مقالات تخصصي طراحي اپ موبايل
مرجع رسمي مقالات طراحي اپليكيشن

روش كسب درآمد از طراحي نرم‌افزار
موقتا كه شما مي‌دانيد چه‌گونه يك نرم‌افزار را طراحي نماييد، درين نوشته‌ي‌علمي به استراتژي‌هاي مختلف كسب درآمد ميپردازيم. پيرو به شش مدل كسب درآمد اشاره مي شود:
برنامه‌هاي پولي
اشتراك يا آبونمان
خريدهاي داخل اپليكيشن‌اي
تبليغات
بازاريابي وابسته
طريق‌هاي درآمدزايي مختلف
بهترين منش براي طراحي اپ و كسب طراحي اپليكيشن در مشهد درآمد به نوع برنامه شما بستگي داراست. مثلا، اپليكيشن‌هاي بازي از طريق خريدهاي داخل نرم‌افزار كسب درآمد مي‌كنند. از طرف ديگر، بسياري از نرم‌افزارها به عنوان اپليكيشن‌هاي خدماتي از طريق نرم‌افزار‌هاي اشتراكي درآمد زيادي استحصال مي‌كنند. خبر خوب اين است كه نمونه‌هاي زيادي از اپليكيشن‌هاي غالب، صرف نظر از انتخاب مدل كسب درآمد، وجود دارد.
به شما توصيه مي‌كنم نوشته‌علمي تحت را نيز بازرسي بفرماييد:
روند طراحي اپ
قبل از آغاز: سهم بازار اپ‌ها
اگرچه نرم‌افزار‌هاي رايگان نيز باعث درآمدزايي ميگردند، ولي بايستي در نظر بگيريد كه بازار برنامه چه مقدار سهم براي خود مدنظر قرار مي‌دهد. گوگل پلي و اپ استور هر دو ساختار قيمتي بسيار مشابهي دارند.
گوگل پلي
گوگل پلي حدود 30 درصد از هزينه تك تك برنامه‌ها و محصولات باطن اپليكيشني را براي خود در لحاظ ميگيرد.
گوگل پلي براي اشتراك 12 ماهه اول مشتريان، 30 درصد از مبلغ اشتراك را دريافت مي‌كند. پس از اين زمان، 30 درصد به 15 درصد كاهش مييابد.
نرم افزار‌نويسان براي ايجاد حساب توسعه‌دهنده گوگل پلي مي بايست 25 دلار هزينه يكجا به گوگل پلي پرداخت كنند.
اپل استور
اپل استور 30 درصد از هزينه نرم‌افزار و خريدهاي باطن برنامه براي خود در لحاظ ميگيرد.

همانند گوگل پلي، اين 30 درصد بعد از 12 ماه به 15 درصد كاهش مي‌يابد.

توسعه و گسترش‌دهندگان براي انتشار اپليكيشن در فروشگاه اپل استور بايد ساليانه مبلغ 99 دلار پرداخت كنند.

 

مدل‌هاي درآمدزايي نرم‌افزار
فروش نرم‌افزار
طراحي و توليد يك برنامه پولي شايد معمولي‌ترين راه كسب درآمد باشد، زيرا درآمد زيادي براي هر بارگيري عايد سازمان ميشود. آحاد كاري كه شما بايد اعمال دهيد اين مي باشد كه اپليكيشني تشكيل داد نماييد كه از طريق آن بتوانيد به ازاي هر بار بارگيري، درآمد دستيابي فرمائيد. هر دو پلتفرم گوگل پلي و اپل استور، پرداخت هزينه اپليكيشن‌ها را آسان كرده اند. در صورتيكه قصد داريد كاربران را به استفاده از نرم‌افزار خود ترغيب فرمائيد، بايد قيمت زيادي را به آن‌ها ارائه دهيد. به اين منظور، شما مي‌توانيد برنامه خود را به بازار فعلي عرضه كرده يا با ميزان دارايي‌اي بيشتر، از تبليغات بيشتري سود بگيريد.

مواردي كه بايد در لحاظ بگيريد: نرم‌افزار‌هاي رايگان يا پولي
اگرچه نرم‌افزار‌هاي پولي ميتوانند روش خير و خوبي براي كسب درآمد از نرم‌افزار شما باشند، اما اين اپ‌ها مي‌توانند محدودكننده نيز باشند. هيچ راهي براي آزمايش خدمات شما توسط كاربران وجود ندارد. اين نقص مي تواند به عنوان سدي شغل كند كه كاربران را از بارگيري محصول شما باز دارد. اين موضوع حتي در شرايطي‌كه نام تجاري شما ناشناخته باشد نيز بيشتر رخداد مي‌افتد، و ممكن هست كوشش فرمائيد كاربران را متقاعد نماييد كه هزينه برنامه شمارا پرداخت كنند. يك راه‌حل ميتواند ارائه اپليكيشن به صورت مجاني باشد و سپس به كاربران قابليت و امكان پرداخت يك بار هزينه براي مفتوح كردن قفل مجموع نرم‌افزار را بدهد.

استفاده از آبونمان براي تكرار پرداخت‌ها
اشتراك زماني اتفاق مي‌افتد كه گسترش‌دهندگان براي به كار گيري از اپليكيشن، هزينه مكرر را از كاربران دريافت مي‌كنند. اين هزينه معمولا ماهيانه مي باشد، اگرچه گسترش‌دهندگان مي‌توانند به كاربران اين قابليت را بدهند تا در قبال تخفيف، مدت وقت گير از نرم افزار‌هاي آبونمان را انتخاب كنند.

 

استفاده از يك مدل فريميوم
اپليكيشن‌هايي كه از مدل اشتراك استفاده مي‌كنند، مي‌توانند يك نسخه بدون‌پول و يك نسخه پولي از آن نرم‌افزار را به مشتريان ارائه دهند. اين همان چيزي مي باشد كه به عنوان Freemium شناخته مي‌گردد. Medium يك برنامه فريميوم است، كه ماهيانه تعداد محدودي نوشته‌ي علمي بلندتر را در كنار دسترسي به مقاله‌ها بدون پول سايت به كاربران ارائه مي دهد. اگر كاربران خواهان دسترسي كامل به سرويس باشند، بايستي ماهيانه 5 دلار در ازاي آن پرداخت كنند.

هنگام كسب درآمد از برنامه، چه مواردي را مي بايست در نظر گرفت؟
اشتراك‌ها راهي خوب براي كسب درآمد مداوم از يك برنامه هستند. با اين اكنون، جنس شما بايستي ارزش كافي را ارائه دهد تا كاربران حاضر به پرداخت هزينه باشند. برخلاف شيوه‌هاي كسب درآمد بر پايه ي تبليغات، شما اپليكيشن ساخت نمي‌كنيد و از افرادي كه به طور بدون‌پول از برنامه شما به كارگيري مي‌كنند، درآمد دستيابي نمي كنيد.

خريد‌هاي باطن اپليكيشني مي تواند بسيار سودآور باشد
خريدهاي درون اپليكيشني يكي‌از موثرترين طرق كسب درآمد از اپليكيشن شما است. چهار نوع خريد در‌اين طرز وجود دارااست:

موارد مصرفي، مواردي مانند امتيازات باطن بازي يا ارزهايي كه ميتوانند در بازي‌ها مورد ها استفاده قرار بگيرند.
موردها غيرمصرفي، مواردي هستند كه با خريد آن ها منقضي نمي شوند. نمونه‌هاي اين گزينه شامل مورد‌هاي اضافي در يك اپ دستكاري عكس است.
دو نوع پاياني خريد داخل شبكه، اشتراك‌هاي قابل تمديد مجدد و غير تجديدپذير ميباشند.
خبر بهتر درخصوص خريدهاي باطن اپليكيشني اين مي باشد كه در اصل هيچ محدوديتي در ميزان هزينه كاربران وجود ندارد. اپليكيشن‌هاي پولي كه هزينه يكبار مصرف دارا‌هستند، يا حتي اشتراك‌هايي با هزينه مكرر مي توانند براي كاربران بسيار محدودكننده باشند.

 

هنگام كسب درآمد از اپليكيشن با خريدهاي درون برنامه، چه مواردي را بايستي در نظر گرفت؟
مهم‌ترين نكته‌اي كه بايد به آن توجه كرد، اين مي‌باشد كه آيا اپ شما مي‌تواند به عنوان خريد درون اپليكيشني، قيمت بيشتري ارائه دهد يا خير. در شرايطي‌كه نمي‌توانيد، بعيد هست كسي آنچه را كه شما ارائه مي‌دهيد خريداري كند. بطور كلي، بازي‌ها با خريدهاي داخل اپليكيشني موفقيت زيادي دستيابي مي‌كنند. Loot Box محصولي مي باشد كه كاربران ميتوانند آن را خريداري كرده و در حين بازي، اقلام مصرفي خود را خريداري كنند. اگرچه اين يك مدل درآمدزايي اثرگذار است، اما اكثري از كشورها در خصوص اينكه آيا اين نوعي قمار هست، مشاجره مي‌كنند.

استفاده از يك مدل مبني بر تبليغات
تبليغات تلفن همراه، تجارتي بسيار والا هست. دفتر تبليغات تعاملي IAB جديدا اعلام كرده است كه در سال 2018، حدود 65 درصد از كل درآمد تبليغات ديجيتال از طريق سيستم‌ادله‌هاي تلفن همراه نتايج گرديده است. اپ‌ها معمولا از تبليغات استفاده مي‌كنند. براي مثال، اپليكيشن‌هاي خبري يا بازي‌ها از جمله مواردي ميباشند كه بسيار از تبليغات استعمال مي‌كنند. تبليغات بهترين طرز كسب درآمد از اپليكيشن شما مي‌باشد، بدون اينكه استفاده كننده ناچار باشد هزينه‌اي پرداخت كند. در‌پي به گونه هاي تبليغات ديجيتالي تلفن همراه مي‌پردازيم:

تبليغات بنر: تبليغاتي پراكنده در اطراف مطالب شما. اين تبليغات تجارب كاربري را قطع نمي كنند و به راحتي قابل چشم پوشي ميباشند.
تبليغات بينابيني: كه تك تك ورقه شما را اشغال مي‌كنند. اين تبليغات براي بازه فرصت مشخصي به مخاطب نشانه داده مي‌شوند. اين تبليغات به دليل اطمينان كاربر، از اثربخشي زيادي شامل است.
تبليغات ويديويي: اكثر اوقات كوتاه و يا زمان بر هستند، كه استفاده كننده مي تواند پس از مدتي از آن ها چشم‌پوشي كند. با كليك بر روي تبليغ، مخاطب به سمت محصول تبليغ شده هدايت مي گردد. اين‌راه تبليغ براي انتقال پيام متاع بسيار اثر گذار است.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۱۷:۰۶ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی