مقالات تخصصي طراحي اپ موبايل
مرجع رسمي مقالات طراحي اپليكيشن


مراحل وايرفريم در پياده سازي نرم افزار گوشي مانند ساختار كلي ساخت سايت ميباشد، ولي يكسري فرق اصلي دارااست. اصطلاحات و الگوهاي پياده سازي فرق مي نمايند، تعاملات و ارتباط ها مختلف و جديدي وجود دارا‌هستند. در صورتيكه در اكنون پياده سازي نرم افزار گوشي براي يك تارنما ميباشيد مي بايست همه بخشها، شرايط ها و تجارب هاي اينترنت سايتي يوزرها را به وضعيت موبايلي تبديل فرمائيد، يعني از موشواره و كليك كردن به لمس با انگشت، ضربه زدن با انگشت، برگه زدن با انگشت، زوم كردن با دو انگشت، تبديل و تغيير‌و تحول موقعيت دهيد. درضمن بايستي اين را هم بدانيد كه فضايي كه با آن فعاليت مي‌كنيد نيز بسيار محدودتر و نادر خيس خواهد بود.

طراحي اپليكيشن

رايا پارس

بيشتر يوزرها با فضاها و الگوهاي پياده سازي در تلفن همراه آشنا مي‌باشند و ميدانند با يك تلفن همراه هوشمند چه طور عمل نمايند مانند ورق زدن آلبوم عكس در تلفن همراه. قضيه اساسي اين ميباشد كه از اين علم و الگوهاي فراهم به كارگيري فرماييد و اپليكيشن متناسب با تارنما خويش را پياده سازي نمائيد. در‌اين نوشته‌ي علمي شمارا با پروسه مسافرت از طراحي وب سايت به پياده سازي گوشي آشنا خواهيد شد.

اصطلاحات و مفاهيم رابط كاربري گوشي
اگرچه طراحي وب سايت و نرم افزار تلفن همراه بسيار مشابه به هم ميباشند ولي تفاوت هايي در شيوه ايجاد كرد و گسترش نرم افزار وجود دارااست و همين قضيه سبب ساز به وجود داخل شدن اصطلاحات تازه و متفاوتي براي بعضي از المان ها گرديده است. خوب ميباشد پيش از آغاز فعاليت قطعا با اين اصطلاحات آشنا باشيد چون به شما امداد مي نمايد تا با گروه خالق نرم افزار عالي ارتباط برقرار فرمائيد. او‌لين نكته اي كه بايستي گزينه اعتنا قرار دهيد اين ميباشد كه در درحال حاضر ديزاين اينترنت نيستيد بلكه اسكرين (screen) پياده سازي مي‌كنيد. قبلي از آن بايستي با بعضا از المان ها و اركان آشنا گرديد كه در پي بعضي از آن ها را ميبينيد.

نويگيشن توشه يا اين كه نوار ناوبري يا اين كه پيمايش
اين نوار در بالاي نرم‌افزار اسكرين (بالاي ورقه نرم افزار) قرار ميگيرد و با استعمال از آن مي قدرت با يك ضربه في مابين اسكرين ها، جنبش و جا به جا شد.

تب توشه يا اين كه نوار تب
نوار تب در انتهاي اسكرين قرار ميگيرد و با به كار گيري از آن مي اقتدار در بين قسمت هاي متفاوت نرم افزار، بلافاصله جا به جا شد.

در اختيار گرفتن قسمت
يك ست عمودي از دو يا اين كه تعدادي دكمه است كه به مخاطب اين قابليت را ميدهد كه نماهاي يك اسكرين را تغيير تحول دهد. مانند تب هاي جان دار در يك ورقه اينترنت كه به مخاطب اين قابليت و امكان را ميدهد كه ست هاي گوناگون از داده ها را مشاهده نمايد.

اكشن ورقه
اكشن صفحه مانند يك هشدار پاپ-آپ ميباشد . بعداز اينكه استفاده كننده روي يك دكمه ضربه مي زنداز ذيل اسكرين به سمت بالا گشوده ميگردد. اكشن برگه تعدادي از آيتم ها را به مخاطب نشانه مي‌دهد تا يكي‌از را گزينش نمايد.

استعمال از الگوهاي پياده سازي
پيش از پياده سازي نرم افزار گوشي به طبع به وبسايت هاي ارائه دهنده الگوهاي پياده سازي اپليكيشن رجوع كنيد. مشاهده نرم افزار هاي متعدد كه از الگوهاي شبيه به كار گيري كرده اند به شما ياري خواهد كرد تا در مواجه با مسائل و اشتباهات به خير از پس آن‌ها برآييد. الگوهاي پياده سازي در همه نرم افزار ها و پياده سازي ها شبيه و يكسان ميباشند. مشابه بلاك هاي محتوا در تارنما مي‌باشند. قابل به كار گيري دوباره مي‌باشند، ميتوانيد آنان‌را با يكديگر ميكس و مچ كرده و نرم افزار متناسب با نيازهاي خويش را پياده سازي نمائيد.

رابط كاربري تلفن همراه
همانطور كه پيش از اين ذكر شد، در پياده سازي نرم افزار تلفن همراه تلفن همراه، شما با اشكال بيشتري از ارتباط ها كاربري راز و فعاليت داريد. در‌پي بعضا از آن ها را مشاهده ميكنيد.

ضربه و دوبار ضرب:
مشابه كليك كردن با ماوس

بالا و تحت كشيدن:
مانند بالا و تحت كردن صفحه هاي زمانبر و دراز در سايت. همينطور براي حذف محتوا از يك ليست به كار گيري مي گردد.

فشار دادن و نگاه داشتن:
اين عمل بيشتر براي تروتميز كردن اپليكيشن هاي روي كاغذ گوشي به فعاليت مي رود.

زوم كردن از روش انگشتان دست:
اين جنبش بسيار جالبي بود هنگامي كه نخستين دفعه به وسيله اپل معرفي شد. يوزرها ميتوانند با به كارگيري از گشوده و بسته كردن دو انگشت خويش، تصاوير را زوم كرده و يا اين كه از زوم بيرون نمايند. امروزه اين نحوه حدودا در كليه جا و همگي نرم افزار ها دانش آموز گرديده‌است. امروزه لمس 3D نيز به وجود آمده ميباشد، به اين شكل كه تلفن همراه اين قابليت و امكان را داراست كه واحد سنجش فشار انگشتان را تشخيص ميدهد و بسته به واحد سنجش فشار، برخورد ها و اقدامات مختلفي اجرا مي‌دهد، البته هر نرم افزار يا اين كه دستگاهي، اين خصوصيت را ساپورت نمي نمايد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن، رايا پارس،
موضوع:
[ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۰۲:۲۰ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی