مقالات تخصصي طراحي اپ موبايل مرجع رسمي مقالات طراحي اپليكيشن
|
روش هاي بهبود تجارب كاربري در اپليكيشن گوشي چيست؟ كمي پيگيري و جستوجو در زمينۀ موفقيت برنامهها نشان ميدهد كه برنامههاي موبايلياي كه ناموفق ميباشند، يك چيز مشترك داراهستند – تجربۀ كاربري ضعيف. همانطور كه پلتفرمهاي تلفن همراه به تكامل و توسعه و گسترش ادامه مي دهند، مهمتر و ضروريتر مي شود كه تجربۀ مخاطب در ذهنش باقي بماند. در اين نوشتهي علمي، قصد داريم با آشنايي و شناخت از تجربه كاربري، از طراحي اپليكيشن در مشهد روش هاي بهبود تجارب كاربري در برنامه تلفن همراه هم بگوييم.
در بالا، بياييد بدانيم كه خودِ تجربۀ كاربري چه مي باشد. تجربه كاربري چيست و چرا در اپليكيشنها اصلي است؟ توانايي توليد يك محصول با طراحي دقيق، كه كاربران آن را دوست دارا هستند و تعامل با آن براي آنان آسوده باشد، يكي از اهداف اصلي شركتها هنگام توسعۀ يك برنامۀ موبايلي ميباشد. در شرايطي كه بتوان اين جنبهها را با به كارگيري از روش هاي بهبود تجارب كاربري در اپليكيشن موبايل، بسط اعطا كرد، شركتها ميتوانند تجربۀ كاربري منحصربهفردي را ارائه دهند كه در يك رويت كرد مثبت از يك برنامه، يك وبتارنما، هر سرويس يا محصولي به دست ميآيد. امروزه طراحي و تجربه كاربريِ يك اپليكيشن موبايل ميتواند در موفقيت يا شكست يك پروژه تعيينكننده باشد. ميدانيد چرا؟! چون تجربه كاربري اپ گوشي (UX)، احساساتي مي باشد كه شخص، هنگام تعامل با يك نرم افزار دارااست. UX، مشمول اكثري از كارداران متعدد است كه برخي از آنها ذيل در اختيار گرفتن يك توسعهدهنده يا طراح ميباشند و برخي ديگر مطابق حق اولويت ميباشند. اين عوامل، عبارتند از: قابليت و امكان استفاده، دسترسي، شغلكرد، طراحي، كاربرد، ارگونومي و بازاريابي.
فهم كاربران شما از تجربه كاربري پرسوناي كاربر، يكي از پر ارزشترين ابزارها براي اعتقاد از طراحي استفاده كننده پايه مي باشد. پرسونا، دادهاي ميباشد كه از رفتارهاي آنلاين و آفلاينِ مخاطب، بينشها، نقاط دردناك، و نيازها و خواستههاي آنها براي يك مال خاص، دربارهي ما، يك برنامۀ تلفن همراه، به دست ميآيد. به جاي طراحي يك نرم افزار براي پاسخگويي به نيازهاي يك گروه عمومي از افراد، يك پرسونا با پيش بيني گروه خاصي از كاربران طراحي ميشود.
امتیاز:
بازدید:
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |