مقالات تخصصي طراحي اپ موبايل
مرجع رسمي مقالات طراحي اپليكيشن


مهمترين فريم‌ورك‌هاي طراحي برنامه اندرويد
كادر‌ورك‌هاي طراحي نرم‌افزار اندرويد يك جعبه ابزار نرم‌افزاري هستند كه به بسط‌دهندگان اين امكان را مي‌دهند تا كالا نهايي را كه نيازهاي مالكان را برآورده مي‌سازد، طراحي و ساخت و ساز كنند. يك قاب‌ورك، اسكلت يك برنامه را فراهم مي‌كند تا با گرافيك، برنامه كودك و ساير ويژگي‌ها تكميل طراحي اپليكيشن در مشهد گردد. چارچوب‌هاي نرم‌افزار براي بي آلايش‌سازي مراحل بسط اپ طراحي شده‌اند و رئيس، اصلاح و رفع ايرادها را آسان مي‌كنند. لازم هست تا در ميان كيت پيشرفت اپ يا SDK و چارچوب‌ها تمايز قائل شد. SDK شامل ابزارهاي توسعه نرم افزار مثلا چارچوب‌ها هست. چارچوب‌هاي متعدد توسعه و گسترش نرم‌افزار اندرويد بخش اعظمي از ويژگي‌ها را براي طراحي و ساخت و ساز پروژه‌هاي متفاوت ارائه مي‌كنند. فريم‌ورك‌هاي اپ بايد متناسب با پروژه‌اي كه اجرا مي‌دهيد، انتخاب شوند.

محتوا مخفي
1 ويژگي‌هاي يك فريم‌ورك‌ بسط نرم‌افزار اندرويد
2 برترين قاب‌ورك‌هاي طراحي اپ اندرويد
2.1 Flutter
2.2 ويژگي‌هاي فلاتر
2.3 نقاط ضعف فلاتر
2.4 React Native
2.5 ويژگي‌هاي React Native
2.6 Xamarin
2.7 ويژگي‌هاي Xamarin
2.8 نقاط ضعف Xamarin
2.9 Apache Cordova
2.10 ويژگي‌هاي Apache Cordova
2.11 نقاط ضعف Apache Cordova
2.12 Ionic
2.13 ويژگي‌هاي Ionic
2.14 نقاط ضعف Ionic
ويژگي‌هاي يك فريم‌ورك‌ توسعه نرم‌افزار اندرويد
با بسياري از كادر‌ورك‌هاي طراحي نرم‌افزار اندرويد مو جود، يافتن آيتم‌هايي كه متمايز مي باشند و نيازهاي پيشرفت‌دهندگان و ذينفعان را برآورده مي‌كنند، مي‌تواند بسيار بحران‌برانگيز باشد.

قابليت و امكان در بين پلتفرمي: چارچوب‌هاي چند‌پلتفرمي گسترش‌دهندگان را قدرتمند مي‌سازند كه از يك پايگاه كد به صورت كلي سيستم‌هاي استدلال استفاده كنند. به اين معني كه يك نرم‌افزار واحد، ظاهر، احساس و تجربه كاربري يكساني را در دستگاه‌هاي گوناگون ارائه دهد.
محبوبيت في مابين توسعه‌دهندگان: توسعه و گسترش‌دهندگان برنامه مي‌خواهند با چارچوب‌هايي براي توسعه اپليكيشن اندرويد كار كنند كه روند خلاقانه را تسهيل مي‌كند. آنها همچنين مي‌خواهند بتوانند با كمترين پيچيدگي و زمان، كارآمدترين راه‌ها را آزمايش كنند.
رابط كاربري: با پيچيده‌تر شدن برنامه‌ها، قابليت و امكان شخصي‌سازي عنصرها چارچوب براي كسب به بهترين تجربه كاربري براي هر پروژه، براي توسعه اپلييكشن‌هاي پيشرفته ضروري است.
برترين كادر‌ورك‌هاي طراحي اپ اندرويد
Flutter
Flutter سهم گوگل در چارچوب‌هاي اپ‌هاي چند پلتفرمي مي‌باشد. او‌لين نسخه آن با نام Sky براي اجرا بر روي سيستم استدلال اندرويد طراحي شد. اين چارچوب در سال 2017 منتشر شد و آن را به يكي جديدترين چارچوب‌هاي گسترش برنامه تبديل كرد. طبق تحقيقات سال 2021، Flutter محبوب‌ترين قاب‌ورك اندرويد است.

 

 

 

ويژگي‌هاي فلاتر
Flutter داراي جعبه ابزار پيشرفت برنامه پهناور هست كه مشتمل بر ويجت‌هاي از پيش تشكيل شده، API ها، ابزارهاي CLI و طيف گران قدر‌اي از ابزارهاي توسعه و گسترش اپليكيشن هست.
اين چارچوب به پيشرفت‌دهندگان اين امكان را مي دهد كه ويجت‌هاي جديدي تشكيل داد كنند يا ويجت‌هاي موجود را سفارشي كنند.
با پشتيباني غول فناوري گوگل، اين چارچوب بسيار قابل اعتماد است.
اجراي سريع كد Flutter، امكان رفع سريع اختلال را فراهم مي‌كند.
مانند Xamarin و React Native، اين چارچوب يك پلتفرم منبع باز بدون پول مي باشد.
نقاط ضعف فلاتر
همانند Xamarin، اپليكيشن‌هاي Flutter توسعه‌دهندگان را ناچار مي‌كند تا تصاوير، كارتن‌ها و تعداد كتابخانه‌هاي گزينه استعمال را تجميع كنند.
اين چارچوب اجازه استفاده از اكثري از API هاي ساكن را نمي‌دهد و توسعه‌دهندگان را بدون چاره مي‌كند تا كد خود را داشته باشند.
React Native
صورت‌بوك React Native را در سال 2015 به عنوان يك چارچوب متن باز و بين پلتفرمي ساخت. مي‌قدرت از آن براي توسعه و گسترش اپليكيشن‌هاي اندرويد، iOS ،UWP وب بهره برد. بسط‌دهندگان مي‌توانند نرم‌افزار‌هاي گوشي را با به كارگيري از React و جاوا، همدم با قابليت‌هاي توسعه نرم‌افزار‌هاي اندرويدي ساكن بسازند.

 

 

ويژگي‌هاي React Native
اين چارچوب اجزاي ساكن را پياده‌سازي مي‌كند و به برنامه‌ها يك رابط كاربري با كيفيت ارائه مي‌كند.
اين چارچوب به توسعه و گسترش‌دهدنگان امكان دسترسي به عملكردهاي مستقر مانند دوربين و ساير ويژگي‌ها را ميدهد.
RN به توسعه‌دهندگان اين امكان را مي‌دهد تا از كدهاي مستقر مخصوص پلتفرم براي بهينه‌سازي نرم‌افزار‌هاي فردي به كارگيري كنند.
بسط‌دهندگان مي توانند تغييرات فوري را فورا بر روي اپ اجرا كنند.
پشتيباني چهره‌بوك قابليت اعتقاد و باور را تضمين مي‌كند.
نقاط ضعف React Native

ناوبري داخلي اين پلتفرم به اندازه ناوبري چارچوب ساكن اندرويد يك دست نيست.
اين پلتفرم براي ساخت كارتون‌هاي پيچيده يا انتقال‌هاي پيچيده طراحي نشده مي‌باشد.
Xamarin
Xamarin در سال 2011 توسط شركت مايكروسافت ارائه گرديده است و به عنوان يك كدام از كهن‌ترين چارچوب‌هاي توسعه و گسترش اپليكيشن آيتم استعمال قرار گرفته مي‌باشد. اين پلتفرم، كتابخانه‌ها و ابزارهايي را در اختيار توسعه‌دهندگان قرار مي‌دهد كه به طور خاص براي ايجاد كرد اپ‌ها در اندرويد، iOS و غيره تايپ كردن شده‌اند.

 

 

 

ويژگي‌هاي Xamarin
نرم‌افزار‌هاي توسعه و گسترش‌يافته يا اين چارچوب، كارايي مشابه ساكن بالايي دارا‌هستند.
اكوسيستم كلان اين پلتفرم با سي‌شارپ، دات نت و مايكروسافت ويژوال استوديو Visual studio، آن را به يكي بدون نقص‌ترين چارچوب‌هاي اپ گوشي تبديل كرده است.
كتابخانه‌هاي اختصاصي پلتفرم Xamarin به بسط‌دهندگان قابليت و امكان دسترسي به API هاي اپل، شكل‌بوك، گوگل و ساير پلتفرم‌ها را مي دهند تا قابليت و امكان‌هاي برنامه را غني كنند.
تجربه كاربري پيشرفته، به لطف كتابخانه‌ پهناور Xamarin كه به توسعه و گسترش‌دهندگان اجازه مي‌دهد از كد در پلتفرم‌هاي متعدد استفاده مجدد كنند.
اين پلتفرم مانند RN منبع باز مي‌باشد و آن را براي مجموعه‌هاي بسط كوچك رايگان مي‌كند.
نقاط ضعف Xamarin
به‌روز‌رساني‌هاي اين پلتفرم، اغلب قبل از منعكس شدن در ابزارهاي چارچوب به تاخير مي افتند كه گاهي باعث ساخت مشكلاتي در اپ‌هاي فردي مي شود.
نرم‌افزار‌هاي Xamarin اغلب حجم زيادي دارا هستند و براي نسخه‌هاي جديد حجمي حدود 5 مگابايت و براي بازسازي‌ها تا 20 مگابايت بر آن ها اضافه مي‌كنند.
اين پلتفرم براي ساخت برنامه‌هايي با برنامه كودكان‌هاي پيچيده يا ويژگي‌هاي بغرنج بازي مناسب نيست.
بعضا از بخش‌هاي كد رابط كاربري ممكن مي‌باشد نياز به بازنويسي در جاوا يا كاتلين داشته باشد تا اپليكيشن اندرويد شما سفارشي گردد.
Apache Cordova
AC يك چارچوب بدون‌پول و منبع باز اندرويد مي باشد كه گسترش اپليكيشن تركيبي را در بخش اعظمي از گويش‌ها و رشته‌آوري‌هاي اصلي بسط وب مانند جاوا، HTML5 و CSS3 امكان‌پذير مي‌كند.

ويژگي‌هاي Apache Cordova
يك چارچوب ثابت و امتحان شده است.
از يك‌سري پلتفرم مثلا يونيكس دفاع مي‌كند.
كد HTML يا جاوا شما را در يك دور و اطراف مستقر اجرا مي‌كند كه به آن امكان دسترسي به سعي مستقر دستگاه را مي‌دهد.
يك API يكدست جاوا به شما امكان مي‌دهد حدودا براي هر دستگاه تلفن همراه در بازار كد قابل به كارگيري مجدد تشكيل داد نماييد.
Cordova از پلاگين‌ها براي اتصال كد جاوا به كد اساسي در بك‌اند استفاده مي‌كند.
نقاط ضعف Apache Cordova
از آنجايي كه مي بايست نرم‌افزار خود را در WebView اجرا فرماييد، اين پلتفرم نمي‌تواند به سطح عملكردي بومي دست پيدا كند.
برخي از افزونه‌هاي شخص ثالث، نواقص بخش اعظمي دارااست.
پيكربندي قادر است پيچيده باشد، زيرا به خط امر خاصي نياز داراست.
Ionic
يونيك يك چارچوب پيشرفت برنامه بدون پول، منبع باز و داراي گواهي MIT مي باشد كه از تركيبي از جاوا، CSS3 و HTML5 براي بسط اپ‌هاي يك سري پلتفرمي به كار گيري مي‌كند.

ويژگي‌هاي Ionic
توسعه‌دهندگان وب ماهر ميتوانند به راحتي بر تشكيل داد يك اپليكيشن نمادين مسلط شوند.
براي آغاز، تنها به جاوا اسكريپت، HTML ،CSS و Angular نياز است.
چارچوب يونيك، به راحتي با كتابخانه‌هاي ديگر مانند AngularJS ادغام ميگردد.
از پلاگين‌هاي Cordova براي دسترسي به اجراي ساكن سيستم‌هاي تلفن همراه و كنترل بي نقص بر پروسه ساخت نرم‌افزار استعمال مي‌كند.
جامعه‌اي قادر متشكل از بيش تر از 5 ميليون توسعه‌دهنده فراهم ارائه مشاوره و ترفندهاي خود هستند.
نقاط ضعف Ionic
اشكال‌زدايي ميتواند يك امر نقص‌ باشد، زيرا پيام‌هاي نامشخص شناسايي منبع اشتباهات را دشوار مي‌كند.
افزونه‌هاي ساكن براي دسترسي به بخش اعظمي از توابع مستقر ضروري مي باشند، ولي تماما پايدار نيستند و مي‌توانند با يكديگر ناهم خواني داشته باشند.
ساختارها به دلايلي كه به رنج قابل تشخيص مي‌باشند، مستعد خرابي مي باشند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۳۶:۱۱ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی