CTA يا اين كه Call To Action يك ابزار اساسي و حياتي در طراحي وب سايت يا اين كه نرم افزار به اكانت مي آيد و به معناي «مبادرت به شغل» ميباشد؛ بدين معنا كه طراحان تلاش مي نمايند تا در بخشي از تارنما، نرم افزار يا اين كه كانال اجتماعي، كاربر را دعوت نمايند تا اقدامي اجرا دهد. اكنون مديران وب سايت با ساخت و ساز يك فراخواني (CTA) در نصيب قابل قبولي طراحي اپليكيشن در مشهد از برگه وبسايت، مي بايست كارايي نمايند كاربر را به اعمال اقدامي زيرا فشار دادن دكمه هيبت، اخذ پست الكترونيك، دكمه دستيابي داده ها بيشتر، جعبه نام نويسي، دكمه خريد و ... تشويق نمايند. CTA در تارنما، نرم افزار و كانال هاي اجتماعي به صورت هاي بسيار متنوع پيادهسازي ميشود و فقط به يك دكمه خلاصه نمي شود. اينك هر شكلي از دعوت به مبادرت را نوعي كال تو اكشن در حيث مي گيرند.
در اينجا كوشش خواهيم كرد تا رسيدگي كنيم كه Call To Action چيست؟ اشكال آن كدام ميباشد؟ مداقه آن در چيست؟ چه گونه پياده سازي ميگردد؟ و يك كال تو اكشن بهتر و اثرگذار چه خصوصيتهايي دارااست؟
پس در شرايطي كه در موضوع پياده سازي نرم افزار و وب سايت عمل داريد، سفارش مي كنيم استيناف اين مقاله را از دست ندهيد.
Call To Action چيست؟
Call To Action يا اين كه CTA در معناي «مبادرت به فعاليت» يا اين كه «فراخوان» مي باشد. اين ابزار در پياده سازي نرم افزار، وب سايت و كانال هاي اجتماعي به صورتهاي متفاوت زيرا تصوير، پيام خطي، لينك و پيوند يا اين كه دكمه ظواهر مي گردد.
كال تو اكشن در واقع نوعي فراخوان بوده كه غرض آن اين ميباشد تا مشتري بالقوه يا اين كه مشتري بالفعل را به جاري ساختن اقدامي مجاب نمايد.
اين نكته را در حيث بگيريد كه «مبادرت به كار» در CTA لزوما در معناي خريد يا اين كه اخذ سرويس ها وجود ندارد؛ بلكه از اين ابزار مي قدرت چهت نيل به هدف ها مختلفي زيرا نام نويسي، مشاهده بنر تبليغاتي، اخذ هيبت آدرس اينترنتي، دانلود نرم افزار، تحقيق داده ها بيشتر، بازديد از كاغذ ديگر و ... به كار گرفت.
بهطور كلي هرچقدر كال تو اكشن عالي و ماهرخيس پياده سازي خواهد شد، درصد كساني كه به صورت منفعل (Passive) از تارنما بازديد خواهند كرد، كمتر ميشود؛ در سود معيار جذب استفاده كننده مقصود ارتقا مي يابد.
چرا به كارگيري از CTA در وبسايت و نرم افزار عنايت دارااست؟
به كار گيري صحيح و اصولي از دكمه CTA در وب سايت يا اين كه نرم افزار با علم بازاريابي و ديجيتال ماركتينگ ارتباط مستقيمي دارااست؛ بدين ترتيب قرار دادن كال تو اكشن در جاي مطلوب از شيت، ميتواند براي هدايت كاربر به غرض متبوع اثرگذار باشد.
اكثر زمان ها بازديدكنندگان، منفعل ميباشند و درصد بسيار پاره اي از اشخاص بعد از بازديد از ورقه به ايفا شغل هاي دوم يا اين كه سوم مبادرت مينمايند؛ از اين رو پياده سازي يك فراخوان اصولي و حرفه اي، مي تواند منجر ارتقا بازدهي صفحه هاي وب سايت، ارتقاء نرخ تبديل، عضويت و ... خواهد شد.
براين اساس وقتي كه بازديدكننده به هر دليلي شيت اينترنت وبسايت را رخنه مي نمايد يا اين كه از مبادرت به نام نويسي، تصويب آدرس اينترنتي و كليك بر روي يك بنر اجتناب مينمايد؛ يعني دكمه CAT به صدق پياده سازي نشده ميباشد و در سود قيف فروش بي نقص نخواهد شد.
در موقعيت كلي كال تو اكشن بهاين برهان مداقه داراست كه اهدافي زيرا برندسازي، فروش فرآورده، اخذ داده ها تماس (تلفن و پست الكترونيك)، ارتقا دنبالكننده كانالهاي اجتماعي، ارسال كادو، ارتقاء ترافيك وب سايت و اعتمادسازي را دنبال مينمايد.
معرفي اشكال كال تو اكشن
Call To Action در وبسايت و نرم افزار به صورت هاي مختلفي پيادهسازي مي گردد. از رايج ترين گونه هاي كال تو اكشن، مي اقتدار به موردها پايين اشاره نمود:
دكمه تصويب اسم و كامل شدن هيبت؛
دكمه اشتراك گذاري مطالب؛
دكمه بيشتر بخوانيد؛
دكمه درخواست خريد؛
دكمه چت آنلاين؛
دكمه نام نويسي در حوادث؛
بازدید: