مقالات تخصصي طراحي اپ موبايل
مرجع رسمي مقالات طراحي اپليكيشن


گونه هاي داشبورد مديريتي به همدم مزايا و معايب
مسلما مي‌دانيد كه به صورت كلي، 3 سبك مهم در پياده سازي داشبورد مديريتي وجود دارااست. به‌دنبال اين سه گزينه طراحي اپليكيشن در مشهد  را گستردن ميدهيم:

داشبورد عملياتي
داشبورد عملياتي در پياده سازي نرم افزار به مخاطب (مديريت) اين قابليت و امكان را ميدهد تا به راحتي مشاهده نمايد اكنون چه اتفاقي در درحال حاضر چهره دادن ميباشد. به عنوان مثال، قادر است به راحتي سعي پرسنل را آيتم رسيدگي قرار دهد.

داشبورد تحليلي
اين سبك از داشبورد هاي نرم افزار، به مديران امداد مي نمايند تا روءيت كرد بديهي و مشخصي از مراحل همت و ايرادات احتمالي داشته باشند.

داشبورد استراتژيك
اين داشبورد، به كاربر (مديريت سازمان) اين اذن را ميدهد تا هدف ها اساسي و استراتژيك خويش را از روش KPI پيگيري نمايد.
نكات اساسي در تجارب كاربري
او‌لين نكته كه مداقه متعددي داراست، پياده سازي رابط كاربري (User Interface Design) است. پياده سازي رابط كاربري به معناي استعمال مطلوب از گرافيك و رنگ هاي مطلوب در پياده سازيِ ظواهر نرم افزار ميباشد. اين پياده سازي منجر عالي شدن رابطه و تعامل مخاطب با شما مي‌گردد.

در مرحله آينده، كاربرد پذيري يا اين كه Usability عنايت بسيار متعددي دارااست. استفاده كننده مي بايست بتواند به راحتي و به خير و خوبي از نرم افزار شما به كار گيري نمايد.

مرحله سوم، امكان دسترسي (Accessibility) است. اين قابليت و امكان به مراد دسترسي راحت به بخش هاي گوناگون نرم افزار ميباشد. استفاده كننده بايستي بتواند به راحتي به منوها، توليد ها و ... دسترسي داشته باشد.

مرحله چهارم، معماري داده ها (Information Architecture) ميباشد. در پياده سازي تجارب كاربري مي بايست اعتنا خواهد شد، نرم افزار به نوعي پياده سازي گرديده باشد كه مخاطب به كليه داده ها مايحتاج خويش به راحتي دسترسي داشته باشد.

طراح تجربيات كاربري كه مي باشد؟
طراحان تجربيات كاربري به دو مجموعه تقسيم مي‌شوند. مجموعه اوليه كساني ميباشند كه در كل موضوع ها تجربيات دارا هستند و مي‌توانند شايسته ترين تجارب كاربري را پياده سازي نمايند، به‌اين اشخاص UX Generalist ميگويند. ولي اشخاصي كه در تيم دوم قرار مي گيرند، صرفا در يك مسئله تخصص دارا هستند، به‌اين اشخاص UX Specialist گفته ميگردد.

وسيع ترين وظيفه اي كه طراحان تجارب كاربري به عهده دارا هستند، پژوهش تجارب و شم يوزرها در زمان به كارگيري از كالا يا اين كه سرويس متبوع ميباشد كه بايستي همت نمايند اين شم را خوب كنند. طراح UX وظيفه داراست، توليدها يا اين كه خدماتي با خصوصيت هايي مانند باارزش بودن، مطلوب بودن، كليه پسند بودن، در دسترس و كاربردي پياده سازي نمايد.
چرا تجربيات كاربري عنايت متعددي داراست؟
در قبلي رقابت در ساخت‌و‌ساز و فروش توليد ها گوناگون كمتر بود. همين زمينه سبب شد تا پياده سازي توليدات شغل نسبتا سادگي باشد و كارفرمايان اميدوار بودند كه استفاده كننده غرض آنان، جنس يا اين كه خدمتي كه ارائه مي دهند را پسند نمايد. در واقعيت توفيق يا اين كه ناكامي يك پروژه به طور كامل شانسي به لحاظ مي رسيد. خب به طبع اينگونه رويكردي ايرادات خاص خويش را هم دارااست. در مرحله اوليه هيچ رقابتي براي سعي بر جلب دقت يوزرها به طور آنلاين وجود ندارد و در مرحله دوم، عملا اعتنا خاصي به مشتريان و مصرف كنندگان كالا نمي شود. به اين ترتيب تمركز روي پياده سازي تجربيات كاربري، شانس توفيق يك استارتاپ يا اين كه پروژه را ارتقا خواهد اعطا كرد.

تفاوت تجربيات كاربري و رابط كاربري (UX و UI) چيست؟
امروزه در دنياي ديجيتال، ابتكار عمل در پياده سازي مداقه متعددي پيدا نموده است. دقيقا همين زمينه منجر گرديده تا عبارت هاي UI (رابط كاربري) و UX (تجارب كاربري) بيشتراز قبلي مصرف شود. ولي بخش اعظمي از اشخاص هنوز هم تفاوت در ميان اين دو عبارت را به صدق فهم نكرده اند. به دنبال به تفاوت اين دو قضيه مي‌پردازيم.

به صورت كلي رابط يا اين كه واسط كاربري، به گروه اِلمان هاي بصري جان دار در ورقه، مانند منو ها، دكمه ها و ... كه استفاده كننده براي تعامل با يك نرم افزار يا اين كه سايت از آن ها استعمال مي نمايد، گفته مي شود. البته تجربيات كاربري به شم استفاده كننده در زمان به كار گيري از نرم افزار يا اين كه هر مال ديگري كه يك شركت متبوع ارائه داده مي‌گويند.
اجزاي تجربيات كاربري چيست؟
يك تجارب كاربري بهتر، مشمول مفاد ذيل ميباشد:

پياده سازي تعاملي
پياده سازي تعاملي مي‌تواند پروتكل هايي كه سبب ساز ساخت‌و‌ساز رابطه با مخاطب مي گردد را معين نمايد. همينطور اين پروتكل مي‌تواند چگونگي اين تعاملات را به شما نماد دهد. در مجموع، هدف ها پياده سازي تعاملي به‌اين صورت ميباشد:

مشخص و معلوم كردن روش هاي ارتباطي با فروشندگان به وسيله مخاطب
شيوه به كارگيري از رنگبندي هاي مشخص و معلوم براي كار هاي منحصربه‌فرد
بالا بردن سرعت بار گذاري صفحه هاي
قراردادن اِلمان هاي متفاوت براي استعمال اثرگذار به وسيله يوزرها
استفاده كننده مبنا بودن و آساني در تك تك بخش هاي نرم افزار
كاربرد پذيري
خواسته از كاربرد پذيري، آساني اِلمان ها، تجهيزات و امكان ها ميباشد كه براي اموزش در نرم افزار قرار مي‌گيرد.

معماري داده ها
معماري داده ها، طرز گروه بندي داده ها و اكران آن در صحفه براي استفاده كننده را معلوم ميكند. توجه داشته باشيد كه‌اين معماري بايستي به طوري پياده سازي خواهد شد كه مخاطب هنگام كاوش و دسترسي به آن ايراد خاصي نداشته باشد.

مخاطب پژوهي
خواسته از عبارت استفاده كننده پژوهي، آشنايي يوزرها به ياروهمدم نيازها و ايرادات آنها ميباشد. براي اينكار مي توانيد از طريق هاي تحت استعمال فرماييد:

حيث سنجي حضوري
لحاظ سنجي از روش پست الكترونيك يا اين كه شبكه‌هاي‌اجتماعي
رصد شغل يوزرها
راي زني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
موضوع:
[ ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۲۰:۲۶ ] [ حامد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی