مقالات تخصصي طراحي اپ موبايل
مرجع رسمي مقالات طراحي اپليكيشن

-كاربر مقصود خويش را بشناسيد

گام‌بعدي اين ميباشد كه تشخيص دهيد استفاده كننده و استفاده كننده مقصود App شما كه مي باشد. هدف ها و نيازمندي‌هايشان و امكاناتي كه ممكن ميباشد در دست داشته باشند را بشناسيد. براي اينكار بايستي به سراغ بسترهاي تكنولوژي كه يوزرها احتمالي برنامه شما به كارگيري مي نمايند، برويد و فهم و شعور كافي از طريق‌هاي به كار گيري يوزرها از آن تكنولوژي كسب نماييد.

فهم و شعور صحت از نيازهاي مخاطبان و خوي آنها، موجب ميشود تا App شما به طور مخصوص براي آن ها پباده سازي گردد. خيلي وقت‌ها مقصود مشتريان از به كارگيري از يك App انجام يك عمل بخصوص مانند خريد يك متاع يا اين كه سرويس ها، وجود ندارد بلكه غرض آن ها كسب داده ها بيشتر در رابطه توليدها و سرويس ها ميباشد.

دستگاه‌هاي گوشي گوناگون و متفاوتي در بازار جانور ميباشد. هر كاربري هم ممكن ميباشد نيازهاي گوناگون و متنوعي داشته باشد. مثلا يك مخاطب ممكن ميباشد از روش وب امورات بانكي خودش را انجام دهد در حاليكه از App ساخت گرديده به وسيله خزانه فقط براي يافتن نشاني شعب خزانه به كارگيري نمايد.

اينكه بتوانيد مجموعه ايده آل يوزرها كاربر خويش را مبتني بر تقسيم بندي‌هاي جنسيتي، جغرافيايي، سني و شغلي شان مشخص و معلوم نماييد به شما ياري خواهد كرد تا اقتدار و بازه خويش را بر روي تامين مراد هاي آن‌ها متمركز فرمائيد.

سوال ها تحت را از خويش بپرسيد. جواب به‌اين سوال ها به شما امداد خواهد كرد تا بتوانيد ساختار آماري و روانشناختي مخاطبان هدفتان را به صورت صدق، بدست بياوريد.

• آيا زن مي باشند يا اين كه مرد؟

• تعدادي سال دارا‌هستند؟

• كجا معاش مي نمايند؟

• وصلت كرده اند؟

• فرزند دارا هستند؟

• در طي به كار گيري از نرم افزار، كجا مي‌باشند؟ خانه، دفتر، در اكنون جنبش؟

• آيا App رقيبي مي باشد كه آنان دوست داشته باشند؟ چرا و چه‌طور؟

• عمل و شغل شان چه مي‌باشد؟

• نقاط اشتراك شان چه مي باشد؟

• چرا به مورد App شما علاقمندند؟

• چه عده اي بر آن ها اثرگذار مي باشند؟

• پر استفاده ترين ابزارهاي اينترنتي آن ها چه است؟

• چه چيزي بر تصميم گيري هاي شان اثر داراست؟

• آيا از عهده تهيه كردن App اينجانب بر مي‌آيند؟

• آيا مي‌توانم با App متبوع، با آن‌ها رابطه برقرار كنم؟

• آيا تعداد عده اي كه در تيم مخاطبان غرض قرار ميگيرند به اندازه اي مي باشند كه بتوانند فايده دهي ساخت نمايند؟

• طريق ي دسترسي و سرعت رابطه با وب آنان چه اندازه ميباشد؟

• مخاطبان تان به چه اندازه با ايده پنهان App اينجانب ميتوانند رابطه احساساتي برقرار نمايند؟

آيتم پايان را دور از شوخي بگيريد. پژوهش ها روانشناختي بر روي خلق بشر نشان ميدهد كه ساخت و ساز يك ارتباط رمانتيك در مخاطبان در پيروزي و پذيرش يك ايده يا اين كه كالا بسيار مفيد ميباشد. توصيه ميكنم كه ماجرا و سرگذشت خويش و يا اين كه ايده تان را از وقتي كه شم نياز به ساختن يك App و يا اين كه ارائه سرويسي از طريقي آن App كرديد، تا خطاها و دردسرهاي راز روش تان، و نهايتا برد تان را در ارائه اين App يا اين كه سرويس ها، در بخشي با تيتر در رابطه ما، يا اين كه روايت ما، در دل آن App جا دهيد. اين فعاليت منجر مي شود تا تصوير خيالي مثبتي در استفاده كننده از شما و فرآورده تان توليد گردد.

 

 

مرحله جنس:

در‌اين مرحله تمركز مهم روي ساخت و ساز اپليكيشني ميباشد كه هدف ها معين گرديده را برآورده مي‌نمايد.

 

- بهبود و بسط دايم فراموش نشود

در حالي كه گفته مي‌گردد توليد هر قابل انعطاف افزاري با طريق‌هاي «چابك» (agile) بهتر خواهد بود، اين قضيه هنگام توليد نرم افزار‌هاي گوشي قيمت بيشتري پيدا مي‌نمايد.

در صورتي قرار ميباشد تايپ كردن اپليكشن شما سه ماه ارتفاع بكشد هر هفته يك ورژن نو از آن بسازيد و در مشت تيم آزمايش قرار بدهيد. آنان با تجهيزات تشكيل شده عمل مي‌نمايند و فيدبك‌شان ياري مي‌نمايد تا ادامه مسير را به جلو برويد. بايستي خاطر بگيريد كه ورژن‌هاي نخستين را تخت گاز صحيح فرمائيد و در دست يوزرها آزمايش قرار بدهيد تا هر چه سريع‌خيس و در به عبارتي اولِ عمل فيدبك اخذ فرماييد.

 

- در قبال HTML5 و نرم‌افزار‌هاي كراس پلتفرم با احتياط باشيد

در تئوري به لحاظ خوب مي آيند. يك توشه اپ‌تان را ميسازيد و روي كليه سيستم برهان‌هاي تلفن همراه به خير و خوبي فعاليت مي‌نمايد. ولي ممكن ميباشد تجربه كاربري كه دنبالش مي باشيد را به شما ارايه ندهند. فراموش نكنيد كه نرم‌افزار نويسي با لهجه Native به عبارتي سيستم دليل، تجربه مخاطب بهتري در چنگ ميگذارد.

سناريوهاي خودتان را تحليل نمائيد. چه سعي و سرعتي از نرم افزار تان انتظار داريد؟ رابط مخاطب شما چقدر انعطاف پذير ميباشد؟ جواب اين سوالهاي مشخص و معلوم مي‌نمايد كه از چه فناوري براي نرم افزار نويسي به كار گيري نمائيد. معمولا هنگامي با تمركز به آن ها تصور كنيد، به كارگيري از لهجه‌هاي اپ‌نويسي Native را به HTML5 ترجيح مي‌دهيد.

مشتري‌ها معمولا ميگويند: قرار ميباشد نرم افزار ما كراس پلتفرم باشد. يعني روي اندرويد، آي وي اس و ويندوزفون عمل نمايد. بدين ترتيب آن را با HTML5 اجرا ميكنيم.

كمپاني Xtreme Labs ميگويد ما معمولا ۴ تا ۸ هفته وقت صرف ميكنيم و يك ورژن دمو از نرم‌افزار با HTML5 فراهم كرده و آن را به مشتري نشان مي دهيم. به طور تقريب مجموع آن‌ها هنگامي بازدهي و رابط استفاده كننده را مي بينند ميگويند، خير! از اين برنامه خوشمان نمي‌آيد و مي خواهيم از گويش نرم‌افزار نويسي Native استعمال كنيم.

 

مرحله تلاش:

درين مرحله روي بهبود و ارتقا تلاش نرم‌افزار تمركز مي كنيم.

 

 يك چرخه اخذ فيدبك ظريف بسازيد

نرم‌افزار نويسي و آزمايش به انتها رسيده و درحال حاضر نرم‌افزار شما در اپل استور، گوگل پلي يا اين كه بازارهاي گوناگون اندرويد قرار گرفته. يك جريان گرانبها از داده ها به سوي شما جاري مي‌گردد. ايده ها يوزرها، انتقاد و آناليز، توييت‌ها، آمار به كارگيري و…

 

حياتي ميباشد كه بدانيد طراحي اپليكيشن كدام قسمت از اپ شما بيشتر آيتم به كار گيري قرار ميگيرد. آيا يوزرها در به كارگيري از بخشي از برنامه ايراد دارا هستند؟ آيا هنگام به كار گيري سردرگم ميشوند؟ آيا نصيب‌هايي وجود داراست كه كسي به هيچ عنوان سراغشان نرفته؟ آيا اين قسمت‌ها صحيح چشم نمي شوند يا اين كه به هيچ عنوان بي‌قيمت بوده‌اند؟

 

بايستي يك سيستم قابل اعتماد و ظريف داشته باشيد كه كليه موردها را گردآوري كرده و به اعتنا به تك تك آنان بپردازيد. همانگونه كه گفتيم نرم‌افزار گوشي چيزي وجود ندارد كه آن را بهره‌برداري فرماييد و بگويد خب همگي چيز به پايان رسيد. نو از اينجا چرخه جديدي از معاش نرم‌افزار شما مقدمه مي‌گردد كه آخر و عاقبت آن را گزينش مي‌نمايد.

 

- روي بازاريابي، تبليغ و آگهي سرمايه‌گذاري فرمائيد

اينكه نرم‌افزار تان را در برنامه استور قرار بدهيد براي پيروزي آن كفايت نميكند. بايستي يك استراتژي خوب براي رساندن آن به قشر مقصود‌تان داشته باشيد. چطور ميخواهيد يوزرها را ترغيب به دانلود اپ بكنيد؟

با اين همگي App كه بر روي وب و در App Store اپل يا اين كه Google Play (اندرويد ماركت كهن) وجود داراست، هر كاري كه بتواند دقت يوزرها را به App شما جلب نمايد، موثر خواهد بود.

بايستي اين مقصود را داشته باشيد كه جزو ۱۰ برنامه برتر در دسته خودتان باشيد. يك طرز اثرگذار براي اينكار، به كار گيري از خويش آن App، براي آگهي و توليد تدبير در يوزرها ميباشد. به‌اين شكل كه با قرار دادن قابليت اتصال به شبكه هاي مردمي مانند فيسبوك و توييتر و … و ترغيب يوزرها به استعمال از اين قابليت براي به اشتراك گذاري و تايپ كردن در‌اين تارنما‌ها موجب شود تا عده اي كه از آن App استعمال مي‌نمايند، تبليغ كنندگان آن App شوند.

شيوه هاي معمول تبليغات هم قادر است موثر باشد به شرطي كه نحوه تبليغ و محل آن صحيح تعيين خواهد شد. اشكال تبليغات اينترنتي، تبليغات تلويزيوني، راديويي، پيامكي و يا اين كه تبليغات دهن به دهن، به نسبت مخاطبان شما مي تواند اثر گذار و يا اين كه بي قيمت باشد. ديده بسته تبليغات نكنيد!مي بايست آناليز نمائيد كه كدام طرز تبليغات با مجموعه اساسي مخاطبان غرض شما همسو خيس و داراي ارتباط خيس ميباشد. در رابطه موثرترين نحوه هاي تبليغات اينترنتي بيشتر بخوانيد.

نحوه ديگر، تبليغات مشترك با كمپاني‌هاي همكار ميباشد. با ساخت وضعيت موفقيت–پيروزي براي دو طرف، براي مثال ميتوانيد تبليغات آن‌ها‌را در App خويش قرار دهيد و در ازاي تبليغات خويش را از روش شبكه‌هاي ارتباطي آن ها منتشر نمائيد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن،
موضوع:
[ ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۴۹:۱۰ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی