مشقت بار افزاري
هدست :
مسلما اولين قسمت ما يحتاج براي ورود به MR هدست هاي حقيقت طراحي اپليكيشن در مشهد مجازي ميباشند
كه منجر ميگردد شم بصيرت شما به نحوي سرگرم خواهد شد كه خويش را باطن دنياي تركيب گرديده
با مجازي و حقيقي وواقعي فكر كنيد .
مهمترين اصل گزينش كنده در هدست هاي چگونگي تصويري و پردازشي آنان است
كه ما در نوشته ي علمي ي بهتري هدست هاي حقيقت مجازي به معرفي شايسته ترين آنها پرداختيم.
نكته ي ديگير در هدست هاي راحتي آنها در قرارگيري بر روي ديده ميباشد كه نبايد
ديده پلير را آزار دهد .
كنترلر:
كنترلر ها كه براي هر شركتي به نحوي متعدد پياده سازي ميشود
وظيفه ي ساخت تعامل استفاده كننده با افزودني ها به دنياي حقيقي و واقعي را دارااست.
همان شما با استعمال از كنترلر هايي كه برخي بر دست و گاها
بر پاهاي شما بسته ميگردد ؛ قابليت و امكان در دست گرفتن سبك هاي افزوده گرديده به
دنياي حقيقي و واقعي را داريد .
فضا :
همانگونه كه طي نكته اي گفته شد ، فضا يك سپس ديگري براي
حقيقت تركيبي ميباشد كه منجر مي گردد خلال ديدمان و كنترلرهاي
متصل به دست يا اين كه پاياتان ، تن و بقيه احساسات آن نيز در بازي سرگرم گردد .
پياده سازي و صحنه سازي اين دور و بر قائدتا به طور حقيقي و واقعي ميباشد و بايستي صحنه سازي
تماما مشابه سازي براي انجام يافته تا مخاطب شايسته ترين تعامل را در آن برقرار نمايد .
حقيقت افزوده (Augmented Reality) يا اين كه به عبارتي AR همان گونه كه از اسم آن پيداست در معناي اضافه كردن يك المان حقيقي به دنياي غير حقيقي و واقعي است.
در مجموع مي قدرت اظهار كرد حقيقت افزوده تركيبي از دنياي حقيقي و واقعي و دنياي مجازي ميباشد.
در واقع كاري كه AR مي نمايد به اينصورت است كه با چك دنياي حقيقي وواقعي به نحوي المان
مجازي را داخل دنياي حقيقي مكان ميدهد كه به خير بر دنياي حقيقي وواقعي نشسته و با آن تركيب خواهد شد.
كاربرد هاي حقيقت افزوده و نقش يافتن آن در تكنولوژي
امروز حقيقت افزوده در فيلدهاي بسيار متعددي گزينه به كارگيري قرار ميگيرد ، زيراكه براي يوزرها بسيار ديدني و جذاب ميباشد و همينطور اثر گذاري چند و يك سري برابري را در يوزرها ساختوساز مي نمايد.
در واقع كاربرد AR از آنجايي آغاز ميشود كه مخاطب را از يك دنياي استاتيك و مجازي به يك دنياي به طور كامل پويا و به خصوص تعاملي خواهد موفقيت و خب خودتان قضاوت فرماييد كدام يك قادر است جالب خيس باشد.
ما در پي به مهمترين و بزرگترين كاربرد هاي حقيقت افزوده در بعد از ظهر تكنولوژي خواهيم پرداخت.
1- بازي سازي :
يكياز مهمترين كاربرد هاي تكنولوژي AR در صنعت بازي سازي مشاهده ميشود ، به طوري كه بسيار سبب ساز ارتقا جذابيت و محوبيبت اين صنعت گرديده است.
AR تكنولوژي چندان جديدي در بازي سازي وجود ندارد زيراكه ابتداعا در سال هاي 2000 تا 2010 زماني كه دستگاه PlayStation EyeToy از تصاوير بازيكنان در مينيگيمها به كارگيري مي كرد ، اين تكنولوژي به طور قانوني پاي خويش را در دنياي بازي قرار اعطا كرد.
البته زمانه نقطع ي عطف اين تكنولوژي وقتي استارت شد و بازار را متحول كرد كه در سال 2016 بازي Pokemon GO نشر يافت.
ديدني ميباشد بدانيد در اولِ عمل اين بازي تكنولوژي چندان بغرنج از AR نداشت و تنها تعدادي تصاوير انتخابي را بر روي دوربين شما قرار مي بخشيد.
البته در آپ ديت هاي متواتر و آتي بود كه به معناي حقيقي و واقعي واژه و كلمه از اين تكنولوژي در بازي استعمال شد.
با اضافه شدن فناوري تشخيص تصوير، رديابي تكان و عناصري مانند سنسورهاي نوري براي قرار دادن واقعگرايانه خيس اجسام و عكسها روي تصاوير زنده دوربين اين بازي توانست معني AR را در دنياي بازي سازي متحول نمايد .
بازدید: