در اين نوشته ي علمي سعي داريم شما را با بازاريابي نرمافزار اصولي آشنا كنيم. بعد از اينكه ايده ي مد حيث خود را در قالب يك نرمافزار ماركتينگ طراحي كرديد، در مرحله ي بعد از آن بايد در ارتباط “بازاريابي اپليكشن “ بدانيد. در واقع مي بايست براي جذب مخاطبان بيشتر، بهترين طرز را براي عرضه و معرفي نرمافزار ماركتينگ خود تعيين كنيد. بايد در نظر داشته باشيد كه براي بازاريابي نرمافزار، استراتژي هاي مختلفي وجود دارااست، بنابراين براي استحصال به بلند پروازانه ترين اهداف خود در اين عمل، بايد از تركيبي از روش هاي موفق بازاريابي بهره بگيريد. در اين نوشتار به معرفي غالب ترين تكنيك ها براي بازاريابي اپليكشن اشاره خواهيم كرد. دراين نوشتهعلمي تمركز ما در بازاريابي اپليكشن مي باشد ولي درصورتيكه نياز به مشورت كردن بيشتر براي طراحي برنامه تلفن همراه داشتيد مي توانيد با كارشناسان چتر نيلي براي مشاوره تماس حاصل نماييد.
طراحي اپليكيشن در مشهد
استراتژي بازاريابي چيست؟
استراترژي براي بازاريابي طريق و قاعده ي جذب مشتريان عمومي و مبدل كردن آنها به مشتريان محصول يا خدمات مورد نظر ميباشد. عمده ترين استراتژي بازاريابي براي بازاريابي برنامه مواردي مانند قيمت هاي شركت، پيام كليدي برند، اطلاعات درخصوص مشتريان مورد نظر، و ساير پارامتر هاي مؤثر بر موفقيت تاكيد دارااست. مجموعاَ چهار ايتم مهم موثر بر بازاريابي برنده مشمول ۴ مورد زير است:
مال
قيمت
موقعيت
تبليغات
برنده ترين تكنيك هاي بازاريابي نرمافزار
شيوه ها و پيشنهادات بسيار زيادي براي برنامه ماركتينگ و همچنين بازاريابي برنامه وجود دارد، تحقيق آمار ها نشان ميدهد كه از في مابين انبوهي از استراتژي ها، بعضا از اين تكنيك ها كوشش بهتري را نماد داده اند. شيوه نامه ذيل را براي كسب به موفقيت دنبال نمائيد:
تحقيقات بازار جاري ساختن دهيد
پيش از كلام كردن درباره ي برنامه و راه هاي نرمافزار ماركتينگ موفق، خوب است مروري بر پارامتر مهمي به نام ” تحقيقات بازار ” داشته باشيم. براي استحضار خوب از فضاي رقابت مو جود، ديدني است بدانيد روزانه حدود ۱۰۰۰ نرمافزار ماركتينگ به نرمافزار استور وارد ميگردد. در اين حالت اجرا تحقيقات بازار به شما امداد مي كند ادراك بهتري از روش هاي بازاريابي اپ داشته باشيد. در بالا بايستي به سه سوال مهم در ارتباط نرمافزار ماركتينگ خود پاسخ دهيد:
مخاطبان نرمافزار ماركتينگ شما چه اشخاصي هستند؟
مزيت رقابتي مال شما كه منجر جذاب شدن آن براي استفاده كننده ميگردد چيست؟
رقباي فعلي شما در طراحي اپليكيشن ماركتينگ چطور مخاطبان را جذب مي كنند؟
اين نوشته ي علمي رو حتما ببينيد:
پروسه طراحي اپليكيشن چه گونه است؟
جمع اطلاعات و به حساب آوردن داده هاي حاصل از پاسخگويي بدين سوال ها، به شما در تعيين فرصت مناسب براي لانچ اپليكيشن كمك مي كند.
نرمافزار هاي رقيب را شناسايي كنيد
يكياز طرق كسب به اطلاعات مخاطبان مورد نظر، استيناف و شناسايي اپليكيشن ماركتينگهاي رقيب هست. سپس همت كنيد تلاش و يا امتيازات بهتري نسبت به رقبا ارائه كنيد و از معضل هاي به وجود آمده براي آنان براي معرفي و جذب مخاطب براي بازاريابي برنامه خود بهره ببريد.
اپليكشن شما بايد در اپليكيشن استور ديده گردد
يكياز كارداران موفقيت در ساخت برنامه ، ديده شدن اپليكشن شما در چند اپليكشن نخستين در نتايج جستجوي اپليكيشن استور مي باشد. هرچه امتياز يا اصطلاحا رنگينگ شما بالاتر باشد، رده بهتري در نرم افزار استور به دست خواهيد آورد و قابليت و امكان گزينش شدن اپليكشن شما بيشتر خواهد بود.
پارامترهايي كه امتياز بالا را براي شما به همراه مياورند دربرگيرنده :
عنوان اپليكشين: نام برنامه شما مي بايست روان و قابل قرائت باشد. متمركز باشد و قابل قرائت باشد. راهنماي تعيين نام برنامه
نصيب توضيحات: درين نصيب توضيح دهيد به كار گيري از اپليكشن شما چه مزايايي دارد، يا چه مشكلاتي را براي استفاده كننده حل مي كند. مسلما دراين نصيب از عبارات كليدي استعمال فرمائيد.
ايكون يا علامت اپ: آيتمي را انتخاب نمائيد كه با نگاه اوليه بتواند ماهيت نرمافزار شما را منعكس كند و بعد آن را به طور اختصاصي به فردي طراحي كنيد.
اسكرين شات: به طبع تصويري صفحه ها مهم اپليكشن را در نرمافزار استور بارگزاري فرماييد.
با ساخت يك ويديو اپليكشين خود را معرفي نماييد
بسياري از انتخاب ها در كاربران مبني بر خيال و خاطر ي ديداري آنها جاري ساختن مي شود. پس ساخت يك ويديو كوتاه و با تمركز بر ويژگي هاي اصلي و جذاب نرمافزار و با استفاده شخصيت هاي قوي و دوست داستني در ساخت اين ويديو مي تواند جهش قابل توجهي در تعداد كاربران شما در ادامه داشته باشد. پس از تشكيل داد ويدئو آن را يك بار خموشي ببينيد. اگر هنوز هم جذاب هست شما روش را درست رفته ايد. آن را در رسانه ي مناسب منتشر فرماييد و معطل نتيجه ي حيرت آور آن باشيد.
وب لاگ نويسي نماييد
ايجاد كرد وبلاگ علاقه ي مخاطبان را به دنبال كردن اموري ايفا مي دهيد افزايش مي دهد، به علاوه كابران شل تر مي توانند شمارا جستجو كنند. در وبلاگ راجعبه ايده ها و نرمافزار هاي پيش رو و نيز دستاورد هاي خود بنويسيد. لغت ها كليدي را به كار گيريد، محتواي كيفيت خوب تشكيل داد نماييد و براي ارتقا دادن بازديد هاي برگه ي خود با اينفلوينسر ها در ارتباط باشيد.
مخاطبانتان را در شبكه هاي مردمي جستجو فرماييد
شبكه هاي اجتماعي رويكرد را براي راجعبه بودن با كاربران راحت كرده است. به علاوه دستيابي به مختصات كاربران، اطلاع از سرگرمي ها و عشق مندي هاي آنان بسيار ساده تر از قبل پژوهشگر مي شود. رسانه هاي قدرتمندي مانند رخ بوك امكان انجام تنظيمات بسيار دقيق را دارند، كه به شما اين يقين را مي دهد كه تبليغات موثري خواهيد داشت و تيزرشما به وسيله كاربران مورد نظر مشاهده خواهد شد.
براي خود KPI تعريف نماييد
KPI يا شاخص كليدي سعي روشي هست كه توسط ي آن ترازو تلاش مناسب اپليكيشن سنجيده مي گردد. با اين فعاليت موقعيت فعلي و نيز مواردي كه قادر است بهبود يابد، معلوم ميشود. مواردي زيادي بر اين شاخص تاثيرگذارند مثلا: تعداد كاربران فعال به صورت روزانه، هفتگي و ماهيانه، هزينه ي هر بار خريد، هزينه ي هر نصب نرم افزار، هزينه ي هر ۱۰۰۰ بازديد و … كه بايستي به عنوان داده هاي خام به توجه پژوهش شوند.
اين نوشتهيعلمي رو مسلما ملاحظه كنيد:
طراحي اپليكيشن فروشگاهي مخصوص براي اندرويد و IOS با جديدترين روال ها
التفات واحد سنجش رجوع و برگشت كاربر به برنامه
“برگشت مخاطب” اصطلاحا شاخصي است كه به تعداد كاربراني گفته ميشود كه بعداز گذشت مجال زمان مشخصي همچنان از نرمافزار به كارگيري مي كنند. معمولا گفته ميشود كه احتمال به كارگيري ي مجدد كاربر در روز اول بعداز نصب ۲۶ درصد، روزهفتم ۱۱ درصد، روز بيست و يكم ۷ درصد و روز سي ام ۶ درصد ميباشد. نرخ بازگشت مخاطب در برنامه هاي متعدد با تمركز به كاربرد و مورد استعمال ي آن متفاوت در لحاظ گرفته مي گردد. محافظت كاربران كهن براي فرصت زماني طولاني تر، نسبت به اشخاصي كه نو اپ را نصب كرده اند درآمد بيشتري براي ذي نفعان اپليكيش به همپا خواهند داشت.
بازاريابي از طريق آدرس اينترنتي
تهيه و تنظيم ي يك ليست از ادرس هاي آدرس اينترنتي نحوه بسيار خير براي آپديت كردن منظم كاربران و ارسال پيام هاي تبليغاتي به آن هاست. اين نوع اپ ماركتينگ ، ترازو رجوع و برگشت مخاطب به اپليكيشن را ارتقا ميدهد. از طريق ايميل مي توانيد به مشتريان داراي مسئوليت خود پيشنهادات تخفيف ارائه نمائيد. نكته ي قابل توجه اين است كه مي بايست نشاني اينترنتي ارسالي براي اپ شما شخصي سازي شده باشد. در چتر نيلي ما در مجموع اين فرآيند شمارا ياري مي نماييم در زمينهي خط مش ي اجرا كار در چتر نيلي به چه شكل مي باشد؟ ميتوانيد در نصيب مقاله ها بيشتر مطالعه فرماييد.
سه سوال مهم درمورد تكنيك هاي بازار يابي اپليكيشن
۱-شيت ي فرود چيست؟ يك كدام از استراتژي هاي بازاريابي اپ به كارگيري از برگه ي فرود در تارنما ميباشد. شيت ي فرود در واقع يك صفحه ي ساده و با محتواي حدود يك جمله ميباشد كه در آن تعريف و تمجيد بي آلايش و مختصري در باب برنامه آورده ميگردد و هدفش جذب استفاده كننده و ارتقاء ارتباط ميباشد.
اين نوشتهعلمي رو مسلما ببينيد:
نكات طراحي اپليكيشن و مطرح ترين نكات براي يك نرمافزار غالب
۲- آيا طراحي وب سايت ميتواند بازاريابي آن را برنده كند؟ بله طراحي وب سايت نقش مهمي در جذب و حفظ كاربران دارااست. مواردي مانند طولاني بودن روند ثبت نام در سايت، يا پيچيده بودن منو ها و يا آنبوردينگ طولاني و … مواردي مي باشد كه مي تواند كاربر را از ادامه ي استعمال از اپليكيشن شما منصرف كند.
۳-كانال هاي برقراري ارتباط با استفاده كننده پس از نصب برنامه چه مواردي ميباشند؟ معمولا دو نوع كانال برقراري ارتباط براي اپ ها تعريف ميگردد. دسته ي اول پوش نوتيفيكيشن ها ميباشند كه پيام از طرف اپليكيشن به روي ورقه ي مهم دستگاه كاربر رفته و اورا به استفاده ي مجدد از اپليكيشن تشويق مي كند. و نوع دوم پيام هاي داخل برنامه اي مي باشند كه به كار گيري از اپ را براي مخاطب تسهيل مي كنند.
بازدید: