پس از سال ۲۰۱۱ و بروز رساني الگوريتم هاي مرتبه بندي طراحي اپليكيشن در مشهد گوگل اعتنا به چگونگي محتواي وبسايت ها ارتقاء يافت، و بازاريابي محتوايي همچون بهينه سازي (seo تارنما براي موتورهاي كاوش) روشي براي ارتقاء ترافيك و فروش تارنما شد.
نكته اساسي در طريق بازاريابي محتوايي، داشتن استراتژي و ايجاد محتوايي ميباشد كه براي مخاطبان مقصود تجارت جالب بوده و نهايتا باعث به ارتقا فروش خواهد شد. در واقع بايستي با ساخت محتوا مشتريان بالقوه را به خريدار پاياني تبديل كرد. براي اين مراد مطلقا مي بايست به خيال و خاطر داشته باشيد كه همگي ي مخاطبان مقصود شما در مرحله ي يكساني از روند خريد (قيف فروش) قرار ندارند و مي بايست به گذر زمان آنانرا به خريدار پاياني تبديل نمائيد. براي اين فعاليت بايد محتوايي با فرمت هاي متفاوت ايجاد فرمائيد كه براي هر طيف ديدني باشد. در پي ۱۰ نوع محتوا كه سبب ساز ارتقاء فروش محصول ها و سرويس ها شما ميگردد را معرفي ميكنيم.
۱.كتاب الكترونيكي
كتاب الكترونيكي (Ebook) جز دوست داستني ترين نوع محتوا ميباشد. تفاوت يك كتاب الكترونيكي با يك نوشتهيعلمي در عمق و جامعيت آن ميباشد. يك كتاب الكترونيكي كوتاه معمولا قادر است داده ها مفيدي را به خريدار درباره ي توليد ها و سرويس ها يك بيزنس ارائه دهد و آنان را به خريد از شما ترغيب نمايد. در واقع شما با دادن داده ها و جلب متكي بودن مشتريان بالقوه در پروسه ابتدايي، پروسه خريد را سريع خيس و آسوده خيس ميكنيد. كتاب هاي الكترونيكي ميتواند براي استخراج و شغل هاي متعدد عنوان ها به اين شكل داشته باشد:
۵ غلط رايج در خريد پكيج شوفاژ در كشورايران
راهنماي بي نقص دريافت رواديدِ شينگن
۲۰ نكته حائض اهميت براي برگزاري چيره مراسم عروسي و …
۲. زمان هاي آموزشي
پياده سازي و اجراي يك زمان آموزشي به صورت معمول هزينه متعددي نياز ندارد، ولي قادر است پشت گرمي مشتريان شمارا به شدت ارتقا دهد. اين زمان هاي آموزشي ميتواند به انواع متعدد برگزار خواهد شد، از يك عصر آموزشي ايميلي گرفته (۵-۱۰ نشاني اينترنتي) تا يك عصر صوتي يا اين كه ويديويي (۴۵-۶۰ دقيقه اي) كه به نكات مهمي براي به كار گيري از محصول ها و سرويس ها شما اشاره مي نمايد. اين عصر ها قادر است مخاطبان غرض شمارا يكسري گام به خريد مجاورت خيس نمايند.
۳. ورژن مجاني يا اين كه دمو توليد ها
روشي كه در فروش توليد ها سنتي استعمال ميشد، با يه خرده تغيير و تحول قابليت و امكان استعمال در محصول ها و سرويس ها نو را نيز دارااست. درصورتيكه توليد ها شما به طوري ميباشد كه قابليت و امكان به كارگيري آزمايشي آن براي مشتريان به صورت مجاني وجود دارااست، مسلما اين شغل را اجرا دهيد. اين نحوه نياز به يه خرده ابتكار عمل دارااست، به عنوان مثال شما ميتوانيد كاتالوگ محصول ها خويش را به بدون پول براي مشتريانتان ارسال كرده و يا اين كه فولدر آن را برايشان پست الكترونيك نماييد.
۴.برگزاري مسابقه
عموم شيدا مسابقه و به دست آوردن پاداش ميباشند و شايسته ترين جاي براي اين مراد برگزاري مسابقات در كانال هاي اجتماعي و به خصوص اينستاگرام ميباشد. با برگزاري مسابقه مخاطبان و مشتريانتان با توليدات و سرويس ها شما بيشتر آشنا گرديده و به تعامل با شما ميپردازند. در ازاي اين مسابقه دوستان و آشنايان مشتريانتان نيز با بيزنس شما آشنا گرديده و آوازه شما از روش سفارش دهن به دهن ارتقا مييابد. در برگزاري مسابقه مي بايست شرط ورودي براي اشخاص بگذاريد، براي مثال فالوو كردن شيت كمپاني شما و تگ كردن دوستانشان، وارد كردن پست الكترونيك شان در كاغذ لندينگ مسابقه و … قادر است اثر گذار باشد.
۵.تحليل ليست
تحليل ليست يك كدام از جالب ترين و كاربردي ترين نوع محتوا براي ارتقاء ترافيك وبسايت و فروش ميباشد. مثلا:
بازدید: