مقالات تخصصي طراحي اپ موبايل
مرجع رسمي مقالات طراحي اپليكيشن


اهميت و نقش رنگ ها در طراحي برنامه
در طراحي اپ‌ها صرفا نبايد به نحوه تلاش و امكان‌هاي آن توجه كنيم بلكه بايد التفات ويژه‌اي نيز براي گزينش رنگ قائل شويم؛ به اين دليل‌كه اين رنگ‌ها هستند كه مي توانند از نگاه روحي و رمانتيك بر مخاطبان و تصميم‌هاي آنها تاثير بگذارند و سبب ساز توليد واكنشي عاطفي و فرضي از سوي آن ها شوند. 

طراحي اپليكيشن در مشهد

رنگ‌ها به كاربران امداد مي‌كنند تا به راحتي متوجه محتواي اپ شوند و با عناصر گوناگون آن ارتباط برقرار كنند. انتخاب رنگ‌هاي مناسب، كيفيت تعامل مخاطب با برنامه را ارتقاء مي‌دهد، تجربيات كاربري خوبي براي مخاطبان رقم مي‌زند و ميتواند آن ها را به يك كدام از مشتري‌هاي با مسئوليت دستيابي‌وكار شما تبديل ‌كند.

روانشناسي رنگ در اپ
انتخاب رنگ در ساخت برنامه صرفا يك زمينه زيبايي‌شناسي نيست. در نظر داشته باشيد كه هر مورد از رنگ‌ها مي توانند منتقل كننده پيام و احساساتي خاص باشند و تاثير ويژه‌اي بر احساسات و شيوه انديشه كاربران داشته باشند. پس درصورتي كه از تئوري و روانشناسي رنگ در برنامه‌ها دور انديشي داشته باشيد مي‌توانيد با استفاده رنگ‌هاي مناسب در موقعيت‌هاي متعدد،بر تصميم‌گيري كاربر‌ تاثير بگذاريد. اما هر مورد از رنگ‌ها چه مفهومي را منتقل مي‌كنند و چه كاربردي دارند؟

قرمز‌رنگ: معمولا مواقعي كه بخواهيد كاربران را دعوت به انجام كاري نماييد (Call to Action)، بايستگي اعمال كاري را آرم دهيد يا شوق و اشتياق آن‌ها‌را براي ايفا كاري زياد نمائيد ميتوانيد از رنگ قرمز‌رنگ استعمال نمائيد. خلال اين، براي نماد دادن عشق و قدرت نيز مي‌قدرت از اين رنگ بهره برد.

رنگ زرد: اين رنگ منتقل كننده احساس پر نمك و خوشحالي است، واحد سنجش خوشبيني را در كاربران ارتقا مي‌دهد و اعتنا آنها‌را به خود جلب مي‌كند.

آبي: رنگ آبي‌رنگ باعث ساخت احساس امنيت، اعتقاد، وقار و افزايش بهره‌وري مي‌شود.معمولا حصول‌وكارهايي كه از رنگ آبي رنگ براي طراحي نرم‌افزار خود به كارگيري مي‌كنند، مشتري‌هاي وفادارتري دارند.

سبز: اين رنگ مربوط به طبيعت و طراوت ميشود و احساس تن درستي را به مخاطبان منتقل مي‌كند. در بازاريابي از رنگ سبز براي آرام كردن مشتري‌ها و كاربران استعمال ميگردد.

بنفش:رنگ بنفش علامت دهنده موفقيت و دانش مي‌باشد. همچنين استخراج‌وكارهايي كه اكثر مخاطبانشان خانم‌ها مي باشند، از اين رنگ در طراحي لوگو و اپليكيشن خود استفاده مي‌كنند.

نارنجي: نارنجي نماد دهنده هيجان و شور و اشتياق مي باشد و مانند رنگ قرمز رنگ مي‌اقتدار از آن براي دعوت به اعمال كاري (Call to Action) استفاده نمود.

روش گزينش رنگ در طراحي اپليكيشن
وقتي فرآيند انتخاب رنگ در طراحي اپليكيشن را استارت ميكنيد با گروه‌اي از رنگ‌ها مواجه مي شويد و مي بايست از في مابين آنها يك يا تعدادي رنگ را كه با هم هماهنگي دارا‌هستند، انتخاب نمائيد.

پس از سال‌ها جست‌وجو و آزمون و خطا، طراحان توانسته‌اند با به كار گيري از چرخه رنگ، مخلوط رنگ‌هايي كه اثرگذاري زيادي دارند را معين كنند.

طراحي تك رنگ: اين طرح صرفا از يك رنگ و سايه‌هاي گوناگون آن ساخته شده‌است.


رنگ‌هاي مشابه: در اين طرح، از رنگ‌هايي كه در چرخه رنگ كنار يكديگر قرار مي‌گيرند، استعمال ميشود.

 

رنگ‌هاي مكمل: اين طرح از رنگ‌هايي تشكيل مي گردد كه در چرخه رنگ مقابل يكديگر قرار مي‌گيرند و غرض آن ايجاد كرد تضادومغايرت هست تا رنگ اپليكيشن يكنواخت و خسته‌كننده نشود.

 

رنگ‌هاي مكمل متساوي‌الساقين: در اين طرح، رنگ‌ها به طور مثلث مساوي‌الساقين با هم تركيب مي گردند. مثلا، در صورتي‌كه شما رنگ آبي رنگ را گزينش ميكنيد، بايد رنگ زرد و نارنجي را نيز انتخاب فرمائيد كه در مجاورت رنگ مخالف آبي رنگ قرار دارند.

 

رنگ‌هاي سه‌گانه: در اين طرح سه رنگ انتخاب مي‌شوند كه در چرخه رنگ با فواصل معادل از هم قرار دارند (سه گوشه مثلث مساوي‌الاضلاع). براي اينكه هارموني مناسبي في مابين اين سه رنگ برقرار نمائيد، يكي را رنگ اصلي و دو رنگ ديگر را رنگ محور در حيث بگيريد.

 

رنگ‌هاي مكمل دوبل: اين طرح از چهار رنگ تشكيل ميشود و داراي دو جفت رنگ كامل كننده هست. اگر اين چهار رنگ را در چرخه رنگ نماد دهيم، در چهار گوشه يك مستطيل قرار مي گيرند.


چنانچه هنوز نتوانسته‌ايد تركيب رنگ مناسب اپ‌تان را انتخاب نمائيد، با امان برنامه در واتس برنامه مشاوره نماييد!ب

نكات اساسي تعيين رنگ در طراحي اپ
1– قانون 60%–30%–10% را ياد بگيريد.
رنگ‌هاي اپليكليشن شما بايستي طبق تناسب 60%–30%–10% با هم تركيب شوند. حدود 60 درصد بايد به رنگ برنده اختصاص يابد، 30 درصد به رنگ ثانويه و 10 درصد نيز به سو‌مين رنگ تا بتوان طراحي هماهنگي جاري ساختن بخشيد كه براي كاربران هم ديدني باشد و چشم آن‌ها‌را هم اذيت نكند.

2– براي انتخاب رنگ برنامه‌ از طبيعت الهام بگيريد.
زيباترين و هنرمندانه‌ترين ادغام رنگ‌ها در طبيعت يافت مي شوند. مي‌توانيد از رنگ‌هاي جانور در طبيعيت الهام بگيريد و از آن ها در تعيين رنگ اپ استعمال فرماييد.

3– استفاده از ناهمخواني رنگي را فراموش نكنيد.
رنگ‌هاي متضاد به شدت مي‎‌توانند نظر كاربران را به خود جلب كنند. براي مثال در حالتي‌كه مي‌خواهيداز دو دكمه به كارگيري فرماييد و براي‌تان اساسي هست كه كاربر مسلما روي آن‌هاكليك كند، مي توانيد از دو رنگ آبي‌رنگ و قرمز براي منقطع كردن آنان از ساير عناصر نرم‌افزار‌ به كارگيري فرمائيد.

4– در تعيين رنگ براي طراحي نرم‌افزار، تفاوت‌هاي فرهنگي را در نظر بگيريد.
مردم در هر فرهنگي باورها و سليقه‌هاي خاص خودشان را دارا هستند. مخاطبان‌ كسب‌وكار خود را بهتر بشناسيد و بر پايه ي ويژگي‌ها و سليقه‌هاي آن ها، رنگ‌هاي مناسب نرم‌افزار را تعيين فرماييد.

گردآوري‌بندي
طراحي اپ و انتخاب رنگ مناسب در طراحي آن اهميت بسياري در اثرگذاري و عملكرد اپ داراست. به عنوان يك طراح يا صاحب و مالك دستيابي‌و‌عمل مورد نياز مي باشد با جاري‌شناسي رنگ‌ها در ساخت نرم‌افزار آشنا باشيد. مطالب بالا به شما كمك مي‌كند رنگ يا رنگ‌هاي مناسبي متناسب با مسئله دستيابي‌و‌فعاليت خود و همچنين مخاطبان مقصود‌تان انتخاب نماييد و به صدق از آنها در طراحي نرم‌افزار استفاده نمائيد. همچنين ميتوانيد از خدمات طراحي و انتخاب رنگ نرم‌افزار استفاده كنيد و همگي فرآيند ساخت اپ را به طراحان اين بسپاريد تا به راحتي اپليكيشني بر اساس سليقه و نياز مخاطبان‌تان براي شما آماده كنند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۵۲:۴۵ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی