گام اوليه در طراحي نرمافزار موبايل
محتوا پنهان
1 تعيين محدوده اپليكيشن تلفن همراه شما
2 از كجا شروع كنيم؟
3 اهداف طراحي اپليكيشن
4 امكانات اپ
5 به چه شكل برنامه را طراحي كنيم؟
6 ابزاركهاي كاغذي
7 فرايند به كارگيري از ابزاركها
8 ايده خود را بنويسيد
تعيين محدوده نرمافزار گوشي شما
طراحي اپليكيشن در مشهد
اولين مرحله براي طراحي و ساخت يك اپليكيشن تلفن همراه اين مي باشد كه چه كاري بايستي اجرا گيرد و اين مرحله يكي دشوارترين فرآيند اين مراحل هست. بطور كلي، هر چقدر دامنه ايده شما محدودتر باشد، توسعه و بازاريابي برنامه ريلكستر شود. به اين ترتيب، چالش اصلي در اينجا محدود كردن و كاهش پيشنيازهاي شما به دستكم ميباشد. ضمن اين، بسته به هدف برنامه و كاربران شما كه ممكن است بطور بالقوه به هر دو نياز داشته باشيد، مي بايست انتخاب فرمائيد كه آيا به اپليكيشن تلفن همراه اندرويد و iOS نياز داريد يا خير؟
از كجا استارت كنيم؟
شما مي بايست طراحي اپ را مبتني بر استراتژي خود شروع فرمائيد. فعلا سعي در استخراج چه چيزي داريد؟ آيا اين اپليكيشن سهم بازار را ارتقاء مي دهد؟ آيا در هم اكنون ورود به بازارهاي جديد مي باشيد؟ آيا اين اپ از بازار شما در ازاي رقباي اخلالگر جديد جانبداري ميكند؟ وقتي به اين سوال ها بلندمرتبه پاسخ داديد، ميتوانيد بر روي شيوهي به كارگيري از نرمافزار جديد خود براي پشتيباني از استراتژي سازمان تمركز نماييد.
اهداف طراحي برنامه
اپ شما بايد يك يا چند غرض معين داشته باشد كه مستقيما با استراتژي سازمان شما همخواني داشته باشد. اهدافي مانند:
ارتقا قابل توجه سهم بازار در جمعيت
ساخت دوستداشتني ترين اپليكيشن در صنعت
ارائه يك سرويس قطعه ياب كه به مشتريان امكان پيدا كردن جايگزين را مي دهد
امكانات برنامه
دراين مرحله شما فراهم ميباشيد تا به جزئيات برنامه خود و آنچه در واقع انجام خواهد شد، وارد شويد. دقت به مهم ترين جنبه هر اپ تلفن همراه، تجربه كاربري درخصوص اهدافي كه در بالا ذكر شد و چگونگي ترجمه آنها در برگه برنامه شما، از عواملي هستند كه بايستي به آنان دقت شود. يك تجارب ضعيف يا يك رابط كاربري ضعيف، بدين مفهوم ميباشد كه افراد براي به كارگيري مجدد از برنامه شما، به آن برنخواهند گشت.
چه طور اپ را طراحي كنيم؟
در شرايطيكه از نگاه فني خيلي قدرتمند نيستيد، نگران نباشيد. نحوههاي زيادي براي افراد غير فني در طراحي يك نرمافزار تلفن همراه، بدون سرمايهگذاري در اپليكيشنهاي گران قيمت رايانهاي وجود داراست. يك طريق معروف به نمونهسازي كاغذي وجود دارد كه به مورد ها زير نياز دارااست:
ابزاركهاي كاغذي
قيچيها
سطحي براي فعاليت
وسيلهاي براي چسباندن مورد ها به سطح فعاليت
بعضا از پستهاي كوچك براي ضبط يادداشت ها
خيلي مهم نيست كه ابزارهاي شما چگونه به نظر ميرسند، زيرا ما در اينجا نميخواهيم نمايشي با اعتبار زياد در اپ خود توليد كنيم. ما تنها عملكرد مي كنيم كار بسيار دشوارتري را در طراحي يك تجربه كاربري بهتر اجرا دهيم.
پروسه به كار گيري از ابزاركها
با مهم ترين صفحه در نرمافزار خود استارت نماييد. كدام كاغذ نمايش ميباشد كه سود واقعي را به كاربران شما ميرساند؟ كدام ورقه با اهداف اپليكيشن شما مطابقت و همخواني دارد؟
با به كار گيري از ابزاركهاي خود، شروع به چيدمان صفحه مهم خود در سطح وسيعي نمائيد.
سرگرم كردن هرچه بيشتر افراد از آيتمهاي متعدد ديگر. در وضعيت ايدهال، مشتريان واقعي را درگير نمائيد. ممكن مي باشد متوجه شويد كه ويژگي بزرگي كه شما نرم افزارريزي كرده ايد، به هيچ عنوان آن چيزي نيست كه آنان به دنبالش هستند.
از داشتن هم زمان يك سري ايده متفاوت براي برگه نمايش خود نترسيد تا بتوانيد ايدههاي بيشتري را بيان كنيد.
هنگاميكه از اولين برگه نمايش خود راضي بوديد، به ورقه مهم ديگر برويد.
در صورتيكه سطح كافي براي انجام شغل داريد، صفحات را كنار هم قرار دهيد و با به كار گيري از فلشها، طريق حركت كاربران را مشخص كنيد.
ايده خود را بنويسيد
درحالتي كه از ايده نخستين خود راضي ميباشيد، وقت آن است كه ايده را به صورت الكترونيكي بنويسيد تا بتوانيد آن را به راحتي با مخاطبان خود به اشتراك بگذاريد. شما فقط ميتوانيد يكسري عكس بگيريد يا از يك ابزار ساختگي استعمال كنيد، البته در اين مرحله خوب است از استفاده از ابزارهاي با وفاداري بالا مانند فتوشاپ پرهيز كنيد. به خيال و خاطر داشته باشيد كه تغييرات زيادي پيش روي خود داريد و هر چه ابزارهاي معموليتري به كار گيري كنيد، هزينه تغيير كمتري را نيز خواهيد داشت. در حالتي كه فكر مي كنيد براي امداد در رسيدن به اهداف خود به يك شركت توسعه نرمافزار نياز داريد، قطعا اين عمل را اجرا دهيد و با متخصصين طراحي برنامه در تماس باشد.
بازدید: