مقالات تخصصي طراحي اپ موبايل
مرجع رسمي مقالات طراحي اپليكيشن

روند طراحي نرم‌افزار موبايل در دنيا به چه شكلي بوده است؟ آيا ميدانيد؟ وقتي درخصوص توسعه و طراحي برنامه‌هاي موبايل حرف مي‌كنيم، بعضا از اصطلاحات به طور مداوم تكرار مي‌شوند، مانند طراحي UI/UX ، نسخه‌هاي بتا، باگ‌ها، بك اِند، CRM و غيره.
از قديم كه جديد گوشي آمده بود، تا الان، چه تغييراتي در طول زمان، در‌اين فرايند طراحي برنامه تلفن همراه در فقيه صورت داده هست؟ خب، امروز در اين نوشته ي علمي قصد داريم از پيدايش و مراحل طراحي نرم‌افزار‌هاي گوشي در دانا حرف كنيم. با ما بياييد.

طراحي برنامه، انقلابي در فناوري

مي‌دانيد كه ..

اينك گاهي‌وقت ها، فهم و شعور آن طاقت فرسا هست، اما فرصت‌اي طراحي اپليكيشن در مشهد در سال‌هاي نه‌چندان دورِ گذشته وجود داشت كه در طي آن، تلفن تنها يك تلفن بود، دستگاهي كه براي برقراري و دريافت تماس استعمال مي‌شد. موقتي، وقتي مي‌توانيد از تلفن هوشمند خود براي ايفا همۀ كارها، از پژوهش بر قند خون گرفته تا انتقال شما به دنياي فانتزي مجازي سه‌آينده به كار گيري كنيد، در واقع برقراري تماس، گاهي‌زمان ها مانند يك نحوه قديمي براي برقراري ارتباط با كسي به حيث مي‌رسد.

به هر هم اكنون، چرا با مادرتان تماس بگيريد وقتي مي توانيد از طريق اسكايت، ويدئوكال واتس‌نرم افزار و يا با FaceTime براي مكالمۀ بي نقص با زبان بدن براي او استعمال نماييد؟ و اين‌جاست كه روند طراحي اپليكيشن موبايل در دنيا به ياري تمامي آمده و انقلابي در فناوري و ارتباطات بشر‌ها با هم و با محيط فضا‌شان پديد آورده هست.

و تلفن‌هاي هوشمند، صرفا، بالاي كوه يخ طراحي اپ تلفن همراه مي باشند. دانا، آكنده‌از دستگاه‌هايي مي‌باشد كه به عنوان رايانه‌هاي يار شغل مي‌كنند، از ابزارهاي پوشيدني گرفته تا تبلت‌ها. انقلاب موبايل، صنايع را متحول كرده، صنايع جديدي توليد كرده و بقيه را هم در دامان خود رها كرده است. مثلاً با طراحي برنامه‌هاي بانكي است كه ما قادر خواهيم بود به راحتي، پول جابه‌جا كنيم و خريدهاي اينترنتي خود را اجرا دهيم. و جاي تعجب نيست كه جستجوي موبايل، زمانه‌هاست كه جستجوي دسكتاپ را ذيل‌الشعاع قرار داده مي‌باشد.

امروزه، كاربران اندرويد و iOS، مثلا اكثري از عشق‌مندان به يكسري پلتفرم در بين ما، مي‌توانند تيم‌اي از ميليون‌ها برنامه دانبود كنند. اما بازه‌ها قبل از اينكه در اسنپ‌چت چهره‌هايمان را عوض كنيم، طراحان شيوه را براي ما هموار مي‌كردند تا از دستگاه‌هاي تلفن همراهمان براي بازي كردن، كسب و كار و حتي تغيير و تحول عالم به كار گيري كنيم.


به دنبال، نگاهي به تاريخچه و پروسه طراحي نرم‌افزار موبايل در فقيه مي‌اندازيم، از ابتدايي‌ترين برنامه‌هاي كاربردي PDA گرفته تا چشم‌گيرترين دستاوردهاي امروزي، و ببينيم آيا مسيرهايي كه تا به امروز تشكيل داد كرده‌ايم، مي‌تواند به ما نماد دهد كه طراحي برنامه تلفن همراه، در بعدي، ما را به كجا خواهد توفيق.

تفحص فرآيند طراحي اپليكيشن موبايل در عالم
سال ۱۹۸۴: ولادت آيفون
وقتي به گذشتۀ تلفن‌هاي هوشمند فكرمي كنيم، ممكن است به سال ۲۰۰۷ برگرديم، وقتي كه استيو جابز براي نخسين بار، آيفون را به دنيا معرفي كرد، يا حتي اولين نسخه‌هاي سيستم ادله Palm را كه در دهۀ ۱۹۹۰ فعال سازي شد.

با اين اينك، براي شروع تاريخچۀ طراحي نرم‌افزار تلفن همراه مدرن، مي‌خواهيم شمارا به سال ۱۹۸۴ ببريم. در اين سال، اپل وجود داشت و تبليغات افسانه‌اي مي‌ايجاد كرد، اگرچه اندرويد حتماً چنين عدم وجود – چون لري پيج و سرگي برين، بنيان‌گذاران گوگل، در آن زمان صرفا ۱۱ سال داشتند. – حتي با وجود اينكه ايدۀ وجود يك كامپيوتر در هر خانه، در آن دوران يك رويا بود، يك شركت انگليسي به نام Psion در اكنون ساخت كامپيوتري بود كه مي‌توانست در كيف شما قرار بگيرد.

در شرايطي‌كه دستيارهاي ديجيتال شخصي دهۀ ۹۰ ، پيشينيان تلفن‌هاي هوشمند امروزي بودند، پس Psion Organiser كه تصور مي شود او‌لين PDA عالم باشد، پدربزرگ دستگاه “هوشمند” موبايل آيتم عشق و علاقه شما مي باشد.

Psion Organizer كه به عنوان “اولي كامپيوتر جيبي عملي دانا” تبليغ ميشود، ۱۴ در ۹ سانتي‌متر بود و آن را به يك كامپيوتر جيبي تنها براي آزادترين تعاريف “جيبي” تبديل كرد. طبق تعاريف مدرنِ “كامپيوتر”، اين كامپيوتر هم كاملاً ساده بود، با صرفا دو كيلوبايت RAM و چهار كيلوبايت ROM. با اين حال، براي آن زمان، اين دستگاه، فوق‌العاده آينده‌نگر بود و عمر باتري شش‌ماهۀ آن، هنوز هم بعد از اين همگي توسعۀ فرايند طراحي اپ تلفن همراه در دنيا، با استانداردهاي معاصر قابل رشك است.

فهرستي از نرم‌افزار‌هاي كاربردي Psion II ، دومين نسخۀ PDA، مشمول بازي‌هاي سادۀ پازل و ماجراجويي، اپليكيشن‌هاي مراقبت از راز عبور و «مدير فايل جامع» هست.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۶ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۵۶:۵۵ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی