مقالات تخصصي طراحي اپ موبايل
مرجع رسمي مقالات طراحي اپليكيشن


همگي ما در طي شبانه روز با اپ‌هاي مختلفي سروكار داريم. از نرم‌افزار‌هاي رزرو بليت، تاكسي آنلاين، پيشنهاد غذا و … گرفته تا اپليكيشن‌هاي تخصصي و يا حتي سرگرمي! ساخت اپ با فلاتر يكي‌از بهترين روش هاي ايجاد كرد برنامه است. 

طراحي اپليكيشن در مشهد


طراحي و ساخت اين اپ‌هاي تحت سيستم ادله اندرويد و IOS از روش‌هاي مختلفي صورت مي گيرد. ايجاد كرد برنامه با فلاتر (Flutter) يكي‌از طرق موجود مي باشد كه محبوبيت بالايي داراست. به دنبال اين نوشته‌ي‌علمي ايراكد به توضيح بيشتر اين فريم‌ورك پرطرفدار مي‌پيدازيم.
فلاتر (Flutter) چيست؟
پيش از ورود به جزئيات طراحي با فلاتر خوب است تعريفي از آن ارائه كنيم تا با آن بيشتر آشنا شويد.
فلاتر (Flutter) يك فريم‌ورك از كمپاني غول پيكر گوگل هست كه براي نرم افزار نويسي و ايجاد كرد اپ طراحي گرديده‌است. فلاتر در سال 2015 براي اولين بار و با نام Sky روي سيستم برهان اندرويد ايفا شد. اما حدود دو سال سپس يعني در سال 2017 به طور رسمي توسط گوگل معرفي شد.
اين فريم‌ورك محبوب كه با زبان برنامه نويسي شي‌گرايي دارت (Dart) طراحي شده است و شباهت زيادي به لهجه جاوا داراست و از همين روي براي توسعه دهندگان و نرم‌افزار‌نويسان بسياري رضايت‌نصيب هست.
تشكيل داد نرم‌افزار با فلاتر در درحال حاضر حاظر او‌لين انتخاب طراحان و بسط دهندگان برنامه مي‌باشد. زيرا ويژگي‌هاي بي‌نظيري دارد كه طراحي و توسعه و گسترش نرم‌افزار‌ها را به سادگي و با سرعت بالايي رقم مي زند!
تشكيل داد نرم‌افزار با فلاتر چگونه مي باشد؟
ساخت نرم‌افزار با فلاتر به علت ويژگي و وضعيت دور و بر كدنويسي آن براي بسط دهندگان بسيار سهل و آسان مي‌باشد. همانطور كه گفته شد اين قاب‌ورك با گويش دارت پياده‌سازي گرديده‌است و به همين عامل گوگل براي پيشرفت و حفاظت از آن كوشش بسياري كرده است.
پس همين شد كه طي فرصت كوتاهي كه از معرفي آن مي‌گذرد، به چنين دستاوردها و محبوبيتي دست پيدا كرده است. فلاتر به صورت open source و بدون‌پول در چنگ برنامه نويسان ايراني نيز قرار گرفته و با دقت به قيمت ارز همين موضوع التفات بسيار بالايي داراست.
ساخت برنامه با فلاتر به جانبداري وجود كامپوننت‌هاي متريال صفحه آرايي، ظاهر گرافيكي زيبا را در ساده‌ترين نحوه ممكن فراهم مي‌آورد.
ولي دو نكته هيجان‌انگيز درخصوص با ايجاد كرد اپ با فلاتر وجود داراست كه به مزاق برنامه نويسان و توسعه دهندگان خوش آمده هست! مورد نخستين اينكه فريم‌ورك قدرتمند فلاتر داراي ويژگي cross platform يا توسعه و گسترش بين پلتفرمي است و اين يعني مي توانيد هم زمان اپليكيشني براي هر دو سيستم عامل اندرويد و آي او اس طراحي فرمائيد!
در واقع ديگر نيازي به طراحي دو اپ توسط دو مجموعه تخصصي براي هر سيستم عامل به صورت مجزا نيستيد و خروجي شغل شما براي هر دو سيستم عامل قابل اجراست. به همين سادگي!
ساخت نرم‌افزار با فلاتر داراي يك خاصيت شگفت‌انگيز ديگر نيز ميباشد. با امداد فلاتر شما به عنوان يك اپليكيشن نويس كار كشته هستيد تا وب نرم‌افزار‌هاي كاربردي را نيز طراحي و يا پيشرفت دهيد. پس نرم افزار‌هاي طراحي شده با فلاتر امكان ايفا در دسكتاپ و سيستم برهان ويندوز را نيز خواهند داشت!
مزايا ساخت نرم‌افزار با فلاتر:
تشكيل داد اپ با فلاتر نقاط مثبت زيادي را براي طراح به ياروهمدم دارد كه مهمترين آنان‌را در اين بخش عنوان خواهيم كرد:
· سرعت اعمال و كدنويسي فوق‌العاده:
چنانچه چه اپ خروجي فلاتر براي اندرويد و ios قابل اجرا ميباشد، ولي دليل بر كند بودن سرعت اجراي كدها نيست!
زيرا فلاتر داراي يك در ميان افزار مي‌باشد كه كدهاي خروجي را به كدهاي منحصر به فرد اندرويد و ios تبديل مي‌كند. پس از اين بابت با كاهش سرعت انجام رو به رو نخواهيد بود.
آيتم آجل كه در سرعت كدنويسي با فلاتر نقش دارااست، وجود ويجت‌هاي كاربردي و كدهاي فراهم مي‌باشد كه كار را براي بسط دهنده شل مي‌كند. در واقع بسياري از المان‌هاي ما يحتاج را لازم نيست از شالوده كدنويسي فرمائيد و صرفا كافيست از كدهاي آماده آن ياري بگيريد.

 

· كاهش هزينه‌ها:
سواي از سرعت بالاي توسعه پروژه با فلاتر كه هزينه‌ها را تا حد بسياري كاهش مي‌دهد، وجود خاصيت گسترش دربين پلتفرمي نيز بسيار التفات داراست. در ساخت برنامه با فلاتر نيازي به همكاري با دو تيم متخصص جدا از هم براي طراحي اپليكيشن ذيل سيستم ادله اندرويد و ios نيست!

 

· داراي حداكثر واحد سنجش كنترل بر روي قسمت‌هاي اپليكيشن:
تشكيل داد اپ با فلاتر شما حداكثر ترازو كنترل براي طراحي گرافيك برنامه را در چنگ داريد! به عنوان كردن ساده گسترش دهنده قادر است تا براي هر پيكسل از اپليكيشن صفحه ارايي و طراحي دلخواه خود را اجرا نمايد. اين يعني ظاهر نرم‌افزار بيشترين شباهت را به گرافيك ايده‌آل شما خواهد داشت.

 

· متن باز بودن:
متن باز بودن نيز از ديگر مزايا فلاتر است. زيرا به پيشرفت بيشتر و برطرف كردن نواقص در كوتاه‌ترين مجال ممكن كمك مي‌كند.

 

· داراي پيش نمايش تغييرات:
بر پايه ي نظر برنامه نويسان و پيشرفت دهندگان اپ‌هاي موبايلي، ويژگي برتر فلاتر در مقايسه با ديگر فريم‌ورك‌ها همين پيش نمايش تغييرات است. ايجاد كرد اپليكيشن با فلاتر با وجود ويژگي Hot Reloading سرعت و سهلوت بسياري را به ارمغان مي‌آورد.

خاصيت بار گذاري مجدد سريع يا همان Hot Reloading امداد مي‌كند تاوقتي‌كه در بخشي از كدها تغييري ساخت كرديد، خروجي و سود همان قسمت را مشاهده كرده و نيازي به اجراي مجدد تمام كدها نباشد! بنابراين سرعت كوشش و پروسه پيشبرد پروژه افزايش چشم‌گيري خواهد داشت.

 

· به طور كامل ريسپانسيو:
سازگاري اپ با ابعاد مختلف نمايشگر تلفن‌هاي يار و همدم يكي از ويژگي‌هاي اصلي آن هست. ساخت اپليكيشن با فلاتر خيال شما را از اين بابت سهل و آسان خواهد كرد!

 

 

 

معايب ساخت برنامه با فلاتر:
موردنياز به يادآوري مي باشد كه ساخت نرم‌افزار با فلاتر در مقايسه با طراحي اپ به شيوه بومي يا native آسوده‌تر است اما بي شك داراي معايبي نيز خواهد بود.

· نوباوه و داراي محدوديت:
همان گونه كه گفته شد، از معرفي رسمي فلاتر فقط ۵ سال مي‌گذرد و طبيعي مي باشد كه به علت بچه بودن اين كادر‌ورك، محدوديت و نواقصي نيز وجود داشته باشد. زيرا زبان نرم افزار نويسي آن يعني دارت نيز زبان جديدي ميباشد. پس رفته رفته مشكلات، باگ‌ها و حفره‌هاي تاريك آن نيز برطرف خواهد شد.

 

· حجم بالاي نرم افزار:
از آن جايي كه فلاتر يك اپ ساكن محسوب نمي‌شود، براي سازگاري با بسط دهندگان ايراني نيازمند افزودن كتابخانه‌ها و كدهاي كمكي است. به همين برهان فولدر نصبي آن حجم بيشتري خواهد داشت.

 

· نيازمند طراحي UI جدا:
درست است كه نرم افزار نويس با يك بار طراحي نسخه قابل اجرا در هر دو سيستم برهان اندرويد و ios را در اختيار خواهد داشت، اما تفاوت‌هاي ظاهري و گرافيكي اندرويد و ios بر هيچ كس پوشيده نيست.پس در صورتي‌كه تفاوت‌هاي UI را در طراحي خود لحاظ نكنيد، كاربران تعامل خير و خوبي با آن نخواهند داشت.

 

· نبود محتواي آموزشي فعاليت با فلاتر:
ساخت اپليكيش با فلاتر روشي آسوده و معدود‌هزينه است كه مزايا بخش اعظمي دارد. اما به علت تازه تاسيس بودن آن، متاسفانه محتواهاي آموزشي زيادي در سطح وب جان دار نمي‌باشد.

 

كلام آخر

طراحي اپ و نرم‌افزارهاي موبايلي به موضوعي همه‌گير و پرطرفدار تبديل شد‌ه‌است كه ابزارهاي متعددي نيز روز آپ ديت در هم اكنون معرفي هستند. فريم‌ورك فلاتر (Flutter) يكي بهترين و دوستداشتني‌ترين ابزارهاي روز دنياست كه با بازه زماني زمان كوتاهي كه از معرفي آن قبلي، توانسته نظر مثبت بسياري را جلب نمايد.

ايراكد امروز به معرفي فلاتر و مزايا و معايب آن پرداخت كه اميدواريم براي شما مفيد واقع شود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۲۱ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۵۰:۵۷ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی