طراحي نرمافزار سازماني براي دستيابيوكار
اپهاي سازماني، نياز مهم سازمانهاي امروزي هستند. وقتي صحبت از سادهسازي فرايندها و عملكردهاي تجاري ميگردد، اپهاي سازماني نقش بسيار مهمي در سازمان اعمال ميكنند. با دقت به اينكه انتقال دانش در تجارت مدرن نقش مهم داراست، وابستگي سازمان به برنامههاي تجاري با سرعتي بسيار زياد در هم اكنون افزايش مي باشد. اپليكيشنهاي كاربردي سازماني را ميقدرت در گونه هاي پلتفرمها در شبكههاي سازماني، اينترانت يا اينترنت دسته بندي كرد. بسياري از اين نرمافزارها داراي دادههاي سنگيني ميباشند و به طور خاص، براي رفع نيازهاي كارفرمايان و نيروي كار در يك سازمان چند لايه طراحي شدهاند. براي باور از امنيت و مهارت دادهها، اپليكيشنهاي سازماني بايد استانداردهاي سختگيرانهاي را براي امنيت سايبري و مديريت نگهداري كنند. طراحي برنامه سازماني، فرايندي بسيار پيچيده است و نياز به برقراري ارتباط في مابين يكسري قسمت طراحي اپليكيشن در مشهد متفاوت دارد. اگرچه واقعا ريلكس به حيث ميرسد، اما در عمل يك فرايند بسيار وحشتناك هست و هر طراح كه قصد به طراحي يك اپليكيشن سازماني ميگيرد، بايد از تخصص بسيار بالايي بهره مند باشد. شركت تكران ارائه دهنده خدمات طراحي برنامه سازماني در سطحي بينالمللي ميباشد.
محتوا پنهان
1 چرا بايد يك اپليكيشن سازماني را طراحي كنيم؟
1.1 مزيت رقابتي از مزاياي طراحي نرمافزار سازماني
1.2 بهبود كارايي
1.3 كاهش بار شناختي
1.4 راهحلهاي مقرون به صرفه
1.5 رضايت بيشتر پرسنل با اپ سازماني
2 چالشهاي طراحي نرمافزار سازماني
2.1 ادغام چند پلتفرمي
2.2 مراحل توسعه زمانبر
2.3 پژوهش و پژوهش
2.4 تطابق
2.5 مراحل تكرار شونده
چرا بايد يك نرمافزار سازماني را طراحي كنيم؟
طراحي اپليكيشن سازماني، خطاها حقيقي وواقعي كاربران را با ياري تحقيقات كاربري حل ميكند. خلق كاربران، نيازها، ترجيحات آنان و همچنين نقاط ضعف جان دار در نرمافزار را فهم ميكند. يك راهحل خوب طراحي شده براي پرسنل، كاربران و سازمان مفيد است.
مزيت رقابتي از مزاياي طراحي اپليكيشن سازماني
اپهاي كاربردي سازماني به سازمانها مزيت رقابتي مي دهند تا از رقبايي كه هنوز از اپليكيشنهاي ديرين به كار گيري ميكنند، پيشي بگيرند. يك اپ كه به خير در نصيبهاي متفاوت تجاري يك دست شده است، نسبت به يك نرمافزار ديرين كه سرعت را كاهش ميدهد، ابزار بهتري براي باصرفهسازي درآمد هست. تحقيقات اخير نماد داده ميباشد كه 89 درصد از مصرفكنندگان به دليل تجربيات و ترجيحات ضعيف مشتري و نقاط ضعف كه نرمافزار قادر به رفع آنها نبوده مي باشد، شروع به تجارت با يك رقيب كردهاند.
بهبود كوشش
اپليكيشنهاي سازماني براساس اينكه سازمان مي خواهد نيروي كار را به چه شكل به انجام كار تشويق كند طراحي ميگردند، نه مطابق نحوه كوشش واقعي نيروي كار. براي پر كردن اين رخنه، يك طريق مخاطب اساس در طراحي بايد به عمل گرفته شود. طراحي UX ميتواند سبب به جريانهاي كاري بهتر و سريعتر شود كه براي كاربران آسانتر نيز ميباشد و در منفعت تلاش وظايفي را كه انجام ميدهند، بهبود ميبخشد.
كاهش بار شناختي
اكثر نرمافزارهاي سازماني داراي مقدار بيشتراز حد اطلاعات يا داده در همان صفحه مي باشند. اكثر كاربران براي يافتن هرگونه اطلاعات به راحتي كارايي ميكنند. با طراحي رابط و با پيش گويي بضاعت و توان انسان در فهم و شعور و پردازش اطلاعات، قادر خواهيم بود مطمئن شويم كه خطاهاي كمتري انجام مي دهند و سريعتر به اطلاعات كليدي دسترسي پيدا ميكنند.
چارههاي مقرون به صرفه
رابط بصري عالي بهاين مضمون ميباشد كه نيروي كار نياز به آموزش يه خرده براي استعمال از اپ دارند. همچنين، يك سيستم چابك و طراحي شالوده، جنبههاي مقياسپذيري و فناوري را در نظر ميگيرد تا اعتقاد حاصل خواهد شد كه هزينههاي راهاندازي و حفظ تا حد زيادي بهينه شدهاست. هزينه و سود طراحي UX بهتر از سرمايهگذاري نيز حتي پيشي مي گيرد.
رضايت بيشتر نيروي كار با برنامه سازماني
اين سيستمها با اين وعده ساخته شده اند كه زندگي روزمره كاربران را سهل و آسانتر كنند. اين امري كاملا ضروري هست كه رابطهاي بي آلايش، بخشي از تعامل انسان و رايانه باشند. وقتي كه يك ابزار ديجيتال به رفع خطاها كاربران كمك كند، آنها مايل به استعمال از آن خواهند بود.
چالشهاي طراحي برنامه سازماني
اپهاي سازماني بر طبق تجارب كاربري، بايقين ميتوانند شگفتيهايي را ساخت و ساز كنند. ولي مسير موفقيت كاملا پر از موانع است و به فرصت زيادي از هر دو طرف، يعني كارفرمايان و طراحان نياز داراست.
ادغام يكسري پلتفرمي
هنگام طراحي UX براي يك برنامه سازماني، تمامي نوع ورودي بايد مد نظر قرار گرفته شود. آيا نرمافزار سازمان انواع مختلفي از فرايندها، نرمافزارها و چارچوبها را مخلوط ميكند و براي پرسنل متفاوت كاربرپسند مي ماند يا خير؟
مراحل پيشرفت فرصتبر
گسترش يك اپليكيشن سازماني يك روند به طور كامل وقتگير هست. مسافرت از ايدهپردازي تا بسط و آزمايش ميتواند فرايندي وقتگير و خستهكننده باشد. گزينش كميت اين تغيير، به خصوص آغاز كار دشواري است، البته گزينش غرض براي يقين از اينكه ساعتها ارزشمندي براي فرايندهاي ناخواسته تلف نميشود، اساسي هست.
استيناف و مطالعه
از آنجايي كه يك نرمافزار سازماني براي مطابقت و همخواني با نيازهاي طيف كبيراي از افراد در سراسر كاركردها تاسيس شده است، مرحله اول بسيار مهم هست. اين فرمان مستلزم آن است كه طراحان زماني را با كاربران بگذرانند تا بتوانند نقاط ضعف حقيقي، معضلهاي كاربردي، فرصتهاي تازه و در عين اينك متعادل كننده اهداف سازماني را فهم و شعور كنند.
تطابق
از آنجايي كه يك اپليكيشن كاربردي سازماني براي منطبق با نيازهاي طيف والااي از افراد در سراسر كاركردها تاسيس شده است، مراحل اوليه پذيرش نياز به فراگيري و درسهايي در تشكيل داد قابليت و امكان استفاده دارد. پرسنل بايد نشانه دهند كه چهگونه نرمافزار نو زندگي آنهارا بهتر ميكند.
فرايند تكرار شونده
طراحي نرمافزار سازماني يك فرايند تكراري ميباشد. هيچ كس نميتواند ويژگيها و قابليت و امكان به كارگيري را در يك لحظه كاهش دهد. برنامه بايد تعدادي مرحله طراحي و توسعه را پشت سر بگذارد كه بسته به ابهام نرم افزار، يك مراحل مداوم خواهد بود.
بازدید: