مقالات تخصصي طراحي اپ موبايل
مرجع رسمي مقالات طراحي اپليكيشن


استعمال از اپليكيشن‌ها به يك كدام از آن كارهايي تبديل گرديده‌است كه آدم امروزي دست‌كم يك بار در زمان روز با آن سروكار داراست! از رزرو بليت مسافرت گرفته تا خريد ما يحتاج منزل، همه و همه فقط با چند جنبش بي آلايش امكان‌پذير مي باشد. و طراحي اپليكيشن در مشهد مجموع اين آسودگي و كاهش دغدغه را وام دار نرم‌افزار‌ها و سايت‌هاي كاربردي هستيم.

اشكال طراحي اپ موضوعي مي‌باشد كه در بلاگ امروز به آن خوا‌هيم پرداخت زيرا مداقه آن در شرايط درحال حاضر حاظر فقيد بر هيچ كس پوشيده نيست.

 

چرا طراحي برنامه عنايت بالايي دارااست؟
براي شروع خوب مي باشد تمجيد اصلي نرم‌افزار را بيان كنيم و آن گاه به پژوهش انواع طراحي نرم‌افزار و نقاط مثبت و منفي آن بپردازيم.

امروز اكثري از افراد به جاي به كار بردن واژه “اپليكيشن” از مخفف آن يعني “اپليكيشن” استعمال مي‌كنند. اپليكيشن به نرم افزار‌هاي كاربردي و هدفمندي اطلاق مي گردد كه بر روي گوشي هوشمند نصب شده و يك عمل مشخص و كارآمد را صورت مي دهند.

برنامه‌ها نيز مانند ديگر تكنولوژي و ابزارهاي هوشمند روز آپ ديت در حال گسترش هستند و بر تعداد و كيفيت آنها افزوده مي‌شود. معمولي‌ترين اپليكيشن‌ها وظيفه ايفا كارهاي ابتدايي مانند پخش‌كننده موسيقي و ويدئو يا مديريت دانلودها را به عهده داشتند.

اما با گذشت زمان و ارتقاء نيازهاي روزمره و استقبال زياد كاربران، انواع طراحي نرم‌افزار با كاركردهاي مختلف و متنوع به بازار ديجيتال عرضه شد كه مزايا و معايبي را نيز به همدم داشتند.

اما التفات بالاي طراحي برنامه از فاكتورهاي مختلفي نشات ميگيرد. شايد اولين و مهمترين علت محبوبيت برنامه‌ها، صرفه‌جويي در حين و هزينه‌هاست!

در واقع كاربران بدون پرداخت هزينه رفت و آمد، فارغ از تحمل ترافيك و موقعيت آب و هوايي و … و تنها در منزل خود كار كشته به پرداخت قبوض خدماتي، عمل به كارت، سفارش غذا و … هستند كه در نوع خود بي‌نظير هست!

از دلايل ديگر اسقبال از اپ‌ها نيز مي‌قدرت به سهلوت عمل كردن با آنان، بدون‌پول بودن، در دسترس بودن در هر مجال و جاي جاي اشاره كرد.

در بخش‌هاي آجل به انواع طراحي برنامه و مزايا و معايب هركدام خواهيم پرداخت، پس با ما همپا باشيد تا از دنياي پرشتاب و هيجان‌انگيز ديجيتال عقب نمانيد.

 

 

 

چند نوع نرم‌افزار وجود دارد؟!
آشنايي با اشكال طراحي نرم‌افزار نيز مانند اكثري از شاخه‌هاي تكنولوژي به زاويه نگاه شما بستگي دارد. به مطرح شدن ديگر اپليكيشن‌ها مي‌توانند از حيث فني و نرم افزار‌نويسي، كاركرد، سيستم عامل، مسئله و ايده اصلي به تيم بندي‌هاي متفاوت تقسيم شوند.

اما تمركز ما در اين نصيب بر روي مقايسه نرم‌افزار‌ها از حيث فني و نوع پياده‌سازي آنهاست.

 

گونه هاي طراحي برنامه از ديد فني:
اشكال طراحي برنامه از منظر فني و ساختار، به سه مجموعه پايين تقسيم مي شوند:

· اپليكيشن‌هاي بومي يا نيتيو (native):
برنامه‌هاي ساكن يا اصطلاحا نيتيو همانگونه كه از نام آنها پيداست، به صورت مخصوص براي يك سيستم برهان خاص طراحي شده‌اند. يعني تنها كاربران آن سيستم عامل خاص كه قادر است اندرويد يا ios باشد، قدرتمند به به كارگيري از آن ميباشند و نسخه طراحي شده براي ديگر سيستم‌ برهان‌هاي موبايلي قابل اجرا نمي باشد.

كاربران عشق‌مند كافيست اپ مذكور را از منابع مخصوص خود يعني گوگل پلي يا نرم افزار استور دانلود نموده و نصب نمايند.

نكته ديگر پيرامون نرم‌افزار‌هاي بومي اين است كه براي طراحي و پياده‌سازي آن ها از زبان اختصاصي همان سيستم ‌دليل استعمال مي گردد. همچنين طراحي و كدنويسي آنها در ابزارهاي مخصوص به خودشان صورت مي‌گيرد و بدين به معناي آن مي‌باشد كه متاع يا اپليكيشن آخري كاملا اختصاصي بوده و اگر كه گرايش داريد تا كاربران سيستم ادله‌هاي ديگر نيز از آن بهره‌مند شوند، بايستي هزينه و فرصت مجزايي را در دست طراح اختصاصي آن سيستم ادله قرار دهيد تا نسخه قابل اجرا در سيستم دليل ديگر را نيز به دست آوريد.

نقاط مثبت نرم‌افزار‌هاي بومي يا نيتيو:

با توجه به اينكه طراحي منحصر براي يك سيستم استدلال ساكن صورت مي گيرد، سرعت و كوشش بسيار بالا را دارا خواهد بود.
رضايت‌مندي بالا كاربران سود طراحي رابط و تجارب كاربري مدبرانه مي باشد زيرا با رابط كاربري سيستم برهان مطابقت مطلوبي داراست.
دسترسي سريع و بهره‌مندي از اپليكيشن‌هاي بومي از طريق مخزن‌هاي اختصاصي همچون گوگل پلي و نرم افزار استور قابليت و امكان‌پذير مي‌باشد.
نقاط منفي اپليكيشن‌هاي بومي يا نيتيو:

از آن جايي كه مخزن‌هاي اپ شروع نسخه آپ تو ديت يك اپ را تاييد و آن گاه عرضه مي‌نمايند، اغلب فاصله به روزرساني‌ها وقت گير‌تر خواهد شد.
هزينه گسترش و ورود به سيستم استدلال‌هاي ديگر بالا بوده و بسط آن‌ها مقرون به صرفه نيست.
براي به كارگيري مداوم از برنامه به گوشه و كنار و منابع زيادي احتياج خواهيد داشت.

 

 

· نرم‌افزار‌هاي زير وب يا وب نرم‌افزار‌ها (web view):
مورد دوم از انواع طراحي نرم‌افزار، برنامه‌هاي زير وب ميباشند كه به آن‌ها وب نرم‌افزار نيز مي‌گويند. اين نوع از اپليكيشن‌ها براي سيستم عامل خاصي طراحي نمي شوند و از طريق فضاي وب به راحتي قابل دسترسي مي‌باشند.

بدين ترتيب تفاوتي نمي‌كند كه تلفن همراه شما چه سيستم عاملي داراست، كافيست مرورگر خود را باز كرده و نرم‌افزار مورد نظرتان را انتخاب نماييد. به عنوان كردن ساده‌تر وب اپ‌ها خدمات خود را به صورت كلان براي تك تك كاربران آنلاين در دسترس قرار مي‌دهند و محدوديت كمتري دارا‌هستند.

بگذاريد براي شعور بهتر عظمت وب اپليكيشن‌ها يك سري نمونه شناخته‌شده را نام ببريم:

گوگل، يك موتور جستجوي حاذق

آمازون، گسترده‌ترين فروشگاه اينترنتي فقيد

جيميل، سيستم ارسال و دريافت ايميل

و فيسبوك، شبكه اجتماعي پرسابقه و محبوب

همه و همگي در‌اين موسسه از گونه هاي طراحي برنامه جاي دارند!

نقاط مثبت وب اپ‌ها:

با دقت بر اينكه براي مجموع سيستم تحليل‌ها قابل دسترسي مي‌باشند، پس هزينه توسعه و گسترش كمتري را به هم پا خواهند داشت.
دسترسي از طريق مرورگر، كاربران را اختصاص دور و بر و منابع به برنامه بي‌نياز خواهد كرد. (سواي نياز به منابع و دور و اطراف حافظه)
در هر زمان و هر نقطه و تنها با كمك مرورگر قابل دسترس هستند.
نقاط منفي وب اپ‌ها:

سواي اتصال به اينترنت قابل اجرا نيستند و كوشش آفلاين وجود ندارد.
داده‌ها و خروجي در مرورگرها تفاوت دارااست. (عملكرد وابسته به نوع مرورگر)

· نرم‌افزار‌هاي تركيبي يا هيبريد (hybrid):
البته گروه نقطه پايان از انواع طراحي نرم‌افزار را اپليكيشن‌هاي هيبريدي به خود اختصاص داده‌اند. اپ‌هاي تركيبي نيز همانند نام‌شان گوياي مخلوط دو گروه قبلي هستند.

اين اپليكيشن‌ها دقيقا مشابه اپ‌هاي بومي ميباشند با اين تفاوت كه براي پلتفرم‌ها و سيستم عامل‌هاي متعدد قابل اجرا ميباشند. اين نرم‌افزار‌ها يك تعيين عالي براي بسط دهندگان مي باشند زيرا در صورت پياده‌سازي و طراحي صحيح، حتي قادرند با نرم افزار‌هاي بومي رقابت كنند!

نقاط مثبت اپ‌هاي تركيبي:

هزينه پايين و سرعت بالاي گسترش
داراي API هاي كاربردي همچون وضعيت مكاني،شتاب‌سنج و …
به كارگيري مداوم و نگه‌داري مقرون به صرفه
نقاط منفي برنامه‌هاي تركيبي:

تجارب و رابط كاربري نسبتا ضعيف
سرعت و عملكرد ضعيف

 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۲۲ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۴۹:۵۲ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی