مقالات تخصصي طراحي اپ موبايل
مرجع رسمي مقالات طراحي اپليكيشن


React Native چيست؟
ري اكت نيتيو، همان گونه كه كمي فراتر هم به آن اشاره كرديم، فريم ووركي براي ايجاد كرد نرم افزار هاي كاربردي گوشي مي باشد. در وضعيت ساده، براي ايجاد كرد نرم‌افزار اندرويد و iOS بايد به‌شكل جدا كدنويسي كرد كه هم هزينۀ بيشتري را به دنبال دارد و هم‌زمان متعددي را مي‌گيرد. البته با ري اكت نيتيو فقط يك توشه كدنويسي مي كنيد و در هر دو سيستم ادله، قابل اجراست.
در زمينه‌ي اين‌كه React Native چيست مي توانيد مقاله ديگري را از وبلاگ برنامه بخوانيد. 

طراحي اپليكيشن در مشهد


چرا ري اكت نيتيو دوست داستني است؟
هم نرم افزار‌نويسان ري اكت نيتيو را دوست دارا‌هستند و هم كارفرمايان! كارفرماها با كمك ري اكت نيتيو، هزينۀ كمتري براي تشكيل داد اپليكيشن خويش ميپردازند و زمان كمتري هم براي آن شكيبايي مي‌نمايند. دلايل محبوبيت React Native براي برنامه نويس ها هم در‌پي اسم مي‌برم:
هركه جاوا اسكريپت را دوست داراست، از ري اكت نيتيو هم خوشش مي آيد
در‌صورتي‌كه جاوا اسكريپت را بلد باشيد، React Native براي شما مثل آب خوردن ميباشد. با ياري علم‌هاي مرتبط با جاوا اسكريپت مي توانيد به‌راحتي در ري اكت نيتيو هم نرم افزار‌نويسي نماييد. در واقع مجموع برنامۀ شما در جاوا اسكريپت نوشته مي شود.
فيسبوك، پشتيبان React Native هست
فيسبوك در سال 2015 ري اكت نيتيو را به‌شكل منبع گشوده فعال‌ساز‌ي نموده است و تاكنون از آن هواخواهي مي‌نمايد. در واقع يك دسته نرم‌افزار نويس مي باشند كه روي آن كار مي‌نمايند تا React Native را بسط بدهند.
يكي كارهايي كه اين موسسه اپ‌نويس در فيسبوك براي React Native انجام داده‌اند اين ميباشد كه يك موتور جاوا اسكريپتي را با صرفه و اجراي برنامه‌هاي ري اكت نيتيو را بر روي اندرويد، بسيار راحت‌خيس از قبلي كردند. فيسبوك در خيلي از نرم‌افزار‌هاي خويش از ري اكت نيتيو استعمال كنيد.

استفاده از React در ايجاد كرد نرم افزار
انگيزه اينكه ري اكت نيتيو را چنين اسم‌گذاري كرده‌اند اين است كه با به كار گيري از React مي‌قدرت نرم افزار‌هاي موبايل Native ساخت. ري اكت يكي‌از مشهور‌ترين كتابخانه‌هاي جاوا اسكريپت براي تشكيل داد فرانت اند نرم افزار‌هاي موبايل ميباشد.

چنانچه اپليكيشن نويس ري اكت باشيد، گزينش React Native براي ساختن اپليكيشن هاي تلفن همراه را ترجيح خواهيد اعطا كرد. در‌اين حالت، براي يادگيري نحوۀ كدزني نيازي به يادگيري طولاني و اصلي نخواهيد داشت. اين يعني، خصوصيت‌هاي نو و اخير ري اكت، موقتا ديگر جزو ري اكت نيتيو مي باشند.

تجربۀ خوب‌اي از توسعه خواهيد داشت
در همين سال‌هاي اخير، برنامه نويس ها و پيشرفت‌دهندگان، تجربۀ خوب‌اي با React Native داشته‌اند و آن را با سايرافراد به اشتراك گذاشتند. ابزارها و خصوصيت‌هاي خاصي مي باشند كه‌اين تجربۀ خاص را براي پيشرفت‌دهندگان مهيا كرده‌اند و آنان را در ادامه ليست مي كنم:

ديباگر ري اكت نيتيو (React Native Debugger):
ديباگر React Native يك برنامۀ مسقل و بهتر‌اي است كه براي از در ميان بردن اشتباه در نرم‌افزار‌هاي React Native به‌وجود آمده و دارنده Inspector و Redux است. يك تجربۀ Debugging يك پارچه، صدبرابر خوب از يك Debugging ساده كروم با اين نرم‌افزار مي باشد. درصورتي كه رغبت داشتيد نرم‌افزار خويش را با ري اكت نيتيو گسترش دهيد، به كارگيري از اين ابزارها را پيشنهاد مي كنم.

اكسپو (Expo):
يكي از مهم‌ترين نقش‌ها در ايجاد كرد ري اكت نيتيو، همين ابزار اكسپو است. اكسپو به پيشرفت دهنده اين اختيار را مي دهد تا بدون تايپ كردن يك خط از نيتيو، اپ خويش را با ري اكت نيتيو بسازد. در واقع اكسپو يك Wrapper از ري اكت نيتيو است كه با به كارگيري از آن مي‌توان سواي نگراني درباره ي كد و ابزارهاي نيتيو مثل Xcode و اندرويد استوديو اپ موبايل تشكيل داد.

با كمك اكسپو، حتي در شرايطي‌كه به نيتيو هم شناخت نداشته باشيد، ميتوانيد كد بزنيد و اپليكيشن بسازيد. اكسپو، APIهاي اكثري دارااست و به شما كمك مي‌نمايد تا يك اپ تلفن همراه يكپارچه بسازيد.سريع‌ترين نحوه براي ساخت برنامه‌هاي تلفن همراه با تجربۀ توسعۀ خوب با اكسپو قابليت‌پذير است.

Fast Refresh:
با خصوصيت Fast Refresh در React Native اين اذن به شما داده خواهد شد تا با هر تغيير و تحول در كد، سواي اين‌كه نرم افزار Reload شود، تغييرات را بتوانيد ملاحظه كنيد. معمولاً اين خصوصيت به‌شكل پيش‌فرض براي شما فعال مي باشد و شما مي‌توانيد آن را فعال يا اين كه غيرفعال نماييد.

تنها يكبار كد بزنيد، البته هم خروجي اندرويد و هم خروجي iOS بگيريد
مهمترين خصوصيت اين قاب‌وورك كه آن را برجسته‌خيس از ساير مفاد مي‌نمايد، همين دربين پلتفرمي بودن آن است. يعني شما يكبار كد خويش را مي‌نويسيد ولي هم براي اندرويد و هم براي iOS قابل استفاده هست. براي تشكيل داد نرم‌افزار با ري اكت نيتيو نيازي به بلد بودن جاوا، سوئيفت و Objective-C نخواهيد داشت.

تفاوت React Native با فلاتر چيست؟


بي‌پيشگفتار به سراغ تفاوت‌هاي ري اكت نيتيو و فلاتر مي رويم:

رابط كاربري:
در امر رابط كاربري فلاتر و ري اكت نيتيو، تفاوت‌هاي متعددي مشهود است. در React Native از كامپوننت‌هاي نيتيو استفاده مي شود، ولي در فلاتر، اين گزينه به طور كاملً مختلف مي‌باشد و پاي ويجت‌ها به در بين مي‌آيد. اين ويجت‌هاي مقداري هم براي iOS نقص‌ مي‌آفرينند. در منفعت، في مابين رابط كاربري با فلاتر و ري اكت نيتيو، رابط كاربري ري اكت نيتيو خوب شغل مي‌نمايد.

مجال فرصت بسط:
فلاتر نسبت به React Native جديد هست و مجال متعددي براي گسترش ميبرد. كمپاني‌هايي كه دراين باره عمل مي‌نمايند، در هنگام به كارگيري از React Native، سرعت شغل خويش را نماد داده‌اند و پروژه‌ها را خيلي سريع‌خيس تحويل مي دهند. آيندۀ كيفي فلاتر خوشبينانه مي باشد اما در اين زمينه همچنان از ري اكت نيتيو عقب مي ماند.

كوشش:
فلاتر از حيث عملكرد خيلي خوب از ري اكت نيتيو شغل مي‌نمايد. خيلي از بسط دهندگان شغل با ري اكت نيتيو را سخت‌خيس از فلاتر مي دانند. مثلاً فلاتر عمل توسعه و گسترش دهندگان را براي استفادۀ دوباره از كد برنامه‌ها وا رفته مي‌نمايد.

به طبع بخوانيد ” React Native يا اين كه Flutter كدام يك عالي است؟ “

عده‌بندي
درنهايت اين ري اكت نيتيو هست كه بيشترين محبوبيت را بين برنامه نويس ها دارد و تعداد نرم افزار هاي تشكيل شده با React Native بسيار زيادتر از فلاتر ميباشد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۰۵:۵۱ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی