مقالات تخصصي طراحي اپ موبايل
مرجع رسمي مقالات طراحي اپليكيشن


پياده سازي نرم افزار هاي مطابق AR و VR، امروزه اكثري از حصول‌وكارها را از جايشان بلند نموده است. آنان به نيكي دريافته‌اند كه در شرايطي‌كه در ساخت و ساز اپ‌هاي كاربرديِ خويش، از اين فناوري‌هاي روز به كارگيري نمايند، مي توانند اثر قابل قبولي روي مشتريان خويش بگذارند.

بازار حقيقت مجازي و حقيقت افزوده، هر طراحي اپليكيشن در مشهد ساله پول متعددي ساخت مي‌نمايد و سال ۲۰۲۳ هم از اين قاعده جدا نيست. بياييد در ادامۀ اين نوشته‌علمي، بيشتر از اين فناوري‌ها بدانيم و با پياده سازي نرم افزار هاي بر اساس AR و VR آشنا شويم.

حقيقت افزوده چيست و حقيقت مجازي چيست؟
پيش از ورود به مباحث مرتبط با AR و VR و آشنايي پياده سازي نرم افزار هاي بر اساس AR و VR، مي بايست بفهميم كه‌اين‌ها چيستند.

 

حقيقت افزوده (AR)
حقيقت افزوده چيزي ميباشد كه دنياي فيزيكي و مجازي را با هم مخلوط مي‌نمايد. اين فناوري، تصاوير ديجيتال را در نماي فيزيكي شما پوشش ميدهد. حقيقت افزوده، يك نسخۀ توسعه يافته از دنياي فيزيكي حقيقي وواقعي را به شما ارائه ميدهد كه به طور ديجيتالي با به عبارتي جلوه‌ها و صداها و عنصرها حسي تجسم گرديده است.

نرم افزار حقيقت افزوده يا اين كه به عبارتي نرم‌افزار AR، قابل انعطاف‌افزارهايي مي باشند كه با خصوصيتِ تركيبِ محتواي بصريِ ديجيتال، در دور و بر حقيقي وواقعيِ مخاطب، در زمينۀ فعاليت، يادگرفتن، و فروش در صنعت هاي متعددي، مانند ايمني همگاني، نگهداري‌هاي بهداشتي، نفت و گاز، بازاريابي و توريسم كاربرد دارا هستند.

قابل انعطاف‌افزارهاي AR را در كيت‌هاي پيشرفت خاصي، ساخت‌و‌ساز مي‌نمايند كه به توسعه و گسترش‌دهنده، اين اذن را مي دهد كه برنامه كودك يا اين كه داده ها ديجيتالي خاصي را در برنامۀ حقيقت افزوده به اكران بگذارد.

نرم افزار‌هاي AR براي تلفن‌هاي همپا هوشمند، معمولاً دارنده سيستم حالت‌يابي جهاني (GPS) ميباشند تا جاي ظريف استفاده كننده و قطب‌نما براي جهت‌يابيِ دستگاه، رقم بخورد. نرم‌افزار‌هاي خاص و پيچيدۀ AR كه به وسيلۀ ارتش‌ها براي يادگرفتن كارمندان به فعاليت ميروند، ممكن ميباشد مشتمل بر فناوري‌هايي مانند تشخيص جنبش و تشخيص شي ءها باشند.

 

حقيقت مجازي (VR)
حقيقت مجازي، فناوري رايانه‌اي ميباشد كه اطراف‌هاي تصنعي و مصنوعي را در پوسته دور و اطراف‌هاي فيزيكيِ تعامليِ مجازيِ سه‌آجلِ استريوسكوپي حقيقي و واقعي ساخت‌و‌ساز مي‌نمايد. به ذكر ديگر، فناوري حقيقت مجازي يا اين كه VR، دربرگيرنده يك اطراف كامپيوتري با شي ها و عناصري ميباشد كه حقيقي وواقعي به لحاظ مي‌رسند و سبب مي گردند مخاطب به عبارتي احساس غوطه‌ور شدن در فضا را تجربيات نمايد.

نرم‌افزار‌هاي رايانه‌اي، مانند بازي‌هاي ويديويي يا اين كه اپليكيشن‌هاي تماشاي فيلم، به ما اين قابليت را ميدهند كه در يك دور و اطراف به طور كاملً مجازي غوطه‌ور شويم. در دسكتاپ، ما دنياهاي كليه‌جانبۀ خويش را ساخت مي كنيم. با تلفن همراه تلفنِ هوشمند، در هر كجا كه هستيم و هر كجا كه ميرويم، در دسترس ما قرار مي گيرد.

 

حقيقت تركيبي (MR)
پس از پياده سازي نرم افزار‌هاي بر پايه ي AR و VR، حقيقت تركيبي (MR) ساخته شده است تا استفاده كننده، محتواي بصري و فيزيكي را در حقيقت تجربيات نمايد، براين اساس مخاطب هم‌زمان دنياي فيزيكي و ديجيتال را مي‌بيند و با آن تعامل دارااست.

در واقع، حقيقت تركيبي (MR)، مخلوط عنصرها AR و VR ميباشد، به گونه اي كه شي ها ديجيتالي بتوانند با دنياي حقيقي تعامل داشته باشند، بدين مفهوم ميباشد كه دستيابي‌وكارها ميتوانند عناصري را در يك دور و اطراف حقيقي وواقعي پياده سازي نمايند.

 

حقيقت گسترش يافته (XR)
حقيقت توسعه و گسترش يافته (XR)، مشمول اشكال فناوري‌هايي ميباشد كه حواس مارا تقويت مي‌نمايند، به عنوان مثال سه نوع كه پيش از اينً بيان شد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۳۲:۴۹ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی