مقالات تخصصي طراحي اپ موبايل
مرجع رسمي مقالات طراحي اپليكيشن


امروزه تلفن هاي هوشمند سرويس ها و تجهيزات بخش اعظمي را در مشت يوزرها خويش قرار ميدهند كه‌اين ميتواند بسيار عمل آمد و اثرگذار واقع گردد و در معاش روزانه تاثيرات به سزايي داشته باشد. بيزنس ما‌را رونق بدهد در وقت ما صرفه جويي نمايد كار هاي مارا ريلكس خيس نمايد و هزاران آيتم ديگري كه ميتواند به بهبود شرايط معاش آدم ياري دهد. البته ضمن اين مزايا در شكل نداشتن دورانديشي كافي مي‌تواند براي ما خطر آفرين ودردسر ساز باشد!

طراحي اپليكيشن

رايا پارس

از اين دردسر ها مي شود به دست يافتن اشخاص فرصت طلب به داده ها دستگاه هوشمند فردي اشاره نمود.

اندرويد براي بالا بردن امنيت دستگاه هاي هوشمند خويش شغل هاي متعددي را اعمال داده ميباشد كه لازمه ي آن با خبر بودن يوزرها از تعدادي داده ها بي آلايش ميباشد كه شمارا در قبال مخاطرات احتمالي ايمن مي سازد.

در هر نرم افزار اندرويد عمل هاي متعددي قادر است شكل گيرد كه از گذشته شناسايي گرديده اند كه آيا ميتوانند خطر آفرين باشند يا اين كه نه كار هاي بي آلايش مداقه خاصي ندارند و صرفا قابل انعطاف افزارها را پيش ميبرند اما براي به كارگيري از كار هاي اصلي با دسترسي هاي حساس كه ممكن ميباشد دردسر ساز باشد و يا اين كه داده ها يوزرها را به خطر بيندازد، مانند دسترسي به مقعيت مكاني، دسترسي به خاطر دستگاه و... .

اندرويد قابل انعطاف افزارها را مجاب ميكند كه يوزرها را از به كار گيري از اين permission ها باخبر سازد تا يوزرها بتوانند خويش تصميم بگيرند كه از اين اپ استعمال نمايند يا اين كه نه؟ آيا اين دسترسي در‌اين برنامه منطقي ميباشد يا اين كه نه ؟؟

مثلا دسترسي به GPS در يك نرم افزار مسيرياب به طور كامل منطقي است اما آيا دسترسي به ليست مخاطبين در يك نرم افزار اديت عكس منطقي ميباشد؟

به كار گيري از اين permission ها در حين اپليكيشن مي بايست به طور كامل آشكار باشد خير اين كه نرم افزار دسترسي را گرفته باشد اما باطن آن به كارگيري اي از آن نكرده باشد چون ممكن ميباشد در بكگراند و فارغ از باخبر بودن مخاطب از آن خلاف گرايش مخاطب استعمال نمايد.

شايد زماني كه قصد به طراحي وب و نرم افزار براي بيزنس خويش ميگيريد، تصوير نماييد كه نيازي وجود ندارد اطلاعاتي در زمينه ي كاركردهاي اپليكيشن داشته باشد. ولي در هنگام پياده سازي نرم افزار گوشي اين مورد ها اصلي ميباشد و مالك تجارت يا اين كه صاحب و مالك نرم افزار مي بايست داده ها حداقلي در‌اين موردها را داشته باشد. چون در حالتي كه كه نرم افزار تلفن همراه شما دسترسي هاي غير متعارفي را از مخاطب درخواست نمايد، ممكن ميباشد يوزرها نرم افزار به آن نرم افزار متكي بودن نكنند و آن اپليكيشن را نصب نكنند.

چه‌گونه از پرميشن هاي نرم افزار اندرويد اگاهي پيدا كنيم
در اندرويد هاي زير خيس از نسخه 6 (marshmallow) يا اين كه API 23 سيستم برهان اندرويد براي باخبر سازي يوزرها از دسترسي هاي قابل انعطاف افزارها پيش از نصب نرم افزار ليست اين دسترسي ها را به استفاده كننده اكران ميدهد و استفاده كننده با نصب اپليكيشن اذن به كار گيري از كليه آن دسترسي ها را به نرم‌افزار ميدهد و بعد از نصب يوزرها توانمند به غير فعال كردن آن دسترسي ها نمي باشند و تنها مي‌توانند اپليكيشن را حذف نمايند.

اين امنيت كافي عدم وجود و از API 23 به بالا گوگل تغييراتي در سيستم ادله اندرويد اجرا كرد كه طي آن اكران دسترسي ها پيش از نصب ديگر كافي خلا و افزون بر آن در باطن نرم افزار هنگام استعمال از يك دسترسي خاص براي نخستين دفعه پيغامي به استفاده كننده نشان داده ميشود كه از استفاده كننده اذن ي دادن دسترسي را تنها براي به عبارتي permission مي‌گيرد و در شكل موافقت استفاده كننده اپ از آن دسترسي قادر است به كارگيري نمايد و در شكل قبول نكردن استفاده كننده آن عمليات هيچ زمان اعمال نمي‌شود كه‌اين منجر بالا بردن امنيت مي گردد.

خلال اين به استفاده كننده اين قابليت و امكان را مي‌دهد كه بعداز نصب و حتي بعداز دادن اذن به استعمال از يك دسترسي بتواند آن permission را غير فعال كند و خويش مشخص و معلوم نمايد كه دسترسي هاي نرم‌افزار كدام فعال باشد و كدام نباشد.

طريق تغيير‌و تحول permission ها براي يك نرم افزار اندرويد
براي فعال و غير فعال كردن يك permission در يك برنامه اندرويد پروسه پايين را بايستي طي فرمائيد

وارد نصيب settings يا اين كه پيكربندي موبايل گرديد
آيتم app & notifications را تعيين نمائيد
آيتم Apps را گزينش كنيد
اپ متبوع خويش را گزينش كنيد
آيتم Permissions را تعيين فرمائيد
درين كاغذ مجموع دسترسي هاي آن اپليكيشن را مشاهده مي‌كنيد و مي‌توانيد آن‌ها را فعال و غير فعال كنيد.
معرفي پرميشن هاي پركاربرد
پرميشن وب
اين permission جهت دسترسي به وب به كار گيري ميگردد و نيازي به اذن فعاليت بر در داخل اپليكيشن ندارد و خود كار اندرويد اين دسترسي را به نر افزار مي‌دهد.

اين پرميشن تنها اذن تبادل داده ها از روش وب را صادر مي نمايد و نكته اين ميباشد كه چه چيزي را قرار ميباشد تبادل نمايد؟؟؟

وجود اين پرميشن به تنهايي خطري نخواهد داشت زيرا دسترسي به داده ها دستگاه داده نشده ميباشد.

از آنجايي كه اكثر اپليكيشن هاي مدرن بر بستر وب ميباشند، اين پرميشن را دارا ميباشند مثلا در يك اپ توصيه طعام درخواست شما بايستي از طريقي به سرويس ها دهندگان رسد كه‌اين دستور از روش وب اعمال حادثه مي افتد.

پرميشن شرايط كانال واي فاي و NETWORK
اين دو permission جهت دسترسي به مشاهده موقعيت برقراري وب از 2 روش mobile network و واي فاي به كار گيري مي گردد و نيازي به اخذ اذن در باطن اپليكيشن را ندارد و ايمني دستگاه هوشمند را هم به خطر نمي اندازد.

پرميشن به كار گيري از خاطر
اين permission بسيار حساس بوده و به برنامه اين اذن را مي‌دهد كه به ياد دستگاه دسترسي پيدا نمايد (هم براي قرائت و هم براي تايپ كردن) و در داخل نرم افزار بايستي از استفاده كننده اذن گرفته گردد.

وجود اين پرميشن به هم پا پرميشن وب در يك نرم‌افزار بدين معنا ميباشد كه هم به داده ها دستگاه دسترسي داراست هم توانا به تبادل داده ها در وب ميباشد كه‌اين ميتواند خطر ساز باشد اما در اكثر قابل انعطاف افزارها اين دو پرميشن موردنياز ميباشد مثلا در يك برنامه براي اضافه كردن عكس به پروفايل مطلقا بايستي اين دو دسترسي صادر گرديده باشد پس اين خويش مخاطب ميباشد كه مي بايست تصميم بگيرد به چه طرحي متكي بودن نمايد و به چه طرحي متكي بودن نكند.

پرميشن يافتن خصوصيات ظريف مخاطب
اين permission جهت يافتن خصوصيات ظريف استفاده كننده به كارگيري ميشود و نياز به اخذ اذن مخاطب در باطن نرم‌افزار داراست و با وجود پرميشن وب و فعال بودن GPS مي‌تواند خصوصيات دستگاه را ارسال كند.

قابل ذكر ميباشد GPS به طور اتوماتيك و با كد نرم افزار هيچ زمان فعال نمي‌شود و تنها خويش استفاده كننده ميتواند آن را فعال و غير فعال نمايد.

پرميشن يافتن خصوصيات تقريبي استفاده كننده
اين permission تماما مانند پرميشن قبل ميباشد البته خصوصيات دستگاه را به طور تقريبي پيدا مي نمايد.

پرميشن دفترچه تلفن
اين permission به اپ اذن ميدهد كه به شماره مخاطبان دستگاه دسترسي داشته باشد و پرميشن متداولي به اكانت نمي آيد و با وجود پرميشن وب اين داده ها ميتواند به تبادل گذارده گردد و براي فعال شدن اين پرميشن استفاده كننده در باطن اپليكيشن مي بايست آن را پذيرش كند.

مثلا اين پرميشن در نرم‌افزار هاي چت آيتم استعمال فرار و گريز ميگيرد و وجود آن در يك نرم افزار فراگيري آشپزي غير منطقي ميباشد.

پرميشن قرائت پيامك
اين permission اذن دسترسي به تلاوت SMS را صادر مي نمايد و معمولا در اپليكيشن ها براي اخذ كد فعال سازي از روش SMS به كار گيري ميشد كه به جهت غير ايمن بودن و توليد شك و ترديد و شبهه نرم افزار ها كمتر از اين پرميشن براي اين دستور استعمال مي نمايند و خويش استفاده كننده كد را وارد مي نمايد چون با اين پرميشن نرم‌افزار به همگي SMS هاي جان دار در دستگاه دسترسي پيدا مي نمايد و اما براي فعال‌ساز‌ي اين دسترسي بايستي مخاطب در اپ اين اذن را صادر نمايد.

در بعضا از اپ هاي حسابداري فردي اين دسترسي از شما منظور ميشود كه حالت اكانت شما از روي پيامك هاي خزانه خود كار آپديت رساني مي گردد. البته اين قضيه را مد لحاظ داشته باشيد كه‌اين اپليكيشن ها به كل پيامك هاي شما دسترسي دارا هستند

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن، رايا پارس،
موضوع:
[ ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۱۴:۴۵ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی