوري فعلي دارنده پوشه پيكربندي باشد، Gradle آن را تحت عنوان بيلد يك‌سري پروژه اي در لحاظ مي‌گيرد و دايركتوري فعلي را تحت عنوان يك پروژه والد (root) در لحاظ مي‌گيرد.
بعد پوشه پيكربندي را مي‌خواند تا پروژه هاي فرعي را كه مي بايست در روند بيلد گنجانده شوند، معلوم نمايد.

در صورتيكه دايركتوري فعلي دربردارنده فولدر پيكربندي نباشد، ولي در‌صورتي‌كه پوشه پيكربندي در دايركتوري والد باشد، Gradle آن را تحت عنوان بيلد تعدادي پروژه اي در لحاظ مي‌گيرد.
آن گاه تحقيق مي نمايد كه آيا زيرشاخه فعلي تحت عنوان يك پروژه فرعي در فولدر پيكربندي پروژه root تصويب گرديده‌است يا اين كه نه.
در صورتي پروژه فعلي بخشي از پروژه root باشد، تحت عنوان بخشي از ايجاد كرد يك سري پروژه اي ايفا مي‌گردد، در غير اين شكل، تحت عنوان يك پروژه واحد جاري ساختن مي‌شود.

// can create variables
private val TAG = "Settings File: "
//can access rootProject object
rootProject.name = "GradleLearning"
//can access gradle object
val gradleVersion = gradle.gradleVersion


println("$TAG gradle version is $gradleVersion")
println("$TAG project name is ${rootProject.name}")


// can add projects which are part of build process.
include(":app")

 


// Access user defined properties using extra
val greetMesغير مجاز مي باشدe = extra.properties.get("greetMesغير مجاز مي باشدe")
if(greetMesغير مجاز مي باشدe != null) {
println("$TAG value of user defined property greetMesغير مجاز مي باشدe is $greetMesغير مجاز مي باشدe")
}else{
println("$TAG user defined property greetMesغير مجاز مي باشدe is not available.")
}


// Access System properties using System.getProperty()
val javaVersion = System.getProperty("java_version")
if(javaVersion != null) {
println("$TAG value of system property java_version is available $javaVersion")
}else{
println("$TAG value of system property java_version is not available")
}
مواقعي كه در زمينه‌ي فولدر پيكربندي مي بايست در حيث داشته باشيد عبارتند از:

ما در‌اين فولدر به مثال هاي gradle و rootProject دسترسي داريم.

ما به خصوصيت‌هايي دسترسي داريم كه هم در gradle.properties اعلام گرديده‌اند و هم از خط امر ارائه گرديده‌اند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۳۴:۲۸ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]


Atom
Atom عمدتا براي گسترش اينترنت استعمال طراحي اپليكيشن در مشهد  مي‌گردد.
اين IDE به وسيله GitHub و موسس آن كريس وانسترث ساخته شده است.
صد در صد مجاني و متن گشوده ميباشد.
Atom كراس پلتفرم ميباشد و براي ويندوز، لينوكس و maغير مجاز مي باشد استعمال مي‌گردد.
همينطور بسيار قابل تهيه ميباشد و دارنده پلاگين هاي موءثر متعددي ميباشد.
مزيت اساسي Atom اين ميباشد كه رابط كاربري جالب و سينتكس هاي رنگي خير دارااست.
ولي عيب آن اين ميباشد كه از فرصت لودينگ وقتگير اي مشقت مي‌برد.

خصوصيت هاي اساسي :

Autocompletion ( كامل شدن اتوماتيك كد)
Code folding
Collaborative editing (قابليت و امكان بازنويسي مشاركتي با چندين نفر)
بسط پذير
افزونه هاي زياد و integrations
امنيت بالا
WebStorm

WebStorm تحت عنوان يك كدام از ديگر از شايسته ترين IDE هاي 2022 براي بسط اينترنت در ليست ميباشد چون براي جاوا اسكريپت و نرم افزار نويسي سمت فرانت نيز بسيار بهتر ميباشد.
WebStorm خير صرفا دربرگيرنده كامل شدن اتومات كد و تشخيص خطاي ريل تايم ميباشد ، بلكه دارنده يك ديباگر، ابزار تستينگ و اكثري از integration ها مانند Git، GitHub، Mercurial و … ميباشد.

تخت‌گاز در فعال‌ساز‌ي بارگيري مي گردد و ميتواند اكثري از شغل هاي خسته كننده را براي ارتقاء منفعت وري خود كار نمايد.

خصوصيت هاي اصلي :

اختصاصي كدنويسي در جاوا اسكريپت
اديتور بسيار هوشمند براي گسترش ي اينترنت
تجزيه و نظارت چگونگي و بهينگي كد
Refactorings ايمن
Integrated developer
جانبداري از linters (براي رديابي خوب و سريع خيس ايرادات)
Built-in HTTP client (مي‌توانيد درخواست هاي HTTP را صحيح در ويرايشگر ساخت، بازنويسي و جاري ساختن فرماييد)
Integrated terminal
ناوبري و جستجوي هوشمند
امكان كدنويسي و بازنويسي تيمي
سفارشي سازي گوشه و كنار نرم‌افزار


Arduino IDE
آردوينو يكي‌از ديگر از شايسته ترين IDE ها ميباشد كه به گويش هاي C و C++ درج شده ميباشد.
عمدتاً براي آپلود كدها در بردهاي آردوينو به كار گيري مي گردد.
به طور تقريبً از تك تك بردهاي گسترش ميكروكنترلرهاي جان دار در بازار امروز هواخواهي مي نمايد.
كد جانور در آردوينو در cloud ميباشد، بدين ترتيب ما قادر خواهيم بود از آن در تمامي جا به كار گيري كنيم.
همانگونه كه گفته شد Arduino IDE گويش هاي C و C++ را مي پذيرد چون اكثر كتابخانه هاي دستگاه به لهجه C++ درج شده اند.
ولي بيشتر سيستم زيربنايي آردوينو شي گرا وجود ندارد، به همين خيال نيز از C و C++ استعمال مي نمايد.

خصوصيت هاي اصلي :

User Preferences
توابع اپ نويسي پشت سرهم
مدير Sketches
رفع مشكلات و سيستم لود دوباره
Straight-Out-the-Box Functionalit ( به كارگيري از توابع گوناگون سواي نياز به نصب پلاگين ها و يا اين كه پيش نيازهاي مازاد)
فولدر هاي جزئي اپ را تحت عنوان بخشي از پروژه كلي رئيس فرماييد
AWS Cloud9

ين IDE بوسيله آمازون پيشرفت داده گرديده است.
اين يك IDE آنلاين ميباشد.
AWS Cloud9 از لهجه هاي نرم‌افزار نويسي متفاوت مانند C، C++، Python، JavaScript و … امان مي نمايد.
دسترسي به AWS Cloud9 و به كارگيري از آن بسيار آسوده ميباشد.
AWS Cloud9 به ما اذن ميدهد تا اطراف گسترش را روي يك مثال رئيس گرديده آمازون EC2 يا اين كه بقيه سرورهاي لينوكس مو جود انجام كنيم.
در AWS Cloud9 ما همينطور قادر خواهيم بود ترمينال را با دستورها لينوكس مشابه‌سازي كنيم و قابليت و امكان پيشرفت برابر را براي بسط‌دهندگان متفاوت مهيا كنيم.
صرفا نقطه ضعف اين اپليكيشن اين ميباشد كه تعيين مثال براي يك پروژه طاقت فرسا ميباشد.

خصوصيت هاي اصلي :

ويرايشگر با تجهيزات بي نقص
Broad Selection از Configuration هاي ايفا (AWS Cloud9 از بيش تر از 40 گويش نرم افزار نويسي براي مثال JavaScript، Python ، PHP ، Ruby ، Go و C++ دفاع مي نمايد.
با Cloud9 ، مي توانيد از در ميان تنظيمات‌هاي اجراي پيش‌فرض گزينش فرماييد يا اين كه با گزينش environment variables ، اسم پوشه‌ها، command line options و … ، پيكربندي سفارشي را تمجيد فرماييد.)
Integrated Debugger (ديباگر يكدست)
Integrated Tools براي توسعه و گسترش ي سواي نياز به سرور
امكان اتصال به هر پلتفرم سرور لينوكس
Built-in Terminal
قابليت و امكان بازنويسي تيمي همدم با سيستم چت


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۴۹:۱۱ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]


Optional Binding
از binding براي كشف كردن اينكه آيا يك valueاختياري دربردارنده value ميباشد يا اين كه نه، استعمال نمائيد، و درصورتي كه اينگونه ميباشد، آن value را تحت عنوان يك constant يا اين كه variable موقت در دسترس قرار دهيد.
يك optional binding براي فرمان if به طور طراحي اپليكيشن در مشهد  تحت ميباشد :

if let constantName = someOptional {
statements
}
Tuple ها
سوئيفت 4 Tuples type را نيز معرفي مي نمايد كه براي مجموعه بندي يك سري مقدار در يك مقدار تركيبي واحد استعمال مي گردد.

مقادير جانور در يك تاپل ميتوانند از هر نوع باشند و نيازي به يك نوع بودن ندارند.
مثلا، (“Tutorials Point”، 123) يك تاپل با دو مقدار ميباشد ، يكي نوع حرفه و ديگري از نوع عدد درست ميباشد.

شما ميتوانيد تاپل ها را از هر مقدار كه مي‌خواهيد و از هر تعداد نوع داده گوناگون توليد فرمائيد.

در اينجا سينتكس اعلان تاپل آمده ميباشد :

var TupleName = (Value1, value2,… any number of values)
با استعمال از اعداد شاخصي كه از 0 استارت ميگردند مي‌توانيد به مقادير تاپل دسترسي پيدا نمائيد.
در اينجا مثال اي از دسترسي به مقادير tuple ، آمده ميباشد.

print(“The code is(error501.0)”)
print(“The definition of error is(error501.1)”)
ميتوانيد متغيرهاي يك تاپل را در طول اعلان اسم‌گذاري فرمائيد و مي توانيد با استعمال از اسم آن‌ها‌را فراخواني فرماييد.

var error501 = (errorCode: 501, description: “Not Implemented”)
print(error501.errorCode) // prints 501.
تاپل ها در برگرداندن يكسري مقدار از يك تابع موءثر مي‌باشند.
مانند، يك اپ اينترنت ممكن ميباشد چند نوع (“String”، Int) را براي آرم دادن توفيق يا اين كه عدم توفيق بارگيري برگرداند.
با برگرداندن مقادير گوناگون در يك تاپل ، مي‌توانيم بسته به اشكال متعدد تاپل تصميم گيري كنيم.
نكته ي قابل ذكر اين ميباشد كه تاپل ها براي مقادير موقت موثر ميباشند و براي داده هاي بغرنج مطلوب نيستند.

Constant ها
اثبات ها (Constants ) به مقادير ثابتي اطلاق مي گردند كه ممكن ميباشد اپليكيشن در حين اجراي خويش تغيير و تحول ندهد.
اثبات‌ها ميتوانند از هر مورد از گونه هاي داده‌هاي اساسي مانند اثبات عدد درست، اثبات floating ، اثبات كاراكتر يا اين كه يك فن حقيقي و واقعي باشند ؛ همينطور اثبات هاي شمارش نيز وجود داراست.
اثبات ها دقيقاً مانند متغيرهاي بي آلايش اخلاق و رفتار ميگردند به جز اين حقيقت كه مقادير آن ها بعداز تعريف و تمجيد آن ها قابل تغيير و تحول نيستند.

پيش از اينكه از اثبات ها به كار گيري فرماييد، مي بايست آنها‌را با به كار گيري از واژه و كلمه كليدي let به طور تحت اعلام نماييد :

let constantName =
نمونه :

let constA = 42
print(constA)
خروجي :

42
Literal
همانگونه كه گفته شد ، Literal اكران سورس كد مقدار يكي درست ، عدد floating-point يا اين كه string type ميباشد.


42 // Integer literal
3.14159 // Floating-point literal
"Hello, world!" // String literal
Integer Literals
يكي درست قادر است يك اثبات اعشاري، باينري، اكتال يا اين كه هگزادسيمال باشد.
literal دودويي با 0b شروع ميشود ، كلام اكتال با 0o و literal هگزا دسيمال با 0x و هيچ براي اعشار آغاز ميشود.
در اينجا يكسري مثال از literal اعداد درست آمده ميباشد :

let decimalInteger = 17 // 17 in decimal notation
let binaryInteger = 0b10001 // 17 in binary notation
let octalInteger = 0o21 // 17 in octal notation
let hexadecimalInteger = 0x11 // 17 in hexadecimal notation
Floating-point Literals
يك floating-point literal دارنده يك بخش درست، يك نقطه اعشاري ، يك بخش كسري و يك بخش قدرت ميباشد.
شما مي‌توانيد literal هاي مميز شناور را به طور اعشاري يا اين كه هگزادسيمال نشانه دهيد.
حروف مميز شناور اعشاري متشكل از دنباله اي از ارقام اعشاري ميباشد كه درپي آن يك كسر اعشاري، يك قدرت اعشاري يا اين كه هر دو قرار مي‌گيرد.
literal مميز شناور هگزا دسيمال از يك پيشوند 0x درست شده ميباشد، در ادامه آن يك كسري هگزادسيمال ازروي اختيار و در پي آن يك قدرت هگزا دسيمال.

در اينجا يك‌سري مثال از لفظ مميز شناور آمده ميباشد :

let decimalDouble = 12.1875
let exponentDouble = 1.21875e1
let hexadecimalDouble = 0xC.3p0
String Literals
حرفه literal دنباله‌اي ميباشد كه با گيومه‌هاي دوتايي تسلط گرديده‌اند ، با صورت تحت:

"characters"
حروف الفباي فن‌اي نمي‌توانند مشمول يك نقل عهدوپيمان دوگانه سواي فرار و گريز (“)، يك اسلش سواي گريزو فرار ()، يك carriage return ، يا اين كه يك line feed باشند.
كاركترهاي ويژه را مي‌اقتدار با به كارگيري از دنباله‌هاي فرار و گريز پايين در literal فن‌اي گنجاند.

Escape sequence Meaning
Null Character
\ character
b Backspace
f Form feed
n Newline
r Carriage return
t Horizontal tab
v Vertical tab
’ Single Quote
” Double Quote
00 Octal number of one to three digits
xhh… Hexadecimal number of one or more digits
نمونه :


let stringL = "HellotWorldnnHello'Swift 4'"
print(stringL)
خروجي :

Hello World

Hello'Swift 4'


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۴۵:۴۲ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی