مقالات تخصصي طراحي اپ موبايل
مرجع رسمي مقالات طراحي اپليكيشن

در‌حالتي كه activity و service هر دو در فرايندي يكسان اعمال شوند، طراحي اپليكيشن درين وضعيت activity قدرتمند خواهد بود به خدمت مستقيما به طور دو طرفه وصل گردد. طريق حاضر از في مابين آيتم هايي كه تا به امروز تيتر گرديده، با صرفه ترين بوده و براي وقتي كه activity نياز دارااست با خدمت با سرعت بالا تبادل داده داشته باشد بسيار مطلوب ميباشد.

ناگفته نماند كه‌اين نحوه فقط براي خدمت هاي محلي (خدمت هايي كه) قابل طراحي و استعمال ميباشد.

Handler و ResultReceiver يا اين كه Messenger
اگر خدمت با activity تعامل دو طرفه داشته باشد (اطلاعاتي را به activity برگرداند)، راياپارس در آن شكل قادر است از روش داده هاي كپسوله گرديده در intent كه از activity اخذ مي نمايد، آبجكتي از محصول Messenger اخذ كند. در صورتيكه كه Messenger به Handler در activity متصل باشد، آن‌گاه service توانمند خواهد بود آبجكت هايي از كالا Mesغير مجاز مي باشدe را به activity ارسال كند.

Messenger در واقع اينترفيس parcelable را طراحي مي نمايد، به‌اين مضمون‌ كه مي قدرت آن را به مراحل ديگر ارسال كرده و با به كار گيري از اين آبجكت Mesغير مجاز مي باشدe هايي را به Handler در activity ارسال نمود.

Messenger همينطور متدي به اسم getBinder را ارائه مي‌دهد. اين سياق امكان ارسال آبجكتي از فرآورده Messenger به activity را مهيا مي كند. activity نيز متعاقبا توانمند خواهد بود Mesغير مجاز مي باشدe هاي (مثال هايي از كلاس Mesغير مجاز مي باشدe كه دربردارنده تعريف و آبجكت هاي داده اي دلخواه ميباشد) زيادي را به خدمت متبوع ارسال نمايد.

اين طريق براي خدمت هاي محلي كه در پروسه خويش انجام مي گردند، قابل به كارگيري است.

اتصال به خدمت در روند ديگر با به كار گيري از AIDL
به مراد تبادل داده و اتصال (bind) به سرويسي كه در پروسه ديگري در حالا ايفا ميباشد، نرم‌افزار نويس بايد از IPC (رابطه در ميان پردازشي) ياري بگيرد. براي نيل بدين غرض، آغاز ما يحتاج ميباشد يك فولدر AIDL ساخت و ساز نمايد كه حدودا شبيه interface هاي جاوا ميباشد با اين تفاوت كه پسوند آن .aidl بوده و صرفا اذن ي ارث بري و گسترش ديگر پوشه هاي AIDL را داراست.

توصيه ميشود از اين شيوه وقتي به كارگيري فرماييد كه مايحتاج باشد به سرويسي كه در فرآيند ديگري در درحال حاضر جاري ساختن ميباشد متصل گرديد. مثلا وقتي كه نرم افزار هاي ديگر درخواست به كار گيري از خدمت متبوع را داشته باشند مي بايست از اين شيوه استفاده نمود.

گردآوري‌ بندي
درين مقاله با معنا خدمت در اندرويد، گونه هاي آن و فعال‌ساز‌ي خدمت‌ها به طور مختصر توضيحاتي را ارائه داديم. در پايان بد وجود ندارد نكاتي را نيز دراين باره ذكر كنيم.

هريك از كامپوننتهاي اساسي اندرويد ميتوانند يك started service را استارت نمايند.
زماني يك started service آغاز به انجام مي‌نمايد، اجراي آن تا ابد مي تواند ادامه داشته باشد تازمانيكه يكي‌از متدهاي stopService يا اين كه stopSelf فراخواني خواهد شد.
خدمت به طور پيش‌فرض روي نخ main جاري ساختن مي‌شود.
چرخه حيات يك started service غيروابسته از كامپوننتي ميباشد كه خدمت را شروع كرده و اين يعني خدمت مي تواند به اجرايش ادامه دهد حتي در شرايطي‌كه كه كامپوننت آغازگر خدمت از در بين رفته باشد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن،
موضوع:
[ ۱ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۴۱:۱۵ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی